Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

5 decizii cu care se confruntă fiecare antreprenor

Deciziile antreprenorului

A fi antreprenor înseamnă a lua decizii dificile în fiecare zi. Totuşi, oportunitățile bune adesea sunt rezultatul deciziilor bune. Pentru dezvoltarea oricărei afaceri, este foarte important să ştiţi să recunoașteți oportunitățile. Dacă vreţi să deveniți antreprenor, în viață va trebui să luați un număr mare de decizii. Multe vor avea un impact relativ mic asupra succesului afacerii voastre. Altele vor avea un efect extraordinar şi vor fi factorul-cheie pentru succesul sau eșecul final.

Vă prezentăm cinci decizii cu care trebuie să se confrunte fiecare antreprenor dacă dorește dezvoltare continuă în afaceri.

1. A realiza sau nu o idee? 

„Ideile nu sunt importante. Importantă este realizarea lor.”
Scott Belsky, cofondator Behance

Desigur, decizia de care depind toate deciziile luate ulterior este şi răspunsul la întrebarea dacă trebuie să vă lansați propria afacere. Luarea unei decizii pozitive poate însemna sacrificarea unui venit stabil sau, cel puțin la început, renunțarea completă la timpul liber. Pe de altă parte, când vine vorba de început, există şi „chinuri dulci”. Pentru mulți antreprenori, cea mai dificilă dilemă a fost aceea de a pune în aplicare ideea.

2. Extinderea afacerii sau menţinerea status-quoului? 

Extinderea activității

„Există mult mai multe posibilități decât abilități.”
Thomas Edison

Menținerea activităților la un nivel minim poate părea o soluție mai puțin riscantă şi mai uşor de organizat/controlat, pe măsură ce supravegheați singuri majoritatea activităților zilnice. Cu toate acestea, poate exista o mare tentație de mărire a volumului de muncă. O cifră de afaceri mare şi venituri mai mari pot fi factori atractivi, la fel ca şi entuziasmul în ceea ce privește interesul pentru domeniile noi, neexplorate. Indiferent dacă este vorba de creșterea numărului de angajați, extinderea gamei de produse şi urmărirea ciclului de viață al produsului sau de încheiere a unui parteneriat, pentru majoritatea oamenilor de afaceri, aceasta este una dintre cele mai dificile decizii.

Înainte de a lua astfel de decizii importante, întrebați-vă întotdeauna dacă:

  • Aveți resursele necesare?
  • Sunteți siguri că prin creșterea volumului de muncă veți menține
    calitatea actuală a serviciului?
  • Ştiţi care sunt aspectele de piață sau cele economice care pot influența succesul sau eșecul afacerii în expansiune?

3. A renunţa sau nu? 

Renunțarea la job

„Eșecul învinge învinșii, dar inspiră câştigătorii.”
Robert Kiyosaki

Lansarea unei afaceri este un lucru minuțios, care nu presupune imediat şi un anumit profit. Problemele financiare, scăderea motivației şi dezamăgirea sunt întâmplări frecvente în viața antreprenorilor. Aproape fiecare antreprenor, într-o anumită fază, se gândește de mai multe ori să renunțe la afacerile lansate.

Legendarul jucător de tenis, Björn Borg, în timpul carierei sale a spus:

Puterea mea cea mai mare este persistența mea. Nu am renunțat niciodată la un meci de tenis. Oricât de greu mi-ar fi, mă lupt până la ultimul punct câștigat. Statisticile arată că am transformat multe „înfrângeri” în victorii.

Adevărul este că, uneori, este mai bine să renunțăm. Uneori, de fapt, nu există o altă posibilitate. Totuşi, câteodată avem impresia că renunțarea este o idee bună. Dar dacă aveți suficient curaj pentru a continua, poate că norocul vă va zâmbi în curând.

4. Angajarea pe perioadă nedeterminată sau angajarea colaboratorilor externi?

Volumul de muncă

„O companie cu adevărat globală este cea care foloseşte intelectul şi resursele din fiecare colț al lumii.”
Jack T. Welch, fostul CEO al companiei General Electric

Vă veţi afla în situația în care volumul de muncă va crește atât de mult încât va fi, pur şi simplu, necesar să angajați mai mulți oameni. Indiferent cât de mic ar fi volumul de muncă, aceasta este, mai devreme sau mai târziu, soarta fiecărei afaceri. Una dintre cele mai mari dileme ale fiecărui antreprenor, atunci când se află în situația de a avea nevoie de mai mult personal, este dacă ar fi mai bine să angajeze sau să „externalizeze” forță de muncă proaspătă.

Din păcate, nu există un răspuns ideal la această întrebare. Nimeni nu vă poate spune cu certitudine ce ar trebui să faceţi, dar ținând cont de următorii factori, vă puteţi ușura luarea acestei decizii dificile:

  • Stabiliți care ar fi cuantumul salariilor şi taxelor pentru un colaborator pe perioadă nedeterminată în raport cu salariul colaboratorului per proiect.
  • Stabiliți tipul de serviciu necesar: de exemplu, practica a arătat că departamentele de contabilitate, marketing online şi IT sunt, deseori, externalizate cu succes. Pe de altă parte, departamentul de resurse umane (HR) sau departamentul de
    vânzări, sunt departamente în cadrul cărora se recomandă să angajați resurse umane din cadrul companiei (in-house).
  • Luați în considerare politica stabilită de compania voastră: pentru companiile cu o cultură corporativă puternică, vizibilă în toate aspectele afacerii, este mai bine să aibă o echipă internă.
  • Analizați concurența în domeniul de activitate: dacă operați într-o industrie în care concurența este puternică, angajarea colaboratorilor permanenți poate reduce riscul de divulgare a secretelor de afaceri.

Că timpurile s-au schimbat, atunci când vine vorba de ocuparea forței de muncă, cel mai bine ne ilustrează faptul că mai mult de 36% din companiile din SUA își externalizează colaboratorii.

5. Cum să formați prețul produsului sau a serviciului? 

Cum se formează prețul produsului

„Prețul este ceea ce plăteşti. Valoarea este ceea ce obții.”
Warren Buffet

Găsirea cifrei, adică a prețului ideal, este una dintre cele mai dificile decizii pentru fiecare antreprenor. Cum puteţi forma un preț care să reflecte valoarea reală a produsului sau a serviciului vostru şi să vă poziționați bine în raport cu concurența?

Unii dintre factorii care ar trebui luați în considerare în timpul formării prețului sunt:

  • înțelegerea a cât de pregătit este, de fapt, grupul țintă să plătească pentru produsul vostru;
  • înțelegerea 
  • prețului de producție real al produsului propriu-zissau investițiile inițiale în serviciul prestat;
  • conștiința privind calitatea produsului vostru în raport cu produsul concurențial. Este legitim să formați un preț mai mare pentru îmbunătățiri, pentru o calitate mai bună?
  • poziţia de piață pe care vreţi să o ocupați. Vreţi să fiți recunoscuți ca o companie care oferă produse de cea mai înaltă calitate? Sau ca cineva care oferă cele mai ieftine sau cele mai sigure produse?

A fi antreprenor presupune luarea unor decizii dificile. Acestea sunt doar câteva dintre cele cu care vă veţi confrunta, cu siguranță, atunci când afacerea începe să crească. Fiecare decizie de afaceri presupune un anumit risc, dar gradul de pregătire pentru risc este doar una dintre virtuțiile datorită cărora antreprenorii diferă de majoritatea oamenilor.

  • 15.04.2019 15:41

Comentariu