Nu aveți timp pentru studiu, dar vreți să progresați? Înscrieți-vă la BusinessAcademy!

Contabilitate

Contabilitatea se poate considera limbajul deciziilor financiare. Cu cât cunoașteți mai bine această limbă, cu atât veți putea gestiona mai bine aspectele financiare ale afacerii. Cursul Contabilitate abordează cele mai elementare probleme ale acestei discipline științifice. De la conceptele inițiale, inventarierea, întocmirea bilanțului prin afișarea tipurilor de bază de modificări ale bilanțului, până la întocmirea raportului anual și al bilanţului final.

Conceptele de bază ale contabilității cu care vă familiarizați sunt: ​​obiectivele raportului financiar anual, funcția și structura bilanțului contabil, activele, capitalul și obligațiile, pasivele, inventarul, contul de profit și pierdere, principiul de apariție a evenimentului de afaceri, angajamente, creanțe față de clienți și datorii față de furnizori și creditori, provizioane pentru acoperirea costurilor legale și neplanificate, amortizarea, costurile de capital, fazele de calcul al contului de profit și pierdere, analiza contului de profit și pierdere, analiza situațiilor financiare.

Veți putea interpreta un raport financiar simplu și veți trage o concluzie pe baza acestuia, pentru a calcula profitul de afaceri și de operare, profit - pierdere înainte de impozitare, profit - pierdere pentru anul dat și profit pentru distribuție, folosind formula de bază oferită. Scopul este și de a dobândi cunoștințe care vă vor ajuta să explicați consecințele rezultatului anual al costurilor care trebuie capitalizate și ale costurilor care pot fi anulate direct. Cursul este destinat începătorilor care doresc să stăpânească elementele de bază ale contabilității și oricui dorește să facă contabilitate în cadrul programului EBCL*.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management, Sales and Sales Management și Executive Business Program.

Descrierea și scopul cursului Contabilitate

Dacă ne uităm la o organizație de afaceri, răspunsurile la întrebări precum: este profitabilă introducerea unei noi linii de producție, este  profitabilă activitatea prestată de organizație etc. sunt oferite de contabilitate. Aceste răspunsuri sunt foarte importante pentru oamenii care iau decizii legate de activitatea organizației date. Cursul Contabilitate este alcătuit din două module. Primul modul al cursului discută despre bazele contabilității, rolul și tipurile acesteia, apoi despre diferențele dintre contabilitate de gestiune și contabilitate financiară.

De asemenea, acest modul vorbește și despre reglementări contabile, documentație, conturi de bază, respectiv conturi pe care le folosește, modificări de afaceri pe care le acoperă. Este vorba și despre un bilanț de probă și listă de închidere. Al doilea modul vorbește situațiile financiare anuale pe care fiecare companie este obligată să le întocmească în mod regulat în timpul activității sale.

Sunt abordate în detaliu bilanțul contabil, contul de profit și pierdere, și formele lor de prezentare. Acest modul vorbește și despre angajamente, TVA, facturi, amortizare, adică anularea valorii mijloacelor fixe. De asemenea, sunt discutate metodele de calcul al rezultatului financiar după metoda costurilor totale și metoda costurilor efectelor vândute, precum și acoperirea pierderilor și repartizarea profitului. 

Apoi, se acordă atenție cadrului conceptual care stă atât la baza formulării standardelor internaționale de contabilitate, cât și la baza standardelor de contabilitate în sine.

Scopul cursului este să învățați să interpretați un raport financiar simplu și să trageți o concluzie pe baza acestuia, să calculați profitul de afaceri și de operare, profit - pierdere înainte de impozitare, profit - pierdere pentru un anul dat și profit pentru distribuție, folosind formula de bază oferită.

Scopul este, de asemenea, să dobândiți cunoștințe care vă vor ajuta să explicați consecințele în funcție de rezultatul anual al costurilor care trebuie capitalizate și ale costurilor care pot fi anulate direct. Analizând activitatea după informațiile furnizate de contabilitate, veți putea lua decizii de afaceri adecvate.

Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări:

Cum se definește contabilitatea?

Contabilitatea ca abilitate, tehnică sau artă este cea mai veche definiție, care implică abilitatea sau priceperea de a evidenția evenimente de afaceri. Această definiție datează din vremea familiilor italiene medievale (familia florentină Medici este semnificativă).

O definiție similară a fost adoptată în 1941 de Institutul American al Contabililor Publici Autorizați (AICPA – American Institute of Certified Public Accountants), care definește contabilitatea ca fiind abilitatea de a evidenția, clasifica și rezuma tranzacțiile comerciale exprimate monetar, precum și de a interpreta rezultatele acestei abilități.

