Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Vânzarea prăjiturilor - se poate dezvolta o afacere de succes?

Uneori, pentru o afacere de succes este suficient să aveţi o idee bună. Această idee nu trebuie să fie spectaculoasă şi să implice investiţii mari, însă trebuie să fie durabilă şi, ca atare, să se dezvolte pas cu pas.

Cum poți reuși într-o afacere cu prăjituri

V-aţi gândit vreodată la viaţa voastră? V-aţi gândit vreodată să începeţi propria afacere chiar dacă nu aveţi un capital mare? Nu credeţi că este posibil? Vă prezentăm tot ce puteţi face dacă sunteţi ambiţioşi, concentraţi şi dornici să faceţi ceva pentru voi, chiar astăzi.

Grupul de cercetaşe din Oregon 

Cu mult timp în urmă, un grup de cercetaşe din Oregon a organizat vânzarea prăjiturilor.

După aproape un secol, aceste fete deţin un imperiu de torturi şi prăjituri, atingând valoarea de 700 de milioane de dolari, care vând anual mai mult de 200 de milioane de cutii de prăjituri. Aceste fete au reuşit să-şi dezvolte afacerea datorită aptitudinilor organizatorice bune, alegerilor inteligente, produselor de calitate şi imaginii invincibile.

Primul biscuit l-au vândut în anul 1917, la o petrecere caritabilă şi atunci a și apărut ideea de vânzare a prăjiturilor. Câţiva ani mai târziu, fiecare organizaţie de cercetaşi a primit o reţetă universală pentru fursecuri, care era foarte simplă.

Pe măsură ce ideea s-a răspândit, au apărut noi abordări pentru îmbunătăţirea vânzării, astfel încât grupul de fete a început să vândă fursecurile la expoziţiile companiilor locale de utilităţi.

Afacere cu vânzarea prăjiturilor

În anii ‘50, au introdus încă trei tipuri de fursecuri: cu unt, fursecuri cu unt de arahide şi aşa-numitele fursecuri thin mints. Astăzi, fursecurile lor pot fi cumpărate şi online.

Femeia care a construit, a pierdut şi a reconstruit imperiul prăjiturilor 

Kathleen King se ocupă cu patiseria de când avea 11 ani. La început, a lucrat la ferma de familie, pentru ca după vreo zece ani să-şi vândă produsele în oraş. Cu un capital modest, a reuşit să închirieze o brutărie şi să ofere prăjituri în inima oraşului Manhattan.

Datorită reţetelor fantastice, abilităţii antreprenoriale bune şi eforturilor depuse, în doar trei ani, Kathleen a câştigat inimile concetăţenilor săi, iar banii câştigaţi i-a investit în propriul spaţiu de afaceri, în care a continuat să-şi dezvolte afacerea cu prăjituri. Până la vârsta de 40 de ani, a reuşit să construiască o afacere de 3 milioane de dolari.

Pentru că şi-a consacrat întreaga tinereţe afacerii, a decis să se retragă puţin şi să stabilească un parteneriat cu oameni interesaţi de dezvoltarea ulterioară a acestei iniţiative antreprenoriale. Kathleen a semnat un acord de parteneriat cu doi fraţi şi a împărţit compania în trei părţi egale, fără a se gândi că fraţii vor deţine două treimi din venituri, precum şi un control mai mare asupra conducerii.

După multe dezacorduri, a fost concediată şi nu mai avea niciun control asupra activităţilor din cadrul companiei sale. După ce şi-a făcut curaj să apeleze la instanţa judecătorească şi să încerce să-şi recupereze afacerea cu prăjituri, la scurt timp a întâmpinat obstacole. Instanţa judecătorească competentă a împărţit, pur şi simplu, activele companiei în trei părţi, ei rămânânu-i doar brutăria şi o patiserie, în timp ce fraţii au primit fabricile de producţie şi brandul construit de Kathleen.

După ce a cerut un împrumut imens şi a schimbat numele patiseriei, a început din nou. După trei ani de activitate, Kathleen şi-a reconstruit afacerea, care era în valoare de trei milioane de dolari, iar fraţii care i-au preluat întreaga afacere au pierdut totul.

Astăzi, Kathleen este mandra proprietară a patiseriei şi brutăriei Tate, care produce 1,7 milioane de prăjituri pe săptămână, acestea fiind vândute în marile supermarketuri şi magazine de dulciuri, iar acum afacerea sa valorează 16 milioane de dolari.

Cum să dezvoltaţi o companie a cărei valoare depăşeşte mai multe milioane de dolari? 

Debbi Fields a început să lucreze când avea doar 13 ani. A lucrat într-un mic centru comercial, iar din primul său salariu şi-a cumpărat ciocolată, unt şi vanilie. Deoarece mama ei nu se prea descurca în bucătărie, Debbi a încercat să facă măcar un desert perfect.

vânzarea prăjiturilor

După ce s-a căsătorit foarte tânără, nu se gândea prea mult la viitorul ei. În curând şi-a dat seama cât de goală era viaţa ei, aşa că a decis să înceapă o afacere cu fursecuri şi prăjituri, chiar dacă toată lumea o descuraja. S-a dus la bănci cerând un împrumut, dar nu a găsit o bancă care să-i susţină ideea şi dorinţa. La sfârşitul anilor '70, a primit un împrumut şi și-a început aventura. Astăzi, Debbi deţine compania Mrs. Fields în valoare de mai multe milioane de dolari.

Studiile de caz de mai sus demonstrează că oricine îşi poate realiza visele şi că tot ceea ce este necesar este o idee de afaceri, ambiţie, efort şi creativitate. Creativitatea este prezentă în toate afacerile profitabile.

Cunoştinţele, competenţele şi instrumentele antreprenoriale sunt vârful fiecărei afaceri. Acest lucru se datorează faptului că acestea sunt cele mai mari recompense pe care le poate avea un antreprenor. Un antreprenor de succes poate câştiga de douăzeci de ori mai mult decât directorul companiilor mari.

Prin şcolarizarea în cadrul Departamentului de Antreprenoriat, veţi obţine instrumente practice şi experienţă necesară pentru gestionarea cu succes a propriei afaceri. Şi mai bine, veţi învăţa cum să transformaţi noile cunoştinţe în bani.

  • 05.06.2019 13:28

Comentariu