Cum să atrageți mai mulţi cumpărători şi să câştigaţi mai bine cu ajutorul reclamelor luminoase de Anul Nou?

De Crăciun şi de Anul Nou toţi oamenii vor să le arate celor apropiaţi dragostea şi atenţia lor şi de aceea este momentul potrivit pentru cadouri. Aceasta este perioada anului pe care o aşteaptă cele mai mari companii din lume, fiind o ocazie de neratat când vine vorba de publicitate.

Atunci intră în scenă reclamele de Anul Nou care sunt, după cum arată numeroase cercetări, cele mai vizibile şi, ceea ce este cel mai important – stimulează oamenii să cumpere mult mai mult. Aceasta se întâmplă deoarece în perioada euforiei sărbătorilor brandurile investesc cel mai mult în publicitate.  

commercial


În continuare veţi afla ce se ascunde în spatele reclamelor de Anul Nou care nu lasă pe nimeni indiferent şi cum să folosiţi tainele experţilor în marketing pentru a obţine succes.

 

Este momentul potrivit să spuneţi o poveste

Asta ştie cel mai bine echipa de marketing a companiei Burberry care lansează reclama de sărbători încă de la 1 noiembrie. Şi nu orice reclamă.

Ca să arate adevărata valoare şi calitatea pe care o deţin deja de 160 de ani, compania Burberry a conceput o reclamă TV complet diferită decât se aştepta – ca trailer pentru un film cu titlul „Basmul lui Thomas Burberry”.

Chiar dacă în mai puţin de o lună compania lor a obţinut foarte multe comentarii pozitive (doar pe YouTube a avut un număr de aproape 15 milioane de vizualizări), a avut parte şi de numeroase critici, ceea ce confirmă cât este de mare puterea storytelling-ului în business şi în marketing (reacţia publicului este cea mai importantă, oricare ar fi ea).

 


Dacă vreţi să se cumpere produsele brandului vostru, trebuie să manifestați latura sinceră, umană în momentul în care consumatorii sunt cei mai sensibili. Inspirați de modelul Burberry, vă puteţi servi povestea într-un mod neobişnuit şi diferit.

Animale ca şi actori principali pentru o recunoaştere mai bună a brandului

Compania John Lewis din Marea Britanie, care se ocupă cu shoppingul online, a realizat ce alegere bună sunt animalele în reclama de Anul Nou. Din acest motiv, personajul lor principal este un câine, care a cucerit multe inimi. Cercetările arată că reclamele în care apar animalele sunt destul de apreciate, tocmai datorită simpatiei de care dau dovada oamenii faţă de acestea. Dar credem că şi voi aţi reacţionat măcar o dată cu expresia: „Vai, ce dulce e”, când aţi văzut un căţel sau o pisicuţă.


Reclama „Buster the Boxer”, concepută de echipa de marketing a companiei John Lewis, a fost văzută până acum de aproape 23 de milioane de oameni. Pe lângă emoţia pe care au vrut să o provoace cu apariţia câinelui, au introdus în reclamă şi celelalte simboluri britanice: cabina de telefon, vulpi şi o casă cu o curte frumoasă, totul ca să stimuleze sentimentul de apartenenţă al britanicilor si simpatizanților acestora (totuşi, nu s-au oprit doar la animale).

 


Dar pe lângă câine şi patriotism, ceea ce a cucerit publicul este şi familia de culoare, care a apărut pentru prima dată în reclamele acestui brand, arătând că John Lewis este pregătit să susţină diversitatea. Aplauze pentru ei!

În loc de Moş Crăciun pe sanie – Moş Crăciun în elicopter

Compania internaţională populară Mark & Spencer, care vinde îmbrăcăminte în întreaga lume, în reclama de sărbători din acest an a abordat o temă populară cu câţiva ani în urmă – feminismul. Ei l-au prezentat pe Moş Crăciun ca o femeie modernă în vârstă care îndeplineşte toate dorinţele copiilor, la fel cum şi ei îndeplinesc nevoile cumpărătorilor.


Cu hashtagul #lovemrsclous şi cu aproape 8 milioane de vizualizări a reclamei pe YouTube, compania Mark & Spencer a arătat că nu face diferenţă între bărbaţi şi femei şi a atras multe doamne care până atunci nu acordau atenţie produselor lor. Alegerea neobişnuită pentru reclama de anul Nou arată că diversitatea este întotdeauna apreciată.

Dacă nu aveţi idei originale cum sunt acestea...

Apelați la departamentul Marketing and Marketing Management de la BusinessAcademy, unde puteţi să vă transformați ușor ideile pentru a atrage cumpărătorii, cu ajutorul profesorilor cu multă experienţă și al cursului de doar 12 luni.


După modelul acestor branduri internaţionale, şi voi puteţi stârni emoţie printr-o reclamă la potenţialii voştri clienți, să stimulaţi solidaritatea, să oferiţi o poveste adecvată sau altceva. Veţi fi observaţi doar dacă sunteţi originali şi faceţi tot posibilul să vă detaşaţi de celelalte reclame care ne hipnotizează cu ornamentele lor luminoase din toate părţile. Este o luptă grea, dar nu e şi pierdută.

Fotografie: Printscreen/Youtube

  • 26.12.2016 15:15

Comentariu