Nu aveți timp pentru studiu, dar vreți să progresați? Înscrieți-vă la BusinessAcademy!

Ratio Numbers

În cadrul cursului Indicatori financiari vă veți familiariza cu conceptele de bază de rentabilitate, rentabilitate a capitalului propriu (ROE), rentabilitate a investiției (ROI) și lichiditate. Cursul explică în mod specific relația dintre capital și capitalul total - efect de levier, flux de numerar și productivitate.

Veți asimila abilitățile de estimare și clasificare a valorii obținute a oricărei rentabilități a capitalului propriu. Veți putea determina dacă lichiditatea sau profitabilitatea este mai importantă și veți putea explica de ce este așa. Scopul este, de asemenea, să știți cum să calculați Equity Ratio și să explicați de ce Equity Ratio este crucial pentru companie. Veți ști să definiți și să explicați conceptul de levier (Gearing), să calculați și să explicați factorii care afectează ratingul de credit al companiei.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management, Executive Business Program și Financial Management.

Descrierea și scopul cursului Indicatori financiari

Cursul Indicatori financiari are un modul și cinci lecții. Prima lecție, intitulată Rapoarte financiare de bază, este dedicată rapoartelor financiare de bază, care sunt baza pe care se realizează analiza financiară, precum și analiza raportului în sine. Locul principal este cu siguranță ocupat de bilanțul contabil, contul de profit și pierdere și situația fluxului de numerar. Datorită acestor rapoarte, este posibilă evaluarea imaginii contabile a afacerii și a poziției financiare a companiei.

A doua lecție, intitulată Analiza și interpretarea rapoartelor financiare, explică mai detaliat tipurile de analiză și interpretare a situațiilor financiare. La început, atenția este concentrată pe prezentarea extrasului de cont anual. De asemenea, aici sunt prezentate pe scurt analiza raportului, analiza capitalului de lucru net și analiza relației dintre costuri, volum și profit. Analiza bilanțului contabil se concentrează pe tehnicile utilizate de managerii interni, precum și de analiștii externi ai unei companii. Principala sursă de informare este raportul anual.

În a treia lecție, intitulată Analiza raportului de lichiditate și structura financiară, este vorba despre