Contabilitatea poate fi definită ca un sistem de evidențiere și raportare a tranzacțiilor comerciale, în sens financiar, către părțile interesate care folosesc aceste informații ca bază pentru evaluarea performanței, decizie și control.

Cum se împarte contabilitatea în funcție de scopul și de utilizarea informațiilor?

După scopul și utilizarea informațiilor, contabilitatea se poate împărți în:

  • Contabilitate financiară - bazată pe un sistem de contabilitate în partidă dublă. Descrie relația dintre companie și mediu. Se adresează în primul rând utilizatorilor externi: investitori, bănci, mass-media, birou de statistică, organe fiscale și de stat, persoane juridice și fizice care intră în relații de afaceri cu compania (clienți, furnizori) etc. De aceea, în practică se numește contabilitate externă. Contabilitatea financiară ține registre de afaceri, cum ar fi jurnal, registru general, evidențe analitice și alte registre auxiliare. Deoarece detaliile afacerii companiei nu sunt de obicei de interes pentru utilizatorii externi, informațiile prezentate au în mare parte caracter global. 
  • Contabilitatea de gestiune - Monitorizează procesul de creare a efectelor în companie. Oferă informații în primul rând utilizatorilor interni: acționari (proprietari de capital), angajați, organe de conducere. Cele mai importante activități ale contabilității de gestiune sunt planificarea și controlul. Rezultatul planificării sunt planurile și bugetele, în timp ce controlul este activitatea de determinare a abaterii dintre obiective și rezultatele obținute.

Care sunt beneficiile contabilității în partidă dublă?

Avantajele contabilității în partidă dublă sunt că înregistrează tranzacțiile complete (în acest sistem sunt înregistrate ambele părți ale tranzacției). În acest sistem, contul este verificat automat când trecem prin introducerea pe ambele părți. Dacă cele două părți ale bilanțului de testare nu se potrivesc, înseamnă că este o greșeală. Contabilitatea în partidă dublă permite calcularea contului de profit și pierdere, care oferă informații despre profit sau pierdere pentru o anumită perioadă.

Datorită acesteia, compararea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierdere pentru oricare doi sau mai mulţi ani devine simplă, pentru că avem registre contabile. Managerul poate să ia decizii financiare și să creeze planuri pentru continuarea activității companiei pe baza situațiilor financiare. Un alt avantaj al contabilității în partidă dublă se reflectă în faptul că frauda este ușor de detectat, ​​deoarece fiecare tranzacție este înregistrată de două ori.

Care sunt principiile unei bune contabilități?

Principiile unei bune contabilități sunt:

  • Principiul completitudinii - Acest principiu implică regula conform căreia contabilitatea cuprinde toate categoriile contabile. Acest principiu este important, deoarece permite furnizarea de informații complete privind starea proprietății.
  • Principiul actualizării - Informațiile sunt utilizabile numai dacă sunt oportune. Termenul limită pentru publicarea unei modificări de afaceri este de opt zile de la apariția acesteia.
  • Principiul ordinii cronologice - Modificările în afaceri sunt înregistrate în ordinea în care apar.
  • Principiul posibilității de verificare - Contabilitatea trebuie organizată astfel încât acuratețea fiecărei date să poată fi verificată ulterior.
  • Principiul clarității - Pentru ca informațiile să fie utilizabile, acestea trebuie prezentate în mod clar, ceea ce se realizează prin separarea categoriilor de calcul (în grupuri și subgrupuri, evidență sintetică și analitică).
  • Principiul corectitudinii materiale - Pentru a asigura veridicitatea datelor furnizate de contabilitate trebuie să se cuprindă doar modificările economice reale. Corectitudinea materială a datelor contabile este evaluată din punctul de vedere al conformării acestora cu reglementările legale, modalitățile de echilibrare adecvată și politica contabilă a companiei.
  • Principiul economiei - Cerința ca beneficiul oricărei activități ale companiei să fie mai mare decât fondurile cheltuite, iar contabilitatea este o activitate care vizează obținerea informațiilor necesare și relevante pentru conducerea companiei.

Ce este ordinul de deplasare?

Ordinul de deplasare este un document care se întocmește atunci când unul dintre angajați trebuie să îndeplinească obligații de afaceri în alt loc. Documentul precizează clar câte zile durează călătoria și ce mijloc de transport va fi folosit. În baza acestuia, se are în vedere o plată în avans pentru călătoria de afaceri, care va fi alocată angajatului care călătorește.

