Înscrie-te la cea mai căutată școlară de afaceri din regiune

Cursul Sistemul de recompensare

Este cert faptul că tuturor le place să fie apreciați și să primească recunoaștere pentru munca lor grea. Acest lucru se aplică managerilor și angajaților, părinților și copiilor, antrenorilor și jucătorilor. Indiferent cât de independenți sau de autosuficienți am fi, nu depășim niciodată această nevoie. Mai simplu spus, pentru a ne simți valoroși, avem nevoie de ajutor și recunoaștere din partea altor oameni.

Organizațiile moderne sunt conștiente că există o legătură directă între motivația angajaților și rezultatele obținute. Dacă angajatul este motivat să lucreze și mulțumit de mediul său, clientul va fi și el mulțumit, iar organizația va funcționa cu succes. Văzând importanța motivației angajaților, organizațiile au abordat serios sistemul de recompensare. Un sistem de recompensare a angajaților de calitate este un factor cheie într-o organizație de succes. Atrage candidați buni și reține angajați de calitate, încurajează crearea de noi idei, construiește relații bune în interiorul și în afara companiei și ajută la atingerea obiectivelor stabilite.

O greșeală pe care managerii o fac uneori este să presupună că toți angajații au aceleași nevoi. Oamenii sunt diferiți, nevoile lor sunt diferite. În consecință, ei preferă și recompense diferite. Compensația pe care o primesc angajații pentru eforturile și munca lor poate fi materială sau nematerială. Managerii trebuie să fie capabili să recunoască ce tip de compensație preferă un anumit angajat pentru a-i acorda cea mai potrivită compensație în consecință. Recompensele trebuie să fie utile angajaților și să aibă o anumită semnificație pentru ei – altfel nu își vor folosi suficient potențialul.

În acest curs veți învăța cum să proiectați recompense care vor servi drept stimulent pentru angajați și pentru a îmbunătăți operațiunile organizației în general. Este important de reținut că doar un angajat mulțumit și motivat, care este recompensat corespunzător pentru munca sa, obține rezultate bune și tinde spre obiective mai înalte, și tocmai astfel de angajați sunt principala resursă care aduce companiei un avantaj competitiv pe piață.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Entrepreneurship, Management și International Business.

Descrierea și scopul cursului Sistemul de recompensare

Recompensarea angajaților este o sarcină constantă a managementului resurselor umane, care se realizează în scopul atingerii obiectivelor organizației. Din momentul în care intră în organizație și până când o părăsește, fiecare angajat este supus evaluării și verificării abilităților de muncă și realizării sarcinilor care îi sunt încredințate. La începutul cursului, participanților li se va prezenta conceptul de recompensă și diferitele motive pentru care oamenii ar trebui să fie recompensați. Vom prezenta trei tehnici de bază ale motivației pentru muncă, și anume: tehnici legate de bani și beneficii materiale, tehnici legate de conținutul și organizarea muncii și tehnici legate de îmbunătățirea condițiilor fizice de muncă.

La curs se va discuta despre problemele care apar la recompensare, precum managerii nesiguri, recompensele prea mici sau prea mari, acordarea de recompense doar câtorva angajați (ceea ce îi demoralizează pe angajații rămași pe dinafara) etc. Vom prezenta rolul banilor ca una dintre cele mai vechi modalități de motivare a muncii și vom afirma condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o recompensă pentru a nu fi deloc motivantă. Însă, în prezent, un număr tot mai mare de organizații optează pentru sisteme de grup de stimulare și recompense, cum ar fi participarea angajaților la profitul sau profiturile organizației, așa că ne vom ocupa și de aceste abordări alternative în cadrul cursului. La curs vom compara compensațiile materiale și nemateriale.

Scopul cursului Sistemul de recompensare este de a familiariza participanții cu importanța recompenselor și alinierea intereselor individuale ale angajaților și obiectivelor strategice ale companiei. Principala prioritate a cursului este de a pregăti participanții să găsească un echilibru și să armonizeze aceste interese ca manageri de resurse umane. Participanții vor fi familiarizați cu conceptul de recompense și sistemul de recompense. Ei vor ști ce caracteristici trebuie să aibă recompensele pentru a avea un efect motivant asupra angajaților și vor putea enumera câteva dintre recompensele și sancțiunile care se aplică cel mai des în organizații. De asemenea, vor putea demonstra metoda de comparare, care în practică este cel mai des folosită pentru planificarea salarială, și vor putea prezenta procedura de calcul a salariului conform acelei metode. Participanții care stăpânesc cu succes materialul acestui curs vor fi capabili să precizeze și să explice clar grupele de beneficii ale angajaților (lipsa de la muncă, asigurări, pensii, beneficii pentru serviciul angajaților și beneficii adaptive).

