Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Marketing digital pentru afaceri: Cum să faceți publicitatea online ca să fie rentabil

Știți ce au în comun o corporație mare precum Microsoft cu un mic magazin alimentar de familie, de unde cumpărați fructe și legume proaspete în fiecare zi?

Anume, astăzi, fiecare afacere, indiferent de cât de mare sau mică este, are propriul site web sau cel puțin un profil pe una dintre cele mai populare rețele sociale. Aceasta înseamnă că, pentru succesul în afacerile voastre, într-o măsură mai mare sau mai mică, vă bazați pe o formă de marketing digital.

digitalni marketing za biznis

Ce este marketingul digital?

Marketingul digital include toate acțiunile de marketing care au loc prin intermediul internetului. De aceea, este adesea numit marketing online sau marketing pe internet.

Utilizatorul mediu petrece peste 6 ore pe internet, pe diverse browsere, rețele sociale, aplicații de mesagerie și site-uri web. În timp ce se distrează atât de bine, companiile depun eforturi mari pentru a utiliza toate aceste canale ca mijloc de autopromovare.

Practic, nimic nu s-a schimbat: companiile încă se luptă pentru atenția utilizatorilor.

Doar că, dacă odinioară toată lumea își dorea o vitrină pe cea mai aglomerată stradă, astăzi acea stradă este internetul, iar fiecare companie încearcă cu toate puterile să fie cât mai vizibilă în spațiul online.

Marketing digital pentru afaceri

De ce este important marketingul digital pentru afacerile de astăzi?

Gândiți-vă care este obiectivul fiecărei afaceri: 

Cu cât mai puține resurse posibil, să obțină cât mai mult profit posibil.

Ei bine, marketingul digital permite companiilor să facă exact asta: să ajungă rapid și eficient la publicul-țintă pentru bani semnificativ mai puțini decât necesită marketingul tradițional.

În plus, acest tip de promovare oferă și un control mai mare asupra bugetului. Anume, datorită tehnologiei moderne, este posibil să monitorizați în mod fiabil succesul publicității în timp real și, astfel, să concurați cu succes în condițiile dinamice și competitive ale pieței moderne

Cu alte cuvinte, marketingul digital nu este doar un accesoriu elegant, nici o modă trecătoare, ci o parte importantă a afacerilor moderne:

Indiferent dacă conduceți un startup mic sau gestionați un brand internațional, succesul vostru va depinde de capacitatea de a ajunge la publicul-țintă și de a converti potențialii clienți în clienți fideli.

Marketing digital pentru afaceri

De aceea, multe companii au propriile echipe interne de marketing digital. Cu toate acestea, dacă nu aveți mijloacele pentru așa ceva, nu sunteți condamnați la viața offline. O agenție de marketing digital de calitate poate gestiona toate nevoile voastre de publicitate în spațiul digital.

Existența marketingului digital nu înseamnă că firmele au abandonat modul tradițional de publicitate, dar astăzi fiecare marketing și management de marketing include și strategii de publicitate online.

6 avantaje tangibile pe care marketingul digital le aduce afacerilor + exemple concrete

 

1) Acoperire mai bună la costuri mai mici

Publicitatea digitală permite afacerilor de toate dimensiunile să ajungă la un public pe orice piață, fără investițiile masive ale publicității tradiționale. Acest lucru este deosebit de benefic pentru afacerile emergente, care se bazează pe fiecare bănuț până când își revin.

Veți găsi, de asemenea, interesant acest exemplu specific:

Astăzi, Airbnb este una dintre cele mai mari platforme de închiriere a cazării. Cu toate acestea, începutul nu a fost ușor. Gândiți-vă cum ați pătrunde în domeniul ospitalității fără a deține proprietăți imobiliare și fără ca destui oameni să știe despre voi? Iată ce a făcut Airbnb:

  • S-au bazat, în primul rând, pe diverse canale de marketing digital, cum ar fi SEO, publicitatea pe rețelele sociale și conținutul creat de utilizatori sub formă de experiențe și recenzii, și astfel au obținut o creștere semnificativă. Această strategie le-a permis să devină un jucător important la nivel global cu o investiție mică.

