Înscrie-te la cea mai căutată școlară de afaceri din regiune

Cursul Marketing aplicat

Când cineva menționează marketingul, majoritatea se gândesc mai întâi la reclame. Cu toate acestea, marketingul nu reprezintă doar reclame, ci mult mai mult decât atât. Marketingul este o parte indispensabilă a strategiei de afaceri, indiferent de activitatea desfășurată. Este veriga care leagă consumatorii cu serviciile și produsele oferite de companie pe piață. Domeniile de afaceri pe care ne vom concentra în acest curs sunt educația, sănătatea, sectorul financiar, ecologia și managementul evenimentelor. Cu toate acestea, importanța marketingului în alte domenii este egală.

Marketingul reprezintă ideea călăuzitoare a fiecărei afaceri. Pentru ca o companie să răspundă în mod adecvat la cerințele, dorințele și nevoile clienților, marketingul este necesar. Pentru a maximiza reacțiile pieței, marketingul este un element de bază.

În vremurile de astăzi de globalizare și progres tehnologic, în care concurența pe piața de afaceri este în creștere, utilizarea marketingului este o modalitate excelentă de a ieși în evidență și de a ocupa o poziție câștigătoare. Marketingul este divers și foarte util pentru promovare, construirea imaginii și a reputației, precum și pentru branding. Totuși, pentru a valorifica la maximum potențialul de marketing, sunt necesare anumite cunoștințe prealabile în domeniu.

Acest curs vă va oferi răspunsuri la unele dintre cele mai frecvente întrebări de marketing. Cursul va prezenta în detaliu modalități de implementare a activităților de marketing în domeniile menționate mai sus.

Cursul Marketing aplicat abundă de exemple care vor ajuta participanții să asimileze cât mai bine materialul didactic.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Executive Business Program și Marketing and Marketing Management.

Descrierea și scopul cursului Marketing aplicat

În cursul Marketing aplicat, participanții vor avea ocazia să se familiarizeze cu elementele de bază ale marketingului prin aplicarea acestuia în diverse domenii de afaceri, cum ar fi: organizarea de evenimente, educație, sănătate, sectorul financiar și ecologie. Participanții se vor familiariza cu modalitățile de implementare a activităților de marketing în sectoarele menționate, modalitățile de segmentare a pieței, dar și cu identificarea grupurilor-țintă.

În prima lecție, participantul este familiarizat cu conceptul de marketing de evenimente (event marketing), precum și cu regulile de bază pentru organizarea evenimentelor de afaceri. De asemenea, obține o imagine a scopului organizării evenimentului și a integrării evenimentului în obiectivele generale de afaceri ale unei anumite companii. În a doua lecție, accentul este pus pe marketingul în instituțiile de învățământ ca formă de marketing în sectorul nonprofit. Aici, participantul se familiarizează cu specificul afacerii instituțiilor de învățământ din punct de vedere al marketingului. A treia lecție oferă o perspectivă asupra aplicării marketingului în instituțiile și organizațiile de sănătate, care sunt, de asemenea, specifice în modul lor de a face afaceri. Au fost elaborate în mod special tipurile de strategii de marketing ale instituțiilor de sănătate, precum și modul în care este segmentată piața în aceste instituții.

A patra lecție este dedicată marketingului ecologic, adică modului ecologic de a face afaceri pentru fiecare companie și modului de promovare a activităților ecologice pentru ca consumatorii să știe ce companii se ocupă de ecologie. Datorită gradului de conștientizare din ce în ce mai mare a consumatorilor cu privire la importanța afacerilor ecologice și a faptului că autoritățile statului înăspresc constant diverse prevederi și legi care se ocupă de acest domeniu, importanța afacerilor ecologice este în creștere, iar fiecare companie trebuie să îi acorde o atenție deosebită. În a cincea lecție este explicat specificul operațiunilor instituțiilor financiare, în special al băncilor. Sunt definite strategiile utilizate în marketingul bancar, precum și elementele mixului de marketing bancar.

Scopul cursului este de a familiariza participanții cu aplicarea marketingului în anumite condiții specifice de afaceri, precum și de a înțelege procesul de introducere a activităților de marketing în acele condiții. De asemenea, în acest curs, participantul se va familiariza cu definirea segmentării pieței și determinarea segmentelor țintă. După finalizarea cursului, participantul va înțelege specificul marketingului în diferite domenii de afaceri care au un tip caracteristic de afaceri, de stabilire și generare de venituri.

