Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Greşelile pe care le fac managerii PR în situaţiile de criză

Situaţiile de criză sunt momente pe care fiecare companie de succes doreşte să le evite cu orice preţ. Ele afectează prestigiul, reputaţia, dar şi imaginea pe care compania o creează în public.

Manager PR în situație de criză

În ultimii ani, numărul de situaţii de criză care ajung în mass-media, răspândindu-se pe reţelele de socializare, este în creştere constantă. Având în vedere acest lucru, se pare că pentru companiile de succes este indispensabil să facă faţă unor astfel de situaţii. Lupta cu situaţiile de criză intră în activităţile managerilor PR. Ei trebuie să conceapă modul în care compania va reacţiona pentru a depăși situația de criză cât mai bine posibil.

Marea problemă este că managerii PR nu au, de obicei, o strategie pregătită anterior pentru astfel de situaţii, care este una dintre cele mai mari greşeli care ar putea duce la o criză care va pune în pericol imaginea companiei pentru care lucrează. Mai jos vom prezenta şi alte greşeli pe care ar trebui să le evitaţi dacă activaţi în domeniul PR.

1. Situaţiile care ar putea să provoace criza nu sunt anticipate în timp util 

Managerul PR nu a acordat atenţie în timp util situaţiilor care ar putea provoca probleme şi nu a luat atitudine în privința problemelor respective. Abia atunci când aceste situaţii sunt observate şi definite clar, se poate începe elaborarea unui plan preliminar de acţiune. Monitorizarea detaliată a tuturor aspectelor legate de imaginea companiei în public este o condiţie absolut necesară pentru o funcţionare eficientă. Dacă nu există, problema care exarcerbează apare ca o surpriză şi, în loc să se stingă o flacără mică, aceasta, cel mai des, provoacă un adevărat incendiu.

Muncă de echipă în criza de afaceri

2. Se comportă ca nişte struţi - îşi bagă capul în nisip până când trece criza 

Când apare problema, primul lucru pe care îl fac este nimic! La fel ca şi struţul care îşi bagă capul în nisip şi se comportă ca şi când totul se va rezolva de la sine. Aceasta este o abordare greşită. Pentru că, odată ce totul este pus la dispoziţia publicului, nu mai este timp pentru a pregăti o reacţie, ci totul trebuie rezolvat imediat, iar în aceste cazuri apar cele mai mari greşeli. Un bun consultant PR va ieşi în faţa publicului şi va explica foarte clar ce se întâmplă şi nu va ascunde niciodată cât de gravă este problema.

3. Nu au un plan anterior pregătit pentru acţiunile de PR în momentul în care apare criza

Lipsa unui astfel de plan este o greşeală gravă a managerilor PR. Când apare criza, este foarte important în ce moment apare şi la ce se reacţionează. Un astfel de document trebuie trimis tuturor angajaţilor din cadrul companiei. Acest plan se bazează pe anumite crize şi plângeri anterioare pe care le-au întâmpinat compania sau pe anumite analize ale posibilelor situaţii periculoase.

Pregătirea documentelor pentru situații PR de criză

4. Managerii PR tratează mass-media ca un inamic

Managerii PR tratează reporterii ca şi cum ar fi cei mai mari inamici care intenţionează să provoace daune companiei. Aceştia le trimit e-mail-uri ofensive, chiar şi ameninţătoare. Ca urmare a unui astfel de comportament, singurul lucru pe care îl primesc este un reprezentant mass-media enervat, care se va strădui să găsească cât mai multe informaţii nefavorabile pentru compania reprezentată de un astfel de manager PR nepoliticos şi nededicat.

Conferința Press în situații de criză

5. Nu sunt capabili să comunice direct cu publicul

Nu se adresează publicului de îndată ce apare problema, ci lasă ca publicul să speculeze cu privire la respectiva problemă şi circumstanţele ei. Este foarte important ca fiecare companie să se adreseze publicului îndată ce apare o problemă, să explice utilizatorilor săi, folosind un limbaj pe care îl va înţelege toată lumea, despre ce este vorba, iar astfel să împiedice răspândirea zvonurilor.

6. Nu sunt pregătiţi să asculte managementul de top al companiei

Situații de stres pentru managerul PR

Nu doresc să se consulte cu toţi superiorii care ar putea contribui la rezolvarea situaţiei de criză în care se află compania. Un dialog deschis cu toate părţile implicate în criză, este ceea ce ar trebui să asigure fiecare manager PR de calitate. Fiecare manager ar trebui să fie familiarizat cu ceea ce se întâmplă şi să i se permită să dea niște sugestii de ieşire din situaţia neplăcută.

7. Procedurile pentru rezolvarea situaţiei de criză nu sunt testate în prealabil

Existenţa unui plan bun nu este întotdeauna suficientă, ci este important ca acesta să fie testat în prealabil şi să se repete foarte bine sarcinile fiecărei persoane implicate. Un bun manager PR ar trebui să analizeze punctele slabe ale companiei într-un mod real şi, prin urmare, prin planul şi procedurile pentru situaţiile de criză, să consolideze puterea tuturor pentru a face faţă unei situaţii neplăcute.

Poziţia managerului PR este foarte importantă pentru buna funcţionare a companiei. Pentru acest job, trebuie să aveţi anumite cunoştinţe şi competenţe care să vă ajute să creaţi o imagine pozitivă a angajatorului vostru în rândul publicului, fie că este vorba despre companii sau persoane fizice.

O organizaţie care are un manager PR care ştie cum să facă faţă tuturor situaţiilor stresante şi care poate scoate la iveală părţile pozitive ale afacerilor, a trecut peste o mare preocupare. De aceea, companiile de succes de astăzi au un întreg departament care se ocupă cu relaţiile publice, deoarece o imagine pozitivă este ceva ce poate aduce doar beneficii şi câştiguri bune.

  • 06.06.2019 15:22

Comentariu