Marketing digital pentru afaceri

2) Direcționare și personalizare mai precise

Publicitatea tradițională prin televiziune, radio sau presa scrisă nu este doar mai scumpă, ci și insuficient de precisă. Pur și simplu, nu știți cine vă urmărește exact (și cine își face un sandviș în timp ce reclama voastră rulează) și nici nu aveți suficiente informații despre acele persoane. În spațiul digital, lucrurile funcționează diferit.

Datorită datelor disponibile despre comportamentul utilizatorilor, like-uri și distribuiri, puteți afla exact cine este publicul vostru și vă puteți asigura că mesajul ajunge direct la ei.

Așadar, de exemplu, puteți alege să afișați reclamele unor persoane în funcție de vârstă, sex sau interese. Și toate acestea la costuri mult mai mici decât, de exemplu, câteva secunde de difuzare la televizor. Ceea ce este grozav este că puteți trimite reclame personalizate fiecărui segment de public.

De exemplu, platforma Spotify folosește campanii de e-mail personalizate și notificări push bazate pe comportamentul utilizatorilor (de exemplu, Melodiile tale cele mai apreciate din acest an) pentru a crește implicarea și a fideliza utilizatorii.

Marketing digital pentru afaceri

3) Rezultate măsurabile și optimizare

Cu instrumente precum Google Analytics sau Meta Ads Manager, companiile pot vedea cât de reușite sunt reclamele lor și își pot ajusta strategia în timp real. Dacă observați că o reclamă nu dă rezultatele așteptate, puteți modifica rapid și ușor diverși parametri și, astfel, puteți obține un succes mai mare. 

De exemplu, cunoscuta companie de modă online ASOS urmărește comportamentul utilizatorilor pe site-ul său, de exemplu, căutări de produse, abandonul coșului de cumpărături și achizițiile anterioare pentru a retargeta utilizatorii cu reclame personalizate și campanii de e-mail. Prin testarea A/B a diferitelor versiuni de reclame și analiza conversiilor, ASOS îmbunătățește constant succesul campaniilor sale și obține un ROI mai mare.

Marketing digital pentru afaceri

4) Implicare și interacțiune sporite

Spre deosebire de mass-media tradițională, platformele digitale permit interacțiunea bidirecțională prin comentarii, distribuiri și mesaje directe, construind astfel loialitatea față de brand și comunitatea.

De exemplu, Wendy's, un lanț de fast-food, este cunoscut pentru contul său distractiv de pe X. Strategia de marketing pe rețelele sociale a transformat brandul într-un fenomen cultural, menținând un dialog constant și creativ cu un public mai tânăr.

Marketing digital pentru afaceri

5) Acces mobil și confort sporit

Majoritatea oamenilor accesează internetul prin smartphone-uri, iar acolo se află și companiile. Cu alte cuvinte, marketingul digital vă permite să ajungeți la oameni exact atunci când aceștia navighează relaxați pe telefoane, indiferent unde se află.

Astfel, lanțul mondial de cafenele Starbucks își folosește aplicația mobilă pentru a personaliza ofertele în funcție de locația utilizatorului, oferindu-le acestora o experiență rapidă, convenabilă și personalizată.

Marketing digital pentru afaceri

6) Șanse mai mari pentru companiile mici

Când conduceți o companie mică, concurența cu jucătorii mari poate părea o misiune imposibilă, mai ales când vine vorba de formele tradiționale de publicitate. În schimb, marketingul digital oferă companiilor mici oportunitatea de a se face remarcate, chiar și cu bugete modeste.

De exemplu, o mică companie britanică de înghețată mochi a explodat în popularitate datorită conținutului viral care a acumulat peste 100 de milioane de vizualizări. Și toate acestea fără un buget publicitar semnificativ. Hype-ul digital organic a dus la o creștere semnificativă a vânzărilor și la o vizibilitate crescută pe piață.

@littlemoonsmochi

How TikTok helped my brother and I build a £50+ MILLION-POUND ice cream brand #fyp #foryourpage #littlemoons #familybusiness#FrisianFlagENERGOplus ♬ bounce i just wanna dance

Care sunt cele mai importante canale de marketing digital pentru afacerea mea?

