5 principii ale unei organizaţii care învaţă

 

Actuala tendinţă în management este crearea organizaţiei care învaţă. Aceasta este o organizaţie care creează, generează şi transferă cunoştinţe şi schimbă comportamentul oamenilor cel mai bine fiind sub influnenţa cunoştinţelor noi.

Organizaţia care învaţă preferă o resolvare sistematică a problemelor, experimentarea noilor idei, învăţarea din experienţa propriei istorii, învăţarea din experienţa altora şi un transfer rapid de cunoştinţe din afara întreprinderii.

Managementul care se decide pentru crearea unei organizaţii care învaţă, creează un mediu care susţine şi stimulează învîţământul şi schimbul de informaţii şi cunoştinţe între personalul din organizaţie.

Conceptul organizaţiei care învaţă se bazează pe următoarele 5 principii:

1. Principiul gândirii sistematice

Acest principiu înseamnă că fiecare anjagat din organizaţie înţelege activitatea pe care o realizează, precum şi modul în care aceasta influenţează rezultatul total al activităţii întreprinderii, precum şi satisfacţia şi mulţumirea cumpărătorilor faţă de produsul final. 

Organizație care învață

2. Principiul unei viziuni clare a întreprinderii

Principiul unei viziuni clare ne spune că fiecare angajat din întreprindere are un punct de vedere unic referitor la misiunea şi viziunea întreprinderii precum şi influenţa personală pentru a realiza acestea.

3. Principiul schimbării modelului mental

Aceasta înseamnă că accesul muncii din trecut se schimbă într-un proces de muncă mental, bazat pe gândire, şi că tot mai mult se utilizează creativitatea oamenilor cu ocazia soluţionării de probleme. 

4. Principiul învăţării în echipă

Principiul învăţării în echipă subînţelege faptul că anagajţii din întreprindere lucrează împreună. Ei împreună dezvoltă soluţiile anumitor probleme şi efectuează implementarea lor.

Muncind în echipă şi nu individual se dezvoltă o forţă organizaţională în colectiv care asigură o realizare mai rapidă şi mai uşoară a obiectivelor organizaţionale.

5. Principiul influenţei personale

Toţi angajaţii dintr-o organizaţie sau întreprindere sunt orientaţi spre o înţelegere profundă şi bogată a muncii. Această înţelegere asigură o introducere şi o implementare cu succes a schimbărilor în întreprindere, deoarece angajaţii înţeleg scopul, nu arată rezistenţă şi nu se confruntă cu schimbările.

Există opt tactici bune pentru înființarea și menținerea unei organizații care învaţă:

1. Permiteți implementarea modificărilor care rezultă din anumite acţiuni ale indivizilor. Adică indivizii trebuie să aibă libertatea de a întreba și discuta public despre anumite probleme importante și de asemenea să aibă o anumită influență asupra a ceea ce se întâmplă și se referă la ei înșiși.

2. Căutați și țineți cont de feedback-ul din mediul dumneavoastră adresând întrebări persoanelor și organizațiilor cu care faceți afaceri.

Reţineţi că aşa cum un individ poate modifica organizația în care lucrează şi organizația poate modifica mediul în care își desfășoară afacerile. Pentru a face acest lucru, mai întâi trebuie să cunoașteți mediul în care operați, căutând informații despre el.

3. Acordați indivizilor flexibilitate în ceea ce fac și în modul în care lucrează.

4. Permiteți indivizilor să se gândească singuri la lucruri și să ajungă singuri la propriile concluzii. Este o strategie mai bună decât să le spuneţi ce să gândească. Este foarte posibil să se ajungă la discuţii, dezacorduri, conflicte. Conflictele trebuie tolerate și rezolvate constructiv pentru a învăța ceva din ele.

5. Înțelegeți că un individ, împreună cu cunoștințele sale unice, este cea mai importantă valoare a unei organizații.

6. Toţi trebuie să participe la procesul de învățare, nu doar managerii.

7. Înțelegeți că procesul de construire a unei organizații care învaţă nu este un lucru pe termen scurt. Este un proces care nu încetează niciodată.

8. Nu vă lăsați conduşi de tehnologia informației. Chiar dacă este un instrument puternic de comunicare, adesea înstrăinează oamenii, ceea ce afectează negativ sentimentul de apartenență la organizație și dorința de a lucra și de a învăța. Conversațiile față în față sunt foarte utile în acest sens.

 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
7 strategii de formare a preţului unui produs Inteligenţa emoţională
Announcing a Price Increase Aveți un plan de marketing?

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te