5 sfaturi utile în relația cu partenerii de afaceri

Planificaţi propria afacere, gândiţi în detaliu fiecare pas în materializarea acesteia, căci nu vreţi să faceți greşeli fatale şi căutaţi cele mai bune opţiuni pentru domeniul dvs. Sau aţi realizat deja toate acestea, dar în continuare nu ştiţi cum trebuie să vă prezentaţi în faţa partenerilor cu care aveţi o colaborare sau planificaţi să aveţi.

La ce trebuie să aveţi grijă în comunicarea cu partenerii de afaceri, chiar dacă sunteţi o companie cu multă experienţă?






Multe companii de succes au coduri de conduită speciale pentru angajaţii săi, care reglementează orice activitate. Cu aceasta se reglementează şi relaţiile interne şi comunicarea cu oamenii din afara firmei.

Aceste directive se regăsesc în toate codurile de conduită. Ele trebuie respectate indiferent că sunteţi angajat sau angajator, deoarece încălcarea normelor poate ameninţa serios propria afacere.

1. Adevărul şi corectitudinea în comunicare

Acesta este primul element care nu trebuie evitat atunci când este vorba de relaţia profesională cu partenerii de afaceri. Probabil nu vă place să auziţi minciuni la adresa dvs. – asta nu o să le placă nici partenerilor dvs. de afaceri.

Nu inventaţi povești, fiţi întotdeauna deschişi şi pregătiţi să rezolvaţi o neînţelegere dacă se ajunge acolo.

Verificaţi de mai multe ori toate datele pe care le oferiţi colaboratorilor de afaceri! Dacă greşiţi o dată, aceşti parteneri nu vor mai avea niciodată încredere în dvs.

2. Păstraţi informaţiile confidenţiale

În documentaţia majorităţii companiilor puteţi să găsiţi secţiunea cu informaţii confidenţiale şi utilizarea lor. Respectaţi-o cu stricteţe ca să nu se ajungă la o situaţie neplăcută!

Dacă unele informaţii au înscrisul „confidenţial”, întotdeauna ţineţi cont că ele nu trebuie divulgate partenerilor, nici altcuiva, nici după părăsirea firmei în care lucraţi.

Reţineţi – şi dacă nu rămâneţi în relaţii bune cu fostul angajator, aveţi grijă ce spuneţi după părăsirea companiei, ca să nu suportaţi consecinţele.

3. Aveţi grijă cu cadourile

Când negociaţi cu partenerii de afaceri, trebuie să aveţi grijă la multe lucruri – cărei culturi îi aparţin, care le este politica de afaceri, dacă aveţi o viziune comună sau nu...

În unele culturi, de exemplu în Japonia, cadourile se subînţeleg, dar nu trebuie să fie împachetate în alb, deoarece această culoare simbolizează moartea, nu trebuie să fie marcate cu cifrele 4 şi 14 şi nu se acceptă un număr par de cadouri. Dacă le faceţi cadouri într-unul din aceste moduri, consideraţi negocierea cu firma japoneză deja eşuată.

Fiecare stat are propria cultură de afaceri. Înfiinţaţi-vă propria afacere sau îmbunătăţiți-o analizând bine partenerul de afaceri.

4. Respectarea sindicatelor

În cadrul fiecărei firme, se organizează un grup de angajaţi care se luptă pentru o poziţie mai bună în cadrul ei. Aceştia trebuie respectaţi, deoarece îmbunătăţesc standardul de viaţă al angajaţilor prin principii democratice. Cum ar fi dacă angajaţii nu ar avea posibilitatea să se adreseze cuiva pentru ajutor?


La fel se întâmplă şi cu respectarea sindicatelor partenerilor dvs. de afaceri. Nu le puneţi în pericol, așa cum nu le puneţi în pericol nici pe ale dvs. Angajaţii sunt ambasadorii firmelor dvs. şi asta trebuie să fie întotdeauna pe primul loc.

5. Nu vă lăsaţi orbiţi de concurenţă

Întrebarea care se pune de fiecare dată – cum să vă prezentaţi în faţa concurenţei şi ce comunicare să adoptați?


Multe companii au dispoziţii definite cu stricteţe cu privire la menţionarea concurenţei. Legea privind publicitatea în România spune că este strict interzis ca publicul să fie indus în eroare cu ocazia publicităţii bunurilor, a serviciilor sau a întreprinderilor.

Ce înseamnă asta?

Este interzisă utilizarea sloganelor similare, a mărcilor şi altor semne după care se recunosc unele companii. Cu cât veţi avea mai multe informaţii despre aceasta, cu atât este mai mică probabilitatea că o să aveţi probleme cu concurenţa.


Trebuie să arătați respect atât partenerilor de afaceri, cât și angajaților din cadrul companiei dvs. Comunicarea profesională, respectarea eticii de afaceri şi a principiilor sunt cheia unei afaceri de succes.


Dacă respectaţi aceste elemente, cu siguranţă vă veţi îmbunătăţi afacerea. În caz contrar, reputaţia companiei dvs. poate ajunge la un nivel inferior şi puteți avea o mare problemă.


Dacă sunteţi proprietarul companiei sau doar un angajat care are sarcina să negocieze cu partenerii de afaceri, ar trebui să vă amintiți că trebuie să vă comportaţi cu ei exact aşa cum vă aşteptaţi ca şi ei să se comporte cu dvs. – profesional şi „fără să trageţi de timp”. Când veți înțelege acest motto, afacerea dvs. va deveni strict profesională şi corectă.

  • 01.09.2016 14:20

Comentariu