Marketingul digital înseamnă publicitate prin diferite canale. Ceea ce trebuie să știți este că nu toate canalele sunt create egal și nici nu sunt necesare pentru fiecare afacere. Dacă doriți rezultate fiabile, optați pentru unele dintre cele mai populare canale, utilizate cu succes atât de companii mari, cât și de cele mici.

SEO (optimizare pentru motoarele de căutare)

Search Engine Optimisation ajută compania voastră să se poziționeze cât mai bine în rezultatele Google atunci când utilizatorii caută produse sau servicii ca ale voastre. Datorită tehnicilor SEO, ajungeți la publicul organic – adică acei utilizatori cu adevărat interesați de ceea ce oferiți. Spre deosebire de reclamele PPC, nu plătiți pentru fiecare clic – ceea ce face din SEO o armă extrem de puternică pe termen lung. 

Compania online Zapos, care vinde încălțăminte și haine, știe foarte bine acest lucru. Compania a investit în SEO pentru a se clasa pe primele poziții pentru mii de cuvinte despre produsele pe care le vinde.

Marketing digital pentru afaceri

PPC (publicitate plătită per clic)

PPC este o metodă eficientă de a ajunge rapid la publicul-țintă. Este rentabilă deoarece plătiți doar atunci când cineva dă clic pe anunțul vostru, și permite măsurarea exactă a performanței în timp real. Campaniile PPC pot fi ajustate imediat în funcție de rezultate, ceea ce oferă flexibilitate și control total.

De exemplu, celebrul magazin suedez de mobilă IKEA folosește Google Ads pentru a plasa anunțuri în rezultatele căutării. Dacă introduceți în Google expresii precum birou cameră mică, este foarte probabil să vedeți un anunț sponsorizat pentru birouri IKEA în partea de sus a paginii.

Marketing pe rețelele sociale

Cel mai mare număr de utilizatori de internet își petrec timpul pe rețelele sociale. De aceea, platforme precum Facebook, Instagram, LinkedIn sau TikTok sunt extrem de potrivite pentru promovarea afacerilor. Prin comunicarea directă cu publicul și printr-un mesaj expresiv și coerent, veți construi rapid o comunitate de clienți locali și vă veți face brandul vizibil și relevant. Companiile știu că social media nu este doar un public, ci și un canal de marketing puternic.

Compania de produse cosmetice Glossier și-a construit brandul aproape exclusiv prin Instagram și TikTok, bazându-se pe experiențele utilizatorilor – fotografii și videoclipuri reale cu produse în uz.

Marketing digital pentru afaceri

Marketing prin e-mail

Unul dintre cele mai vechi mijloace de comunicare din spațiul digital, măreția sa, e-mailul, nu și-a pierdut relevanța nici astăzi, în era rețelelor sociale și a diferiților mesageri.

Pentru companii, acesta este încă o modalitate foarte rentabilă de promovare. Este potrivit în special pentru achiziții repetate, promoții și recompensarea loialității clienților. Ceea ce îl face foarte puternic este posibilitatea de personalizare și contact direct cu clientul.

Brandul deja menționat ASOS se bazează pe marketingul prin e-mail pentru a trimite clienților săi mesaje personalizate pe baza achizițiilor lor anterioare. În acest fel, clienții sunt notificați despre reducerile relevante pentru ei sau li se reamintesc achizițiile pe care le-au început, dar nu le-au finalizat. Toate acestea duc la o creștere semnificativă a conversiilor.

Marketing digital pentru afaceri

Marketing prin conținut

Deși cu toții credem că trăim într-o epocă instantanee, fără valori reale, adevărul este că un conținut de calitate, precum articolele de blog, tutorialele video și ghidurile, atrage oamenii către site. Publicul își dorește să fie educat, să găsească o soluție la problemele sale, iar marketingul de conținut le permite să facă exact acest lucru. În acest fel, se construiește încrederea în brand, dar susține și strategia SEO în poziționarea companiei ca o autoritate în domeniu. Conform logicii din spatele acestei modalități de publicitate, se consideră că utilizatorul care ajunge să cunoască produsul rămâne adesea datorită acestuia.

