Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Managementul performanței
Angajații sunt resursa cheie a oricărei companii, prin urmare, cunoștințele, abilitățile, munca și angajamentul lor sunt principalele aspecte ale unei afaceri de succes. Managementul eficient al performanței duce la atingerea obiectivelor organizaționale. Prin urmare, dacă în prezent sunteți angajați în domeniul HR sau doriți să fiți în viitor, trebuie să știți cum să efectuați corect această procedură.
Performanța este modul în care indivizii, grupurile sau organizațiile îndeplinesc o anumită muncă. Monitorizarea și evaluarea succesului performanței implică o serie întreagă de sarcini de management al resurselor umane. Este un proces continuu de evaluare și direcționare a comportamentului și a rezultatelor muncii într-o anumită situație și fiecare manager bun ar trebui să știe cum să o facă.
Acest curs abordează modalități de a atinge un nivel satisfăcător de productivitate a angajaților, atât din partea managerilor, cât și din partea angajaților înșiși. Scopul cursului este ca participantul să stăpânească metodele și tehnicile care îl vor ajuta să-și gestioneze propria performanță, precum și performanța subordonaților săi.
Dacă doriți să învățați cum să gestionați performanța angajaților, să creați un mediu de lucru productiv și să vă îmbunătățiți cunoștințele teoretice și practice în domeniul HR, atunci cursul Managementul performanței este alegerea potrivită pentru voi.
Cursul abundă de exemple și imagini, ca o formă de ajutor suplimentar în însușirea materialului din lecții.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: HR Management, Project Management și Management. |
Descrierea si obiectivul cursului Managementul performanței
Managementul performanței în acest curs este prezentat prin cinci lecții. Trainingul începe cu o explicație a conceptului de performanță, apoi vorbim despre performanța organizațională și performanța individuală. Vom enumera și explica toate cele cinci etape ale procesului de management al performanței, și anume:
1. planificarea postului și definirea performanțelor așteptate;
2. monitorizarea performanțelor realizate;
3. dezvoltarea capacităţilor de realizare a performanţelor definite;
4. compararea periodică a performanțelor obținute de angajați;
5. recompensă pentru atingerea performanţelor aşteptate.
În continuare ne vom ocupa de prezentarea planului de dezvoltare a performanței angajatilor. Elaborarea planului de performanță a angajaților este un proces foarte complex, al cărui scop este stabilirea standardelor de performanță atunci când vine vorba de angajați, în vederea atingerii obiectivelor organizaționale într-o manieră adecvată. Acest proces constă din opt etape, care sunt explicate în detaliu în a doua lecție.
Una dintre lecții abordează unul dintre conceptele de măsurare a performanței organizației (Balanced Scorecard – BSC). BSC reprezintă un instrument esenţial al sistemului de management strategic. Armonizează, sprijină și asigură corelarea reciprocă a proceselor de management cheie, îndreptându-le către strategia definită. Analizează procesele interne, aspectele financiare, clienții și învățarea și dezvoltarea.
Cursul se încheie cu o diferență dintre greșelile pe care managerii și angajații le fac atunci când evaluează performanța. Greșelile comune ajung să devalorizeze un proces care este important pentru toți angajații și supervizorii acestora. Cele mai frecvente greșeli pe care managerii le fac atunci când evaluează performanța sunt: să aloce mai mult timp evaluărilor performanței în loc de planificării performanței sau discuțiilor active despre performanță; compararea angajaților; consideră fişa de evaluare cantitativă a fi un instrument obiectiv. Cele mai frecvente greșeli comise de angajați sunt: îndreptarea atenției către formularele de evaluare; lipsa pregătirii pentru evaluarea performanței; comunicarea numai în perioada de evaluare, nu pe tot parcursul anului etc.
Scopul cursului Managementul performanței este de a înțelege diferite criterii de succes în muncă, productivitatea și neproductivitatea angajaților. Participanții vor avea ocazia să recunoască cele mai frecvente greșeli făcute de manageri și angajați atunci când evaluează performanța.
Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări
1. La ce se referă managementul performanței și care sunt etapele acestui proces?
Managementul performanței se referă la un ansamblu de activități și instrumente manageriale care asigură atingerea obiectivelor de performanță în cadrul obiectivelor strategice ale organizației. În timpul performanței este important să conectați obiectivele și rezultatele organizației cu obiectivele individuale și rezultatele muncii. Prin urmare, monitorizarea și evaluarea performanței individuale în muncă este un segment important de monitorizare și îmbunătățire a performanței organizaționale generale. Acesta este un segment important al managementului strategic al resurselor umane prin care se stabilesc sistemul și metodele care transformă obiectivele strategice ale organizației în sarcini individuale și standarde de performanță în muncă.
Procesul de management al performanței constă în mai multe etape:
- planificarea activității și definirea productivității așteptate a angajaților;
- monitorizarea performanțelor realizate;
- dezvoltarea capacității de a atinge performanțe definite;
- compararea periodică a performanței obținute de angajați;
- recompensă pentru atingerea performanţelor aşteptate.
2. Ce înseamnă abrevierea BSC?
Balanced Scorecard (BSC) reprezintă conceptul de măsurare a performanței unei organizații. BSC este un sistem care transformă misiunea și strategia organizației în obiective și indicatori măsurabili în patru domenii de bază, și anume, finanțe, procese interne, clienți și învățare și creștere. Aceasta înseamnă că conceptul BSC, ca sistem de măsurare, include indicatori printre care s-a realizat un echilibru între indicatorii externi, care se referă la acționari și consumatori, și indicatori interni ai proceselor critice, inovațiilor, precum și ai învățării și creșterii, precum și ca echilibru între indicatorii rezultatelor obținute și indicatorii de performanță viitori. Cu alte cuvinte, BSC este un sistem de măsurare a performanței organizațiilor care presupune un echilibru între obiectivele pe termen scurt și pe termen lung, indicatori financiari și nefinanciari, precum și perspectivele interne și externe ale performanței organizațiilor.
3. Care sunt cele mai frecvente greșeli care apar la gestionarea performanței în muncă?
Atât cei care desfășoară procesul de evaluare, cât și cei care evaluează pot face numeroase greșeli în procesul de evaluare. Evaluatorii pot petrece mai mult timp la evaluarea performanței în loc de planificarea performanței sau discuții active despre performanță, pot compara angajații sau pot pierde din vedere faptul că scopul este de a măsura progresul, nu de a atribui vina. Aceștia fac adesea greșeala de a crede că forma de evaluare cantitativă este un instrument obiectiv și de a opri evaluarea performanței atunci când salariul unei persoane nu mai are legătură cu evaluarea.
Unele dintre greșelile pe care le fac sunt măsurarea sau evaluarea aspectelor irelevante ale muncii, evaluarea bruscă etc. Greșelile pe care le fac cei care sunt evaluați cel mai des sunt că nu se pregătesc pentru evaluarea performanței, au adesea o atitudine defensivă, comunică doar în perioada de evaluare, nu pe tot parcursul anului, și se concentrează pe evaluări ca pe o modalitate de a obține mai mulți bani.
Planul și programa
Modulul 1 – Managementul performanței
1. Conceptul de performanță și prezentarea diferitelor tipuri de performanță
- Performanța în muncă, organizațională și individuală
- Avantajele și dezavantajele măsurării performanței
2. Elaborarea planului de performanță a angajatului
- Analizarea imaginii de ansamblu a organizației
- Stabilirea rezultatelor (outputurilor) la nivelul unităților organizaționale
- Determinarea rezultatelor dorite de indivizi
- Transformarea rezultatelor dorite în elemente de performanță
- Definirea criteriilor de măsurare a performanței
- Definirea standardelor de măsurare a performanței
- Definirea modului în care va fi monitorizată performanța
- Verificarea planului de performanță a muncii
3. Principii de măsurare a performanței în muncă
- Monitorizarea sistemului de măsurare a performanței
- Balanced Scorecard (BSC), drept concept pentru măsurarea performanței organizaționale
4. Greșeli pe care managerii și angajații le fac cel mai adesea atunci când evaluează performanța
- Greșeli pe care managerii le fac cel mai adesea atunci când evaluează performanța
- Greșeli pe care angajații le fac cel mai adesea atunci când evaluează performanța
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te