Înscrie-te la cea mai căutată școlară de afaceri din regiune

Curs Eticheta în afaceri

S-a considerat întotdeauna că arta de a comunica cu succes cu alte persoane este jumătate dintr-o treabă bine făcută. În prezent, afacerile de succes sunt strâns legate de cultura de afaceri, cultura comunicării, precum și eticheta în afaceri. Cum se poate acționa atât în ​​conformitate cu cultura generală, cât și cu cea organizațională, precum și cu modul în care ar trebui să comunice cu cealaltă parte pentru a stabili un dialog de succes care să conducă la satisfacerea intereselor tuturor participanților la procesul de comunicare – acestea sunt întrebări cu care se confruntă oamenii de afaceri moderni în fiecare zi.

Eticheta în afaceri, ca set de reguli de bun comportament, este baza pentru toate tipurile de afaceri. Eticheta excelentă în afaceri vă poate diferenția de concurență și vă poate direcționa cariera către creștere, dezvoltare și oportunități de afaceri mai bune. Fiecare angajat prezintă o imagine a colectivului în care lucrează cu comportamentul său – de aceea este necesar ca acesta să respecte regulile de etichetă impuse de companie.

Eticheta în afaceri nu este foarte diferită de eticheta pe care am învățat-o de la părinți sau în timpul educației noastre. Totuși, în lumea afacerilor există anumite specificități cărora ar trebui să li se acorde atenție. Aceste specificități vor fi explicate detaliat în acest curs.

Scopul acestui curs este de a familiariza participanții cu regulile de etichetă în diverse situații de afaceri și de a sublinia importanța și rolul lor. După finalizarea cu succes a acestui curs, participanții vor ști cum să-și construiască stilul de afaceri și să-și impresioneze colegii și clienții.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Public Relations, HR Management și Executive Business Program.

Descrierea și scopul cursului Eticheta în afaceri

În acest curs, veți avea ocazia să vă familiarizați cu principiile de bază ale etichetei în afaceri, dar și cu sfaturi pentru îmbunătățirea imaginii voastre profesionale prin folosirea celor mai bune principii de etichetă. Acest curs va acoperi toate interacțiunile importante pe care le veți întâlni în carieră, inclusiv segmente speciale – e-mail, interacțiuni internaționale, cod vestimentar. Veți afla care sunt normele comune ale culturii în lumea afacerilor și care sunt diferențele culturale semnificative cărora trebuie să le acordați atenție.

Cursul are patru lecții. În prima parte vi se va arăta importanța culturii de afaceri și a etichetei în afaceri, în timp ce în cele ce urmează veți afla despre specificul etichetei în afaceri în alte țări. Participanții vor avea ocazia să învețe în detaliu despre regulile de bază ale etichetei digitale, care este la fel de importantă ca eticheta tradițională în afaceri în prezent.

Relațiile tradiționale de afaceri și metodele de comunicare se schimbă, dar eticheta în afaceri și profesionalismul vor fi întotdeauna importante în relații, atât pe plan intern, cât și pe plan extern. Acest curs va acoperi diverse abilități și tehnici care indică cum să vă comportați corect într-un mediu de afaceri. Eticheta în afaceri joacă un rol foarte important în lumea afacerilor și reprezintă imaginea fiecărei companii.

În acest sens, scopul acestui curs este de a identifica mai întâi componentele cheie ale etichetei în afaceri, de a indica importanța acesteia și ce diferențe în înțelegerea etichetei în afaceri există între diferite țări din lume. În acest sens, scopul acestui curs este de a identifica diversitățile în numeroase culturi, în primul rând pe segmente de afaceri. Scopul acestui curs este de a vă familiariza cu regulile de bază ale etichetei în afaceri pentru a lăsa o impresie de profesionalism și cultură de afaceri înaltă în toate situațiile.

Veți învăța regulile de bază și actuale ale comunicării și protocolului de afaceri în mediul nostru de afaceri și internațional. Participanții care parcurg cu succes acest curs vor cunoaște regulile de bază ale etichetei online și cum să scrie corect e-mailurile.

Cursul Eticheta în afaceri vă va răspunde la următoarele întrebări:

Cum se definește eticheta în afaceri și ce reprezintă?

Bonton este un cuvânt francez (bon-ton = ton bun) care reprezintă totalitatea regulilor de comportament bun și adecvat în societate (comportament bun). Cel mai adesea, eticheta în afaceri este definită ca un set de reguli pentru comportamentul politicos și cultural în timpul comunicării în afaceri. Atenția și respectul pe care le arătăm oamenilor în procesul de relații de afaceri sunt indicatori primari ai creșterii și bunăvoinței unei persoane în interacțiunea comunicativă.

Regulile de etichetă și standardele de comportament politicos ar trebui să fie adoptate de oameni, astfel încât să devină parte a culturii lor personale. Eticheta în comunicarea verbală presupune responsabilitate față de ceea ce se spune și, mai ales, față de cuvântul dat. Performanța în public (și mai ales în mass-media) are întotdeauna o mare valoare și importanță.