Faptul că funcționează în practică este confirmat de exemplul celebrei companii HubSpot, liderul în lumea software-ului CRM. Blogurile, ghidurile și instrumentele lor educaționale gratuite sunt populare printre utilizatorii din întreaga lume.

Marketing digital pentru afaceri

Cât de repede se pot vedea rezultatele marketingului digital pentru afaceri? 

Una dintre cele mai frecvente întrebări din lumea afacerilor este: „Când voi începe să văd rezultate?” Cu alte cuvinte, când mă pot aștepta să obțin profit. 

Același lucru este valabil și în cazul marketingului digital – toată lumea vrea să știe cât timp va dura până când investiția va începe să dea roade. Ceea ce este minunat este că rezultatele acestui tip de publicitate sunt ușor de măsurat și, de obicei, produc rezultate rapid.

Este important de știut că rezultatele depind în mare măsură de canalul și strategia pe care le-ați implementat. Iată aproximativ cât timp ar trebui să așteptați cu fiecare dintre canalele de marketing menționate pentru primele rezultate (de la cel mai rapid la cel mai lent):

Marketing digital pentru afaceri

Marketing prin e-mail – imediat până la 2 săptămâni

Pentru afacerile care au o listă de corespondență, rezultatele pot fi instantanee, mai ales când vine vorba de promoții. Cu toate acestea, pentru listele noi, veți avea nevoie de aproximativ două săptămâni pentru a construi încredere și a segmenta contactele.

De exemplu, o companie care vinde îmbrăcăminte se poate aștepta la rezultate rapide dacă trimite e-mailuri personalizate cu reduceri. Dar, dacă abia începe, va trebui să câștige încrederea contactelor sale.

PPC – de la câteva zile la câteva săptămâni

Reclamele plătite sunt printre cele mai rapide canale pentru rezultate vizibile.

Cu instrumente precum Google Ads sau Meta Ads, primele rezultate pot apărea aproape imediat după începerea campaniei. Prin aceasta ne referim nu doar la vânzări, ci și la clicuri, interacțiuni și vizite. Cu toate acestea, pentru rezultate optime, aveți nevoie de două până la patru săptămâni, timp în care testați diferite reclame, determinați ofertele și ajustați publicul țintă.

De exemplu, dacă aveți un magazin pe Facebook, primele rezultate sub formă de vânzări pot apărea deja după 48 de ore, dar un ROI mai semnificativ apare de obicei după câteva săptămâni, în care ajustați textul reclamei și determinați mai precis publicul căruia doriți să i se afișeze reclama.

Rețele sociale – de la 1 la 3 luni

Construirea unei audiențe fidele pe diverse platforme sociale necesită timp. Desigur, puteți avea întotdeauna noroc cu o postare virală sau puteți obține rezultate rapide datorită publicității plătite, dar va trebui să așteptați puțin mai mult pentru o audiență organică. În funcție de nișă, vă puteți aștepta la primele interacțiuni după o lună, cu condiția să postați și să interacționați în mod regulat cu urmăritorii dvs.

De exemplu, puteți posta constant pe TikTok și puteți avea rezultate moderate, dar uneori durează câteva luni pentru ca videoclipul dvs. să devină viral.

SEO – de la 3 la 6 luni (uneori mai mult)

SEO este, de asemenea, foarte profitabil, dar trebuie să știți că este o investiție pe termen lung.

Pur și simplu, este nevoie de timp pentru ca Google să vadă și să claseze pagina dvs. Acest lucru este valabil mai ales dacă aveși un site web nou sau încerciaț să pătrundeți pe o piață deja saturată.

Desigur, asta nu înseamnă că va trebui să așteptați luni de zile pentru primele rezultate. Unele îmbunătățiri mici, dar vizibile, cum ar fi încărcarea mai rapidă a paginilor și clasarea pentru anumite cuvinte-cheie, sunt posibile deja în câteva săptămâni. Cu toate acestea, puteți aștepta câteva luni pentru o creștere semnificativă a numărului de vizite. Construirea autorității pur și simplu necesită timp. Dar odată ce reușești asta, atunci vă aflați pe un teren solid. 

