Cum se construieşte reputaţia şi relaţiile bune cu colegii la locul de muncă?

Mulţi oameni fac doar ceea ce li se cere şi atât, nici mai mult, nici mai puţin. Totuşi, acest lucru nu este suficient pentru satisfacţia în muncă şi pentru o reputaţie bună în rândul colegilor

Relaţiile la locul de muncă – cum să vă comportaţi la locul de muncă şi în relaţiile cu colegii?

Când vine vorba de relaţiile interpersonale la locul de muncă, cei mai respectaţi sunt angajaţii care, prin cunoştinţe, aptitudini, creativitate, responsabilitate şi prin obiceiuri de muncă, ştiu cum să stabilească o relaţie ideală între sarcinile şi obligaţiile celor care îi înconjoară.

Având un loc de muncă seriosşi un salariu bun, este un lucru important în viaţă. Faceţi o echipă minunată cu colegii de la serviciu. Aveţi o colaborare minunată şi când „sunteţi aglomeraţi până peste cap”, vă ajutaţi unul pe altul. În general - sunteţi mulţumiţi. Absolut. Având un loc de muncă şi un salariu bun, este un lucru important în viaţă.

relaţiile interpersonale la locul de muncă

Cu toate acestea, este important, de asemenea, să aveţi relaţii bune cu colaboratorii şi cu angajatorul. De asemenea, este importantă satisfacţia la locul de muncă. Mulţi oameni sunt destul de norocoşi dând din cap la aceste cuvinte, recunoscând situaţia lor actuală. Dar, ce facem cu ceilalţi angajaţi, care îşi doresc în fiecare zi condiţii mai bune, colaboratori mai buni, condiţii de muncă mai bune, un angajator mai corect? Pe scurt - o situaţie mai bună la locul de muncă.

Într-un sondaj efectuat recent în rândul angajaţilor de portalul MojPosao (JobulMeu), analizând care este cea mai mare fobie a angajaţilor la locul de muncă, majoritatea (chiar 44,4%) au spus că cea mai mare frică pe care o au este confruntarea cu superiorii şi colaboratorii. Mulţi dintre ei cred că ar putea să-şi piardă jobul din cauza confruntărilor.

Relaţiile cu colegii la locul de muncă

De câte ori v-aţi întrebat: Ce pot face pentru a avea unele condiţii de muncă mai bune, astfel încât să am o satisfacţie faţă de mediul de lucru sau de sarcinile pe care trebuie să le îndeplinesc? Ce pot face pentru ca relaţiile cu colegii la locul de muncă să fie mai bune şi pentru a primi sarcini mai provocatoare? Ce etape ar trebui să parcurgem pentru a avea mai multă reputaţie în mediul de lucru, pentru a ne respecta mai mult colegii şi pentru a deveni chiar noi „expertul absolut necesar“ şi ca relaţiile la locul de muncă construite cu colegii, colaboratorii sau angajatorii, să fie rezultatul respectului reciproc? În acest caz, dezacordul constructiv nu ar trebui să reprezinte niciodată o ameninţare sau pierderea locului de muncă şi o anumită fobie.

Cinci etape pentru construirea reputaţiei la locul de muncă

cum se construiește reputația la serviciu
1. Primiţi orice sarcini foarte atent şi conştient
2. Cereţi explicaţii pentru lucrurile pe care nu le înţelegeţi
3. Fiţi responsabili
4. Fiţi o persoană plăcută şi politicoasă
5. Fiţi proactivi şi creativi în găsirea soluţiilor
6. Inspiraţi-i pe alţii cu atitudinea voastră faţă de muncă

V-aţi întrebat vreodată care este diferenţa dintre persoanele mulţumite cu jobul lor, care au relaţii bune cu oamenii în cadrul companiei şi persoanele care nu sunt mulţumite şi care nu au relaţii bune cu colegii? Care sunt acei angajaţi care nu au nevoie şi nici motive pentru conflicte, confruntări şi situaţii neplăcute la locul de muncă? Aceştia sunt angajaţii care sunt mai importanţi pentru angajatori decât aurul, iar pentru colaboratori acestea sunt persoanele ideale pentru colaborare. Aceştia sunt angajaţii care se bucură de reputaţie. 

Angajatorul apreciază cel mai mult angajaţii care reuşesc prin cunoştinţe, abilităţi, creativitate, responsabilitate şi obiceiuri de muncă, să-şi construiască o relaţie ideală între obligaţiile lor şi obligaţiile celor din jur. Deci, nu numai că asiguraţi îndeplinirea bună a sarcinilor voastre, ci şi a sarcinilor colegilor şi colaboratorilor voştri.
Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Managementul calității Caracteristicile anteprenorului
Cum să vă schimbaţi viața și să depistaţi cauza nemulțumirilor Cum să aveţi grijă de clienţi?
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: HR Management.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2019/20 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.