Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cursul Gestionarea conflictelor
Fiecare organizație presupune asocierea conștientă a oamenilor cu același scop - să îndeplinească anumite sarcini cu mijloace corespunzătoare, cu cel mai mic efort, în orice domeniu al vieții sociale. Orice organizație, pentru a-și atinge obiectivul dorit, trebuie să aibă și mijloace corespunzătoare, precum mijloace materiale și, desigur, oameni, fără de care nu se poate atinge niciun obiectiv al organizației.
Pe măsură ce organizația crește și se dezvoltă, conflictele apar tot mai des, conflicte care nu trebuie neapărat să fie negative, ci pot avea și rezultate pozitive. Scopurile organizației ar trebui realizate cu efort minim, acesta fiind și scopul organizației - de a găsi cel mai bun mod și soluție din punct de vedere al eficacității și eficienței organizației. Conflictele fac parte din viața organizației, inevitabile și utile în organizații eficiente, atâta timp cât sunt sub control. Interesele și nevoile oamenilor sunt foarte diferite, atât în viața privată, cât și în viața de afaceri.
Conflictele dintre diferite interese sunt inevitabile într-o organizație, astfel încât numărul și intensitatea conflictelor sunt uneori destul de mari. Rezolvarea cu succes a conflictelor este, de fapt, o abilitate fără de care un manager va reuși cu greu la locul de muncă. Analiza teoretică a arătat că gestionarea adecvată a conflictelor este foarte importantă pentru fiecare organizație, deoarece contribuie la creșterea productivității, la atingerea obiectivelor, la îndeplinirea sarcinilor și, astfel, la creșterea reputației și a succesului companiei.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Financial Management, Project Management și Public Relations. |
Cursul Gestionarea conflictelor - descriere și scop
Cursul Gestionarea conflictelor vorbește despre tipurile de conflict în organizații și echipe, cum le puteți gestiona și ce consecințe, pozitive sau negative, poate avea organizația.
Cursul tratează posibilele cauze privind apariția conflictelor, diferite tipuri de conflicte, precum și etapele în strategia de depășire a acestora. Se discută despre modalități diferite de soluționare a conflictelor, precum concesii, mediere etc.
Apoi, descrie fazele de soluționare a conflictelor.
Un aspect important a fiecărui conflict este impactul stresului, și în general a emoțiilor, asupra procesului de soluționare, care influențează starea de bine personală, ceea ce ne duce și la analiza comportamentului persoanelor în două dimensiuni principale în situații conflictuale (asertivitatea și cooperarea).
Cursul oferă, de asemenea, cinci stiluri de gestionare a conflictelor ale lui Thomas Kilmann, expert în domeniul managementului proiectelor, și anume: Competing, Collaborating, Compromising, Avoiding și Accommodating.
O parte din curs este dedicată și rolului important de manager în procedura de soluționare a conflictelor, importanța aplicării anumitor reguli în echipă și recunoașterea celor mai frecvente tipuri de conflicte într-un anumit sector sau organizație.
La final, cursul exprimă negocierile win-win și colaborarea și gestionarea conflictelor pe baza lor. Explică conflictele pozitive și negative, precum și negocierile BATNA (Best Alternative to a Negotiated Agreement), care reprezintă o opțiune de rezervă, dacă nu se ajunge la un acord cu partea opusă.
Scopul cursului este să învățați să recunoașteți conflictele, pentru a fi mai pregătiți să le gestionați, respectiv să le evitați, dacă este posibil, sau să vă impuneți corect în situațiile date. Scopul este de a obține toate instrumentele necesare pentru a recunoaște simptomele unui conflict, pentru a-l defini și analiza, pentru găsi soluții pe care le veți evalua corect și, în final, să alegeți cea mai bună soluție. Cursul vă învață că într-o situația conflictuală trebuie să tindeți către un mod echilibrat, prin comunicare și colaborare eficientă, să găsiți soluții la probleme, să reduceți efectul de stres pe care îl lasă conflictul asupra fiecărui individ, implicit și asupra organizației.
Cursul Gestionarea conflictelor vă va răspunde la următoarele întrebări:
Ce tipuri de conflicte există?
Din punct de vedere al afacerii, avem conflicte organizaționale și de echipă. Cele organizaționale apar sub influența factorilor organizaționali și, în general, îi putem clasifica în:
- primari, respectiv cei care sunt provocați de emoții negative, relații interumane proaste etc. și
- secundari, respectiv cei care prezintă conflicte apărute pe baza diferitor probleme organizaționale, tehnologice și economice.
De asemenea, conflictele se pot împărți în reale și ireale. Cele reale apar atunci când se ajunge la neînțelegeri din cauza unui conținut rațional (sarcini, obiective, valori, mijloace etc.), iar cele ireale apar ca rezultat al cerinței unui angajat care crește tensiunea și duce la dușmănie. Conflictul de echipă este de natură interumană și apare între doi sau mai mulți membri de echipă, dar care influențează rezultatele muncii de echipă. Conflictele de echipă se pot împărți în două tipuri:
- conflicte de sarcini (conflicte esențiale) și
- conflicte de relație (conflicte emoționale).
Ce este medierea?
Medierea reprezintă un proces dinamic, structurat, interactiv, în care persoana a treia, care este neutră, ajută părțile aflate în conflict cu soluționarea conflictului folosind tehnici specializate de comunicare și de negociere.
Medierea presupune atât participarea voluntară, cât și comunicarea față în față între părțile aflate în conflict, un mediator nepărtinitor, adică un mediator care îi ajută pe cei care sunt implicați să înțeleagă atitudinile altora și să ajungă la o înțelegere. De asemenea, prin mediere se oferă posibilități egale pentru toți participanții să discute și să explice propria părere despre situație, precum și să se ajungă la o înțelegere reciprocă între părți. Ca și activități principale ale mediatorului enumerăm:
- stabilirea regulilor principale de mediere,
- reconstrucția și înțelegerea conflictului,
- definirea elementelor înțelegerii etc.
Ce stiluri de gestionare a conflictelor există?
După instrumentul „Thomas Kilmann”, dar pe baza asertivității și a cooperării, enumerăm cinci stiluri de gestionare a conflictelor. Competing este stilul în care asertivitatea este ridicată, iar cooperarea este redusă, iar participanții la conflict care folosesc acest stil se străduiesc să-și copleșească adversarii obligându-i să le accepte soluția. Scopul acestor persoane este foarte important și, de aceea, și asertivitatea este ridicată, iar relațiile interpersonale le sunt mai puțin importante și cooperarea este mai redusă.
Collaborating, ca stil de gestionare a conflictelor, reprezintă colaborarea, iar acest stil de conducere implică o asertivitate ridicată, dar și o cooperare ridicată. Compromising este un stil de gestionare a conflictelor cu care se ajunge la un compromis, iar în acest stil asertivitatea este medie, la fel și cooperarea. Avoiding este un stil de gestionare a conflictelor care evită și are o asertivitate scăzută și o cooperare scăzută. Ultimul, al cincilea stil este Accommodating, adică cu o asertivitate scăzută, dar o cooperare ridicată.
Planul și programa cursului
1. Gestionarea conflictelor
- Conflicte organizaționale și conflicte în echipă - factori organizaționali cheie și diferite tipuri de conflicte în echipă
- Confruntarea și depășirea conflictelor în grup - strategii pentru depășirea conflictelor
- Abordări în gestionarea conflictelor - comportamentul participanților la conflict și rolul managerului
- Win-win, conflictele pozitive și negative și negocierile BATNA care pot fi prezentate ca opțiune dacă nu se ajunge la un acord.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te