UN JOB FOARTE BINE PLĂTIT

Curs Structura și designul organizației

Indiferent dacă lucrați pentru un start-up sau pentru o companie multinațională, structura organizatorică se subînțelege pur și simplu, deseori se ia ca atare. O structură organizațională nu numai că ajută o organizație să funcționeze fără efort, dar ajută și la prescrierea modului în care va funcționa. Structura organizațională ajută la dictarea culturii, valorilor și succesului. Atunci când o companie implementează structura potrivită, tot ce rămâne este să determine obiectivele cheie și cele mai importante rezultate. Structura ajută la crearea culturii, iar atunci când cultura este de așa fel încât oamenilor le place să fie împreună la locul de muncă, se întâmplă schimbarea și succesul.

Pe parcursul secolului al XX-lea a avut loc o mare dezvoltare în afaceri, ceea ce a dus la apariția structurii organizatorice cu care suntem obișnuiți cu toții, care este modelul ierarhic tradițional. Este vorba de un fondator, director general sau executiv care construiește o echipă în jurul lui, mai departe echipa angajează manageri pentru a gestiona diverse locuri de muncă, iar managerii angajează asociați pentru a îndeplini sarcinile zilnice. Un număr mare de oameni s-au confruntat cu această structură organizatorică și există un număr și mai mare de părinți ai lor care au lucrat în companii astfel structurate.

Cu toate acestea, pe măsură ce societatea, tehnologia și cultura s-au dezvoltat, s-au dezvoltat și oportunitățile și cerințele pentru structurarea companiei. Activitatea de cunoaștere în secolul al XXI-lea a devenit mai fluidă și mai interdependentă, iar extinderea sa în ultimele două decenii poate necesita structuri organizaționale complet noi. Adoptarea unei structuri corecte nu numai că reflectă și afirmă valorile companiei, dar poate, de asemenea, să facă sau să distrugă succesul deja dobândit.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Management, Financial Management și Investment Management and Stock Exchange.

Descrierea și scopul cursului Structura și designul organizației

Cursul are cinci lecții, care vorbesc despre proiectarea structurii organizatorice. În prima lecție vom defini organizarea, structura organizatorică și toate elementele de bază. Vom explica termenii: diviziunea muncii, descentralizare, divizarea în departamente și coordonare. A doua lecție este dedicată metodelor utilizate pentru înregistrarea stării organizației în vederea îmbunătățirii afacerii.

Se explică procedura metodelor generale de cercetare, și anume: analiza conținutului, observarea sistematică, sondajul, interviul. În a treia lecție vom studia proiectarea structurii organizatorice. Este o procedură formată din patru etape: analiza evenimentelor cheie, analiza contribuțiilor, analiza relațională și sinteza modelului structurii organizaționale. Fiecare etapă este acoperită în detaliu.

A patra lecție prezintă modelele de bază ale structurii organizatorice, care reprezintă scopul acestui proces de proiectare. Modelele de structură organizatorică a organizației care sunt explicate în detaliu sunt: ​​structura organizatorică funcțională, structura organizatorică a producției, structura organizatorică a procesului, structura organizatorică teritorială, modelul de organizare divizional, modelul de organizare a proiectelor, modelul de organizare matriceală, modelul conform unităților strategice de afaceri.

La sfârșitul lecției, vom prezenta modelul structurii organizaționale a lui Mintzberg și factorii situaționali care influențează structura organizatorică. Vom termina cursul studiind cultura organizațională. Vom prezenta importanța culturii organizaționale și vom explica ce presupune fiecare tip de cultură organizațională. Vom explica în detaliu: cultura puterii, cultura rolului, cultura sarcinilor și cultura suportului. Vom prezenta și modelul iceberg, pe baza căruia vom înțelege componentele ascunse și vizibile ale acestui model.

Scopul acestui curs este de a familiariza participanții cu metodologia de proiectare a unei structuri organizaționale. În plus, participanții la curs vor afla despre metodele de colectare a datelor care vor contribui la dezvoltarea carierei lor. Ei vor dobândi mai multe cunoștințe despre modelele organizaționale și cultura organizațională a companiei. Prin prezentarea mai multor metode de analiză a culturii organizaționale, această metodologie va fi introdusă mai detaliat. Ei vor putea să recunoască cultura organizațională în care își desfășoară activitatea și să se adapteze mai ușor pe baza acesteia. Structura organizațională îmbunătățește eficiența operațională, oferind angajaților de la toate nivelurile din companie claritatea performanței. Cu ajutorul unei prezentări formale a structurii, se facilitează introducerea de noi poziții în companie.

