4 strategii pentru luarea deciziilor

Luarea deciziilor este un proces prin care managerii răspund la șanse și amenințări, analizând opțiunile și luând decizii cu privire la obiectivele și direcțiile de acțiune.

Printre numeroasele strategii de luare a deciziilor subliniem următoarele patru:

1. Strategia de optimizare

Aceasta este strategia de selectare a celei mai bune soluții posibile pentru problemă, descoperind cât mai multe alternative și selectându-le pe cele mai bune dintre ele.

Cât de precis se poate face optimizarea depinde de importanța problemei, timpul necesar pentru rezolvarea acesteia, costul soluțiilor alternative, disponibilitatea resurselor și cunoștințelor, psihologia și valorile personale.

2. Strategia de satisfacție

Aceasta este strategia de a alege prima alternativă satisfăcătoare în loc să se caute cea mai bună. Această strategie, în general, funcționează bine când e vorba de decizii mai puțin importante.

3. Strategia maxi-maxi

Strategia „maxi-maxi" înseamnă „maximizarea maximului". Această strategie se concentrează pe evaluarea și selectarea alternativelor pe baza rentabilității maxime posibile.

Această strategie este uneori descrisă ca și strategia optimiștilor, deoarece sunt luate în considerare doar rezultatele favorabile și potențialul ridicat. Aceasta este o strategie bună în cazul în care asumarea riscului este cea mai acceptabilă.

4. Strategia maxi-mini

Strategia maxi-mini înseamnă „maximizarea minimului". În această strategie pesimistă se ia în considerare cel mai rău rezultat posibil al fiecărei decizii și se alege decizia cu riscul minim.

Această orientare este adecvată pentru cazurile în care consecințele deciziei greșite sunt deosebit de dăunătoare și nedorite. Această strategie este în conformitate cu proverbul „Nu da vrabia din mână pentru cioara de pe gard”.

 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
10 strategii de marketing cunoscute Cele mai frecvente întrebări la un interviu de angajare
Menținerea comunicării de calitate cu cumpărătorii Leadership-ul în organizaţii

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.