Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

Ce face un manager PR?

Mulți se întreabă ce este un manager PR și în ce constă munca acestuia.

Ce calități ar trebui să aibă o persoană în poziția de manager PR într-o companie, ce fel de pregătire are, care este descrierea locului de muncă?

Activitatea unui manager PR implică responsabilități mult mai mari decât relația cu mass-media. Managerii PR de succes în primul rând înțeleg conceptul de marketing, promovare și relații cu publicul.

Ce face un manager PR

Nicio companie din lume nu își mai poate imagina activitatea fără echipe de PR care au grijă de imaginea lor, de contactele cu mass-media și de situațiile de criză. Managerul PR are responsabilitatea de a construi încredere în companie și de a avea grijă de imaginea acesteia.

Apare un număr tot mai mare de agenții de PR în lume, iar relațiile cu publicul au devenit o vocație în expansiune.

Cum să deveniți un manager PR de succes?

Un manager PR ar trebui să fie o persoană licențiată în comunicologie, să aibă o educație generală extinsă, în special în sociologie, politicologie, științe organizaționale, economie și psihologie. Este extrem de important să vorbească limbi străine și să fie informată despre evenimentele actuale din toate domeniile vieții.

Este important să fie la dispoziția reprezentanților mass-media în mod constant, iar cele mai bune rezultate se obțin prin menținerea contactelor personale regulate cu reprezentanții mass-media.
Dacă aceste întâlniri sunt mai formale și implică întâlniri regulate cu un anumit cerc de jurnaliști, se numesc și briefinguri.

De exemplu, echipa de PR a președintelui rus Vladimir Putin organizează în mod regulat briefinguri cu jurnaliști selectați pentru a-i informa despre procedurile și planurile administrației sale, iar aceștia au posibilitatea de a pune întrebări despre subiectele actuale. În acest fel obține o imagine publică pozitivă și lasă impresia că este întotdeauna disponibil și dispus să discute despre toate problemele fierbinți.

Managerul PR trebuie să fie pregătit pentru toate întrebările posibile. Niciodată nu are voie să spună „nu comentez". În acel moment, ar trebui să răspundă că nu există date, ci că va încerca să le obțină în cel mai scurt timp.

Mulți experți consideră că cei mai buni manageri de PR provin din rândurile jurnaliștilor, deoarece aceștia știu cel mai bine ce vrea „cealaltă parte" și cum funcționează totul. Pentru a avea succes în ceea ce fac, trebuie să se perfecționeze și să-și actualizeze cunoștințele în mod constant.

Este de dorit ca persoanele care activează în domeniul relațiilor publice să poată vorbi cu oricine, să fie sociabile, comunicative, pozitive, să aibă simțul umorului, să fie energice și curioase. Este important să știe cum să atragă atenția și să fie pur și simplu convingătoare.

Un manager PR își creează performanța de persuasiune prin practici de calitate și prin colaborarea cu mentori buni.

O persoană care furnizează în fiecare zi informații către mass-media și public despre o anumită organizație sau persoană, iar în situații de criză chiar și gestionează comunicarea întregii companii, este cu siguranță un manager PR.

Doriți să deveniți manager PR? Vedeți ce obțineți prin programul de școlarizare Relații publice

Care sunt pozițiile și responsabilitățile unui manager PR?


1. În primul rând, acesta:

  • gestionează relațiile cu publicul,
  • investighează atitudinile și nevoile unui anumit grup țintă,
  • organizează aparițiile publice,
  • planifică și comandă anunțuri,
  • organizează comunicarea cu mediul.

Publicul virtual - prietenii de pe un profil sau de pe o pagină de pe rețeaua socială Facebook, „adepții" de pe Twitter, contactele de pe conturile Google+, LinkedIn sau Pinterest reprezintă grupuri țintă din ce în ce mai puternice. Aceștia sunt abordați într-un mod diferit, interesant, actual, care poate fi „share-uit" în format audio-video.

2. Managerul PR stăpânește abilități de comunicare în afaceri, de cercetare eficientă a pieței, promovare, construire a imaginii, creare a reputației.

3. Un manager PR gestionează situații de criză, se ocupă de afaceri publice și de promovarea și sponsorizarea corporației.

Managerul PR este unul dintre membrii cheie ai personalului de criză care recunoaște problema, este 24 de ore din 24 în comunicare cu mass-media și cu alte părți interesate și furnizează informațiile necesare privind evoluția evenimentelor, iar prin activități de marketing încearcă să elimine sau cel puțin să atenueze efectele crizei asupra imaginii organizației.

PR manager

Cum procedează cei de la DKNY?

Una dintre campaniile bine concepute este anunțarea deschiderii unui nou magazin al casei de modă DKNY la Londra. Acest eveniment a fost promovat într-un mod foarte neobișnuit și interesant, iar accentul a fost pus pe puterea rețelelor sociale.

Anume, au creat un videoclip care este ușor de „share-uit" și, printre altele, l-au promovat prin intermediul rețelelor sociale. Au „închiriat" conturile de pe Twitter, Facebook și Pinterest ale multor personalități celebre și influente din lumea modei care, chipurile, au pus mereu întrebarea „Ne vedem la UK2012?". Tensiunea crește cu fiecare secundă a videoclipului, pentru ca doar în final să se afle despre ce este vorba.

Unde și cum poate funcționa managerul de relații publice?

Astăzi, această profesie deschide multe oportunități:
✓ Pe de o parte, există un număr tot mai mare de agenții de PR specializate care pot lucra cu mai multe companii în același timp,
✓ Pentru cei mai independenți, relațiile publice oferă posibilitatea de a lucra independent sau de a lucra în echipa de PR a unei companii,
✓ De asemenea, managerii PR au ocazia de a se specializa într-un domeniu, de exemplu, managementul situațiilor de criză și să-și construiască marca în această direcție.
Deci, pentru a fi un bun manager PR:
✓ Fiți amabili!
✓ Nu vă pierdeți niciodată calmul!
✓ Nu acționați la primul impuls!
✓ Ajutați jurnalistul și reacționați rapid!
✓ Întotdeauna spuneți adevărul.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te