Cursul Structura și designul organizației vă va răspunde la următoarele întrebări:

1. Ce este o organizație?

Organizația este parte integrantă a societății. Este formată dintr-un grup de oameni care s-au adunat pentru a atinge un scop comun. Pentru a avea succes, organizația trebuie să fie eficientă, dinamică și flexibilă. Acest lucru este cerut de condițiile moderne de afaceri și de un mediu schimbabil. Organizația este condusă de conducerea companiei, care ar trebui să conducă și să dirijeze organizația. Managementul adecvat al organizației duce la atingerea obiectivelor și la satisfacția membrilor organizației. O activitate de management foarte importantă este constituirea unei structuri organizatorice astfel încât să corespundă sarcinilor pe care trebuie să le îndeplinească. Mintzberg a spus despre organizație: „Structura organizațională este suma modurilor în care organizația împarte munca și sarcinile și coordonează răspunsul lor”.

2. Ce metode de cercetare specifice putem aplica organizației?

Metodele specifice sunt folosite pentru un domeniu mai restrâns de cercetare. Includem: PEST, SWOT, analiza impactului, metoda scenariilor, analiza structurală, benchmarking, metoda portofoliului, analiza de sistem, analiza de sensibilitate etc. Dintre metodele menționate, putem evidenția PEST ca fiind cea mai răspândită. Presupune analiza influenței factorilor politici, economici, sociali și tehnologici asupra organizației. Pe lângă aceasta, benchmarking-ul este, de asemenea, foarte răspândit. Benchmarking-ul presupune învățarea de la cei mai buni, adică aplicarea anumitor soluții organizaționale gata făcute. Analiza structurală presupune analiza celor cinci forțe care influențează operațiunile companiei. Fiecare dintre ele poate fi analizată separat, dar esența progresului este analiza tuturor celor cinci forțe. Acestea includ: concurenți, substituenți, bariere la intrare, puterea de negociere a cumpărătorului și puterea de negociere a furnizorului.

3. Ce tipuri de cultură organizațională există?

Cultura organizațională este demarcația dintre mediu și organizație. Facem distincție între cultura puterii, cultura rolului, cultura sarcinilor și cultura suportului. Împărțirea menționată mai sus a fost făcută în funcție de influența incertitudinii și a puterii. O cultură a puterii se caracterizează printr-un grad ridicat de putere și un grad scăzut de incertitudine. Angajații nu pot influența cultura din organizație, doar acceptă regulile care au fost stabilite înainte. Cultura rolului se reduce la reguli și proceduri care ar trebui să influențeze comportamentul fiecăruia din companie. Influența liderului nu există. Sursa puterii este ierarhia, precum și controlul informațiilor. Cultura sarcinilor se rezumă la executarea corespunzătoare a sarcinii. Oamenii care au autoritate sunt cei care îndeplinesc sarcina perfect. O cultură de susținere își bazează succesul pe succesul membrilor săi.

Structura și designul organizației sunt prezentate pe ecran

Planul și programa Structura și designul organizației

1. Organizarea și dimensiunile organizației – organizare, dimensiunile structurii organizatorice (diviziunea muncii – specializare, descentralizare, împărțire în departamente, coordonare)

2. Metode de colectare a datelor – metode generale de cercetare, metode specifice de cercetare, analiză structurală, benchmarking

3. Procesul de proiectare a structurii organizaționale – analiza activităților cheie, analiza contribuției, analiza relațională, sinteza modelului structurii organizaționale

4. Modele de structură organizatorică – modele de organizare (structura organizatorică funcțională, structura organizatorică de producție, structura organizatorică a proceselor, structura organizatorică teritorială, modelul de organizare divizional, modelul de organizare a proiectelor, modelul de organizare matriceală, modelul conform unităților strategice de afaceri), modele de structură organizatorică specială (nucleul operațional, vârf strategic, manageri de nivel mediu, tehno-structură, personal pentru suport)

5. Cultura organizațonală – crearea culturii organizaționale

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te