La întoarcerea dintr-o călătorie de afaceri, angajatul este obligat să depună o factură de costuri, pe baza căreia avansul plătit este comparat cu costurile reale. În cazul în care costurile efective au fost mai mari decât plata în avans, casierul este obligat să plătească angajatului diferența. În cazul în care costurile efective au fost mai mici decât plata avansului, angajatul este obligat să restituie surplusul la casierie, iar dacă costurile efective sunt egale cu plata avansului, nu se face niciun fel de plată la casierie.

Ce metode se pot aplica pentru calculul impozitului pe valoarea adăugată?

Pentru a calcula TVA-ul se pot aplica:

  • Metoda de colectare - Valoarea adăugată este determinată ca suma plăților pentru muncă și capitalul cu care este creată. Astfel, valoarea adăugată ca bază a taxei pe valoarea adăugată este egală cu suma salariilor, chiriilor, dobânzilor și profitului net.
  • Metoda deducerii - Valoarea adaugată se calculează ca diferența dintre vânzările totale ale firmei și totalul cumpărăturilor, iar cota de taxă pe valoare adaugată se aplică pe baza astfel determinată.
  • Metoda creditului - Această metodă este cea mai utilizată în prezent. Nu calculează valoarea adăugată, dar contribuabilul își calculează direct obligația de taxă pe valoarea adăugată, folosind contul pentru bunuri și servicii achiziționate și contul pentru bunuri și servicii vândute. Și anume, acesta deduce suma taxei plătite în prețul intrărilor sale menționate pe facturile relevante din taxa pe care trebuia să o arate pe facturile pentru vânzarea produselor sale. Astfel, factura devine dovada de bază a existenței taxei pe valoarea adăugată și baza unui control eficient și de succes a colectării impozitului.

Care sunt cele patru caracteristici calitative de bază ale informațiilor?

Cele patru caracteristici calitative de bază ale informațiilor sunt comprehensibilitatea, relevanța, fiabilitatea și comparabilitatea.

Comprehensibilitatea - Calitatea esențială a informațiilor care conțin un raport financiar este comprehensibilitatea informațiilor, ceea ce înseamnă că acestea sunt imediat înțelese de utilizatori. Desigur, se presupune că utilizatorii de informații au nivelul necesar de cunoștințe despre afaceri, activități economice și contabilitate, precum și disponibilitatea de a studia cu suficientă atenție.

Relevanța - Pentru a fi utilă, informația trebuie să fie relevantă pentru utilizatorul care ia decizia. Așadar, informațiile sunt relevante atunci când influențează deciziile economice ale utilizatorilor, ajutându-i să evalueze evenimentele trecute, prezente sau viitoare, respectiv să confirme sau să evalueze propriile estimări.

Fiabilitatea - Pentru ca informațiile să fie utile, trebuie să fie de încredere. Informațiile sunt de încredere atunci când nu există o eroare semnificativă, respectiv când utilizatorii se pot baza pe ele pentru a prezenta în mod fiabil ceea ce reprezintă sau este rezonabil să ne așteptăm să reprezinte.

Comparabilitatea - Utilizatorii trebuie să poată compara rapoartele financiare ale unei entități juridice pentru a putea compara tendințele în ceea ce privește poziția financiară sau performanța acesteia. Măsurarea și dezvăluirea efectului financiar al tranzacțiilor sau evenimentelor similare trebuie efectuate în mod consecvent în entitatea juridică, pe o perioadă lungă de timp, adică într-o manieră consecventă pentru diferite entități juridice. Cu siguranță, o caracteristică importantă a comparabilității este informația prin care utilizatorii sunt puși la curent referitor la politicile contabile utilizate la întocmirea situațiilor financiare, precum și referitor la modificările acestor politici și efectele acestor modificări.

Planul și programa cursului

Modulul 1 – Introducere

  • Conceptul, tipurile și rolul contabilității
  • Organizarea contabilității financiare și de gestiune
  • Conceptul și formele contabilității
  • Principii contabile și principii de contabilitate corectă
  • Documentație contabilă
  • Registre de afaceri de bază ale evidenței contabile în partidă dublă
  • Conturi și afișări
  • Tipuri de bază de schimbare a afacerii
  • Bilanțul de verificare și bilanțul final

Modulul 2 – Contabilitate

  • Rapoarte anuale de contabilitate
  • Bilanțul contabil 
  • Cont de profit și pierdere
  • Forme de prezentare a bilanțului contabil și a contului de profit și pierdere
  • Limitări de timp 
  • TVA și facturi de intrare și ieșire 
  • Amortizare 
  • Metode de calcul al rezultatului financiar - calculul rezultatelor prin metoda costurilor totale
  • Calculul rezultatelor prin metoda costului efectelor vândute
  • Acoperirea pierderilor și distribuția profitului
  • Cadrul conceptual al standardelor internaționale de contabilitate
  • Standarde de contabilitate

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2022/23 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.