Eticheta este ușor de învățat deoarece regulile sale nu se bazează pe structuri gramaticale complicate, ci pe bunul simț, pe experiența umană comună și pe cunoștințe. Nerespectarea etichetei ca model de comunicare provoacă diverse neînțelegeri care ne pot reduce succesul în comunicare. În domeniul comunicării în afaceri, oamenii care se pricep la etichetă observă cu ușurință neînțelegerea de către interlocutor a regulilor de etichetă și, astfel, trag pe bună dreptate concluzii negative din acțiunile și reacțiile sale de comunicare, atât despre el, cât și despre abilitățile sale de afaceri.

Care sunt regulile de comportament la întâlnirile de afaceri?

Indiferent dacă întâlnirile sunt de natură formală sau informală, trebuie respectate anumite reguli de bună purtare. În acest fel, întâlnirile vor fi cu siguranță mai plăcute, productive și concrete.

Regulile pentru întâlnirile informale sunt:

  • inițiatorul întâlnirii trebuie să fie persoana cea mai în vârstă din punct de vedere al gradului în raport cu ceilalți participanți;
  • inițiatorul trebuie să precizeze locul și ora întâlnirii;
  • inițiatorul trebuie să precizeze motivul întâlnirii și cât va dura întâlnirea;
  • participanții trebuie să respecte ora întâlnirii, adică să vină la timp și să rămână până la sfârșit;
  • coordonatorul întâlnirii ar trebui să dirijeze cursul întâlnirii, adică să influențeze ca cele mai importante fapte să fie prezentate în cel mai scurt timp posibil și ca întâlnirea să fie cât mai productivă;
  • cel puțin unul dintre participanți (cel mai adesea cel mai tânăr în grad) ar trebui să ia notițe cu privire la cele mai importante date și informații prezentate la întâlnire;
  • este necesară comunicarea cu toți oficialii după întâlnire, pentru a cunoaște și discuta schimbările intervenite.

Pentru o întâlnire oficială, este important:

  • să vă pregătiți pentru ședință (citiți ultima ordine de zi, raportul și procesul verbal);
  • să vă îmbrăcați formal;
  • să ajungeți la ora convenită;
  • să respectați aranjarea locurilor (președintele este de obicei în fruntea mesei);
  • să vorbiți politicos, concis și concret (atitudinile trebuie să fie pozitive și nu exclusiv critice);
  • să respectați opiniile și atitudinile altor persoane;
  • să respectați confidențialitatea și să nu vorbiți despre informațiile de la întâlnire.

Care sunt regulile de etichetă online?

1. Prima regulă – evitați să fiți nepoliticos, este neprofesionist

Gramatica și ortografia proaste, precum și structura propoziției, nu sunt acceptabile într-un e-mail de afaceri, la fel cum nu sunt acceptabile într-o scrisoare sau o notă. Verificați de două ori dacă sunt erori.

2. Scrieți cu majusculă prima literă din primul cuvânt al unei propoziții și substantivele proprii

O altă regulă care nu trebuie ocolită. Utilizarea tuturor literelor mici este o încercare de a indica lipsa de formalitate în comunicare. Cu toate acestea, nu arată bine și poate lăsa o impresie proastă.

3. Utilizarea moderată a abrevierilor

Internetul a creat un număr mare de abrevieri, dar este necesară prudență. Există întotdeauna riscul de a întâlni o neînțelegere la cititorul vostru. Acronimele care se încadrează în categoria jargonului sunt bine de folosit dacă sunteți absolut siguri că cititorul le va înțelege. Scopul utilizării abrevierilor este de a accelera procesul de citire, dar acestea pot încetini deseori fluxul de comunicare din cauza neînțelegerilor.

4. Evitarea folosirii emoticoanelor

Emoticoanele sunt de fapt prea frivole pentru a fi folosite în e-mailurile serioase de afaceri. În plus, sunt prea multe, astfel încât cititorul vostru poate să nu înțeleagă semnificația a mai mult de unul sau două.

5. Răspundeți la e-mailul vostru

Cititorul vostru va aprecia efortul pe care îl depuneți pentru a răspunde la e-mailul lor. Așa îi spuneți că mesajul lui nu a fost ignorat, deși aveți multe obligații.

Grupul de persoane studiază eticheta în afaceri

Planul și programa cursului

1. Cultura în afaceri și comunicarea în afaceri

  • Cultura în afaceri
  • Comunicarea în afaceri

2. Eticheta în afaceri

  • Influența etichetei în afaceri asupra comunicării în afaceri
  • Comportamentul la întâlnirile de afaceri
  • Comunicați cu îmbrăcămintea
  • Ce este și ce nu este acceptabil la fiecare nivel de formalitate?

3. Eticheta internațională în afaceri

  • Exemple de etichetă în afaceri în alte țări
  • China
  • India
  • Franța

4. Etichetă digitală (netichetă)

  • Internetul ca formă de comunicare electronică în afaceri
  • Cinci reguli de etichetă online
  • Reguli de bază pentru scrierea e-mailurilor

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te