Cursul Marketing aplicat vă va răspunde la următoarele întrebări:

1. Ce tipuri de marketing distingem în sectorul nonprofit?

Marketingul în sectorul nonprofit poate fi împărțit în două categorii de bază, și anume:

1. marketingul organizațiilor nonprofit;

2. marketingul social.

Marketingul organizațiilor nonprofit include activități de marketing în organizații precum administrația publică, instituțiile publice de învățământ și medicale etc. Activitățile de marketing includ toate activitățile care vizează promovarea produselor sau serviciilor oferite de organizație pentru a obține cel mai bun rezultat posibil.

Marketingul social, pe de altă parte, include activități de marketing care vizează promovarea ideilor care sunt importante pentru societate, cum ar fi ideile promovate de organizații care se ocupă cu reciclarea, protecția mediului, educația despre anumite boli etc.

2. Cum este definit marketingul ecologic?

Consumatorii responsabili din punct de vedere social cumpără produse care respectă reglementările de mediu sau, cel puțin, produsele care poluează cât mai puțin mediul. Acesta este unul dintre principalele motive pentru introducerea marketingului ecologic.

Marketingul ecologic include activități în cadrul companiei care minimizează impactul negativ asupra mediului în toate procesele de afaceri. Factorii importanți în adoptarea și implementarea unei strategii de marketing ecologic sunt: ​​influența asupra reputației companiei în calitate de companie ecologică, prezentarea tuturor avantajelor produsului către consumatori, comunicarea, claritatea și cooperarea cu asociațiile de mediu și organizații similare. Există mai multe fapte despre marketingul de mediu:

  • produsul poate avea indirect sau direct un impact negativ asupra mediului în timpul procesului de producție, consum sau depozitare;
  • consumatorii cer producătorilor să fie responsabili față de mediu în toate procesele lor de afaceri;
  • acceptarea marketingului ecologic de-a lungul întregului lanț de achiziții permite reducerea impactului negativ asupra mediului, construirea reputației în rândul tuturor părților interesate, dar și reducerea costurilor.

3. Care sunt principiile strategiei de marketing bancar?

  • Principiul segmentării – prin analiza pieței, a părților sale și a concurenței, aceasta se împarte în segmente țintă ale pieței, conform comportamentului similar al consumatorilor, adică al clienților. Ținta segmentării sunt clienții, nu produsele și serviciile bancare.
  • Principiul targetării – pentru un pachet specific oferit de bancă, se creează un grup-țintă care va avea cea mai mare nevoie de acest pachet. Pe baza definirii segmentului de piață (în sensul segmentului de la care banca își dorește cât mai mulți clienți), se realizează un pachet de ofertă special, competitiv pe piață pentru acest segment.
  • Principiul poziționării – poziționarea înseamnă de fapt stabilirea unui anumit nivel de încredere și credibilitate a băncii în rândul clienților, adică a reputației pe care o are banca. Conducerea companiei trebuie să lucreze la asta o perioadă lungă de timp, iar pentru aceasta este nevoie de personal profesionist, precum și de o ofertă de produse și servicii specifică și de înaltă calitate, pentru ca banca să iasă în evidență în ochii clienților în raport cu alte bănci, adică în raport cu concurenţa.
Participantul cursului de Marketing Aplicat

Planul și programa cursului

1. Event marketing

  • Marketing aplicat
  • Event marketing
  • Tipuri de evenimente promoționale
  • Event marketing de afaceri

2. Marketingul în educație

  • Marketingul în sectorul nonprofit
  • Marketingul în educație
  • Mixul de marketing în educație
  • Segmentarea pieței în educație
  • Brandingul la instituțiile de învățământ

3. Marketingul în domeniul sănătății

  • Caracteristicile serviciilor de sănătate
  • Strategii de marketing în furnizarea de servicii de sănătate
  • Segmentarea pieței în domeniul sănătății

4. Marketingul ecologic

  • Afaceri ecologice
  • Conceptul de marketing ecologic
  • Identificarea consumatorului
  • Conceptul de marketing verde

5. Marketingul în instituțiile financiare

  • Marketingul bancar
  • Principiile strategiei de marketing
  • Mixul de marketing al băncii
  • Procesul de cercetare de marketing

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te