Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Stiluri de comunicare
Diferitele stiluri de comunicare presupun o percepție diferită asupra persoanei cu care se comunică. Cunoașterea caracteristicilor tipurilor de personalitate vă va ajuta să stabiliți o comunicare mai bună.
Dominant – Submisiv
Tipurile dominante tind să controleze interacțiunea, să dea ordine și să fie în centrul atenției (ţipă, îi întrerup pe ceilalţi în timp ce vorbesc și încearcă să fie dominanți). De cealaltă parte, submisivul este tipul de persoane cărora le place să fie liniștite, nu doresc să fie în centrul atenției sau să fie gălăgioase.
Dramatic – Rezervat
Tipurile de persoane dramatice vorbesc în modul în care accentuează mesajul pe care doresc să îl transmită. Tipurile rezervate sunt tăcute, modeste și înclinate spre înțelegerea altora.
Certăreţ – Calm
Persoanele certăreţe sunt înclinate spre discuţii şi spre dorința de a dovedi ceva. De cealaltă parte, există persoane care sunt de acord cu orice într-un mod calm și ușor.
Vioi – Inexpresiv
Tipul vioi este cel care utilizează în mod accentuat comunicarea nonverbală pentru a arăta entuziasmul și pentru a atrage atenția (mișcările corpului, face din mâini etc.). De cealaltă parte, este persoana cu un stil de comunicare inexpresiv, cu mișcări ușoare, slabe.
Calm – Tensionat
Stilul relaxat de comunicare caracterizează persoana care nu se emoţionează prea mult, tinde întotdeauna spre control și se enervează foarte rar. Stilul de comunicare opus este persoana care este adesea tensionată, pierde foarte uşor controlul și se enervează rapid.
Atent – Neatent
Stilul de comunicare atent al persoanei se caracterizează prin comportament, cum ar fi ascultarea cu atenție a altor persoane cu semne clare nonverbale (se uita în ochi și poziţia corpului). De cealaltă parte, sunt persoanele care ascultă în mod superficial și nu acordă prea mult interes pentru ceea ce spun ceilalți.
Extravagant – Conservator
Pe de-o parte, există un stil de comunicare pe care îl putem numi extravagant și care caracterizează persoanele care „ne atrag atenţia" într-un mod impresionant (de exemplu, cei care poartă haine neobișnuite, au coafuri neobișnuite ...). De cealaltă parte, sunt cei care se „potrivesc cu publicul”, nu sunt controversaţi și se îmbracă în mod conservator.
Deschis – Închis
Persoanele cu un stil de comunicare deschis vorbesc liber despre ei înșiși, este ușoară apropierea de ei şi sunt vorbăreţi. De cealaltă parte, sunt cei care vorbesc puțin despre ei înșiși, sunt misterioși și nu doresc să-și exprime opinia. Când vine vorba de astfel de stiluri de comunicare, este necesar să existe o legătură în mod corespunzător între persoanele care sunt mai închise pentru a stabili o comunicare adecvată.
Prietenos – Neprietenos
Stilul persoanelor prietenoase îl au acele oameni care se comportă vesel, râd adesea și nu sunt dornice de competiție. De cealaltă parte, sunt persoane comunicative agresive.
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: HR Management şi Sales and Sales Management. |
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2021/22 este în curs
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.