Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Cum să evitați cele mai frecvente 8 greșeli la începerea propriei afacere?

Fondatorii de noi afaceri fac adesea greșeli asemănătoare, care pot influența asupra eșecului ideii de afacere și viitorul ei drum. Dacă visați la antreprenoriat sau credeți că sunteți un nou Zuckerberg, păstrați aceste câteva sfaturi pe masa dumneavoastră de lucru.

analizarea ideii de afaceri

Ați cercetat piața, concurența și soluțiile alternative?

Foarte des, începătorii în afaceri nici nu se întreabă dacă există cineva care a dezvoltat deja o idee ca a lor. Acest lucru se întâmplă cel mai des în sfera rețelelor sociale și, în general, în afacerile digitale. Nu trebuie uitat faptul că în această sferă de activitate concurența se măsoară pe plan internațional, deci există o mare șansă ca altcineva din lume să fi avut deja (sau să aibă) o idee similară cu a dumneavoastră. De aceea, învățați cum să efectuați o verificare de calitate a pieței, deoarece acesta reprezintă primul pas spre dezvoltarea unei idei de afaceri autentice și câștigătoare.

Nu uitați viziunea: observați pădurea, și nu copacul

Întreprinzătorii tineri, foarte des au idei mari, cu potențial mare de afaceri. Însă, începătorii tind să se amestece în detalii tehnice sau administrative, în loc să privească contextul mai larg al potențialului și al piețelor de afaceri.
Aceasta este o problemă tipică în medii precum al nostru, unde administrația este voluminoasă și lentă, iar tinerii nu sunt educați în spiritul antreprenoriatului. Este bine să fii conștient de posibilele piedici, dar ideea de afaceri nu trebuie niciodată valorificată doar pe baza momentanelor dificultăți tehnico-administrative. Imaginați-vă ideea, scrieți-o și gândiți-vă la ea. Dacă simțiți că totuși vă lipsesc abilitățile de afaceri practice, nu este o problemă. Există programe excelente de administrare a afacerilor care vă vor permite să vă profilați. Totuși, ideea este cea mai importantă!

targetarea în centrul afacerii

Lipsa sistematizării: nu țintiți prea repede în centrul afacerii

Începătorii în afaceri, adesea, se grăbesc, sar pașii, fără să se gândească la strategiile de dezvoltare treptată a ideilor lor. Această greșeală vă poate costa dacă trebuie să prezentați planul dumneavoastră de afaceri altora: potențialilor investitori sau partenerilor. Dacă nu stăpâniți abilitatea de a întocmi un plan de afaceri și de a-l prezenta, nu veți ști cum să păstrați atenția ascultătorilor dumneavoastră, astfel pierzând șansa unei eventuale colaborări sau a sprijinului care să vă îmbunătățească activitatea. Nu uitați: totul se învață, chiar și abilitățile de sistematizare și prezentare.

Neadaptarea la nevoile pieței, ci contrarea în numele autenticității

Când este vorba de idee, e bine dacă ești autentic. Însă, dacă doriți să deveniți un om de afaceri, trebuie să înțelegeți nevoile pieței majoritare. Trebuie să oferiți ceea ce le trebuie oamenilor și ceea ce doresc să plătească, în timp ce modul de ambalare este ceea ce va evidenția produsul sau serviciul dumneavoastră și îl va face cunoscut și diferit. Este important să vă întrebați cât de bine cunoașteți modul în care funcționează managementul vânzărilor.

V-ați gândit cine vă va plăti?

Există începători care sunt plini de povești, dar nici măcar nu se întreabă cine vor fi clienții lor și cum vor câștiga bani din afacerea imaginată. Foarte des, indivizii creează un produs sau serviciu fără să se gândească la modelul încasării și la profit. Mai rău este că mulți inițiatori ai afacerilor cred că vor câștiga piața doar pe baza prețurilor mai mici, deși nu știu cum să facă publicitate produsului lor. Este important să presupuneți cui îi trebuie ceea ce oferiți și apoi să presupuneți unde sunt potențialii dumneavoastră clienți (poate chiar și clienții-cheie). Indiferent de cât este de calitativ produsul dumneavoastră, iar prețul scăzut, dacă nu știți cui să vă adresați și potențialii clienți nu știu de dumneavoastră, afacerea dumneavoastră nu va supraviețui. Îmbunătățiți-vă la timp abilitățile în sfera managementului marketingului.

Subestimarea importanței echipei

Întreprinzătorii și micii proprietari subestimează foarte des importanța abilităților de management, deși, fără un bun conducător, este foarte greu ca afacerea să se poată dezvolta în condițiile moderne. Fiecare afacere se realizează de cel care o gândește și cel care vinde produsul. Sunteți doar inovator sau și conducător? Dacă sunteți conducător, știți cât este de important să aveți o echipă bună, care va fi condusă corect.

Comunicarea neadecvată cu clienții

Cel mai tipic și mai comun gen de greșeală este neconfruntarea cu piața și teama de a întreba clientul ce gândește despre un produs sau un serviciu. Însă, acest lucru este foarte important, deoarece trimite un mesaj către client cum că este important pentru firmă. Desigur, există tehnici de comunicare, care, de asemenea, trebuie să fie stăpânite. Clientul este, ca și proprietarul unei companii mari, doar un om. Dacă vă faceți treaba calitativ, nu aveți niciun motiv să fiți speriat. Întrebați clientul ce crede. Dacă există omisiuni, răspunsul clientului vă va ajuta să vă îmbunătățiți afacerea, iar el va fi încântat că aveți grijă de el și de banii lui. Toate acestea aparțin relațiilor cu publicul, deoarece, când ieșiți pe piață, deveniți parte a publicului.

anticiparea costurilor și administrarea finanțelor

Cât de buni sunteți în gestionarea finanțelor și planificarea cheltuielilor?

O mare problemă a întreprinzătorilor neexperimentați este prevederea costurilor reale și necesare, măsurarea performanței întreprinderii, ca și diferențierea dintre cost și investiție. Un bun întreprinzător trebuie să înțeleagă importanța unui marketing digital de calitate, dar, de asemenea, să fie pregătit să facă un un bilanț în gestionarea finanțelor, în special când este vorba de salarii, de costurile de marketing și despre potențialele pe care acel marketing le are în perspectiva potențialilor clienți. Dacă nu sunteți, îmbunătățiți-vă abilitățile de management financiar, deoarece acesta este singurul mod de a profita de timpul și investițiile deja pregătite

  • 22.07.2019 09:42

Comentariu