Cursul Sistemul de recompensare vă va răspunde la următoarele întrebări:

1. Când nu poate fi implementat sistemul de recompense în organizații?

  • Când recompensa este percepută ca inutilă, adică atunci când colectivul întreabă de ce este recompensat cineva când face o treabă bună în orice caz.
  • Când banii nu sunt un factor motivant, pentru că este nevoie de ceva mai mult decât bani pentru a-i motiva pe angajați să lucreze mai bine.
  • Când premiul este prea mic sau prea mare, fie nimănui nu-i pasă de el, fie doar câțiva angajați participă la concurs.
  • Când premiul este acordat doar câtorva angajați, pentru că deseori îi demoralizează pe angajații lăsați pe dinafară.
  • Atunci când recompensele se bazează pe rezultate pe termen scurt, acestea nu sunt în concordanță cu obiectivele pe termen lung ale organizației (în acest caz, cineva vede de obicei un conflict între obiectivele individului și ale organizației, astfel încât recompensa este complet anulată).
  • Când recompensa se bazează doar pe rezultate măsurabile, atunci sistemul de recompense este prea rigid.
  • Când recompensele pe bază individuală motivează un individ, dar sunt dăunătoare pentru grupuri, iar acest lucru se întâmplă în situațiile în care ajutorul colegilor și managerilor nu este căutat în muncă pentru a nu împărți recompensa, drept urmare lipsește rezultatul optim al muncii și grupului.

2. Care este rolul banilor ca factor de motivație?

Banii sunt cel mai vechi și singurul mecanism universal de motivare pentru muncă. În zilele noastre, este încă indispensabilă, dar nu mai este singura sau suficientă motivația pentru muncă și nici nu este la fel de importantă pentru toți angajații și în orice situație. Importanța banilor se reflectă în faptul că aceștia nu satisfac doar nevoi economice sau existențiale, ci și nevoi sociale și alte nevoi umane.

Câteva argumente care favorizează banii ca factor dominant față de alți factori motivaționali sunt următoarele:

  • salariul mare oferă acces la diverse bunuri fizice, provoacă satisfacție angajaților și le permite un stil de viață mai bun;
  • salariul mare este un indicator al competenței profesionale și un semn de succes, iar succesul în sine este un factor motivațional important;
  • banii pot satisface simultan multe nevoi, de la cumpărarea de consumabile și bunuri de lux până la practicarea sportului ca hobby etc.;
  • nivelul câștigurilor oferă posibilitatea de comparare între indivizi și organizații în funcție de performanță și abilități.

3. Ce tipuri de recompense nemateriale există?

Proiectarea adecvată a postului – presupune procesul de determinare a conținutului postului și a relațiilor sociale din acesta în vederea atingerii scopurilor organizației și satisfacerii nevoilor angajaților. Extinderea postului se referă în principal la eliminarea monotoniei muncii, ceea ce în practică ar însemna atribuirea de noi sarcini și introducerea de inovații pentru a motiva angajatul la muncă.

Demonstrarea unui stil de management dezirabil, deoarece managerii, datorită comunicării constante cu angajații și influenței asupra acestora, au devenit un factor motivant decisiv pentru obținerea rezultatelor maxime ale angajaților. Activitățile pe care managerii le întreprind pentru a-i motiva depind în mare măsură de impresia generală despre cum sunt oamenii cu care lucrează și care sunt așteptările lor de la munca pe care o desfășoară.

Participarea angajaților, care presupune participarea angajaților la procesele de luare a deciziilor cu privire la aspecte importante ale muncii și afacerilor din organizație, în scopul valorificării optime a potențialului acestora și atingerii mai bune a obiectivelor organizaționale. Participarea presupune că organizația se bazează pe cineva, că îl respectă, că are o reputație și că este acceptat în organizație.

Managementul prin obiective – reprezintă o strategie semnificativă a managementului modern prin care managerii, împreună cu angajații, determină obiective pentru unitatea organizațională, proiect și indivizi și le folosesc pentru a monitoriza succesul acestora în atingerea acelor obiective. O dimensiune importantă a strategiei de management prin obiective este tocmai participarea angajaților în toate fazele de definire, stabilire și atingere a unor obiective pentru a identifica adecvat standardele de comportament și responsabilitate la nivelul individului.

Formele flexibile de program de lucru, care vizează o armonizare mai mare a nevoilor și obiectivelor individuale și de muncă, reprezintă o inovație managerială rară prin care angajații își pot determina propriile ore de lucru pentru prestarea muncii. Și anume, pot determina în mod independent ora sosirii și plecării de la locul de muncă, cu o anumită perioadă de prezență obligatorie la locul de muncă, ceea ce permite o armonizare mai bună a muncii individuale și a ritmului biologic, a stilului de viață și a obligațiilor familiale cu cerințele muncii și profesiei. Un loc de muncă flexibil este o formă specială de timp alternativ de lucru care permite angajaților să lucreze de acasă, ceea ce devine din ce în ce mai relevant în perspectiva dezvoltării tehnologiei informației și a modului electronic de a face afaceri.

Sistemul de recompensare

Planul și programa

Modulul 1 – Sistemul de recompensare

1. Conceptul și importanța recompenselor în organizație

  • Conceptul de recompensare
  • Gestionarea recompenselor
  • Tehnici de motivare a muncii
  • Politica de compensare a angajaților
  • Atitudinea managerului față de compensație

2. Motivație și recompensă

  • Determinarea abordărilor motivației
  • Problemele care apar cu recompensele
  • Bani și motivație
  • Salariile angajatilor

3. Stimulente

  • Stimulare individuală și de grup
  • Beneficiile angajatului

4. Despăgubiri materiale și nemateriale

  • Recompense materiale
  • Compensație managerială
  • Recompensă nematerială

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te