De exemplu, o companie SaaS care publică un blog în mod regulat și actualizează paginile vechi se poate aștepta să fie clasată pe locul doi sau trei în două luni, dar va trebui să aștepte 4 până la 6 luni pentru primul loc.

Marketing prin conținut – de la 3 la 9 luni

Atragerea vizitelor organice cu conținut de calitate este un proces complex care implică diferite abordări: de la postări pe blog la tutoriale video și diverse ghiduri. Similar cu SEO, scopul acestui tip de publicitate este valoarea pe termen lung și poziționarea brandului ca fiind fiabil, iar acest lucru, veți fi de acord, necesită timp.

După câteva luni de postări regulate, puteți vedea primele rezultate sub formă de comentarii de la vizitatori sau linkuri către paginile dvs. de pe alte site-uri. Cu toate acestea, nu trebuie să vă culcați pe o ureche; conținutul regulat și de înaltă calitate este cheia succesului. De aceea este important să faceți acest lucru pe termen lung.

De exemplu, dacă aveți o companie B2B și publicați în mod regulat articole de calitate pe LinkedIn, după 4-5 luni puteți vedea contacte interesate.

Pentru rezultate dovedite, este bine să utilizați diferite canale de comunicare, fiind conștient că unele vă vor aduce rezultate mai devreme, iar altele mai târziu. Ca în orice afacere serioasă, viteza nu este atât de importantă ca rezultatele sustenabile și constante. Așadar, fiți răbdători și perseverenți.

Marketing digital pentru afaceri

Cum se poate învăța marketing digital?

Marketingul digital este o carieră ideală pentru oricine dorește să facă muncă creativă pentru clienți din întreaga lume. De exemplu, dacă vreți să deveniți manager de marketing pentru publicitate online, va trebui să învățați marketing digital. Dar, pentru toți cei care au propria afacere, cunoașterea marketingului digital poate fi o pârghie esențială pentru succes. 

Dacă vreți să începeți să învățați, puteți face acest lucru imediat după ce citiți acest text. Căutați unele dintre numeroasele resurse gratuite de pe internet, cum ar fi bloguri și site-uri web specializate, tutoriale video, podcasturi sau cursuri online. 

Totuși, ceea ce ne lipsește tuturor este timpul. Studiul individual poate dura mult, iar adesea nu este ușor – și nici măcar posibil – să găsiți tot ce aveți nevoie pe internet pentru a stăpâni marketingul digital. 

Cel mai rapid mod rămâne să vă înscrieți la un curs de marketing de calitate. La BusinessAcademy, vă puteți aștepta la o învățare structurată, bazată în mare parte pe muncă practică, cu un minim de teorie. Coordonatorii voștri sunt experți dovediți în domeniu, care își vor împărtăși cunoștințele și vă vor ajuta să acumulați experiență reală lucrând la proiecte pentru clienți reali. 

Pentru a putea lucra pe diferite piețe și a vă poziționa cu succes pe o piață de afaceri exigentă, există și numeroase alte resurse: cursuri de limbi străine (engleză și germană), dezvoltarea abilităților de business soft, precum și sprijinul constant al Centrului pentru Dezvoltarea Carierei. Pentru cei care au deja o afacere sau plănuiesc să înceapă una, există și LINK Business Incubator, care vă va ajuta să vă dezvoltați ideea. 

Lucrul minunat este că educația oferită de BusinessAcademy este special adaptată pentru persoanele care lucrează. Totul este gândit în funcție de voi și timpul vostru: cursurile au loc online, prelegerile sunt disponibile 24/7, iar consultațiile cu coordonatori se pot face și online, la ora convenită. 

Datorită certificatelor internaționale, cunoștințele dobândite astfel sunt recunoscute la nivel global, iar pentru toate acestea aveți nevoie doar de 9 luni de școlarizare online. 

Faceți ceea ce trebuie pentru voi sau pentru afacerea voastră – învățați marketing (digital)!

  • 16.09.2025 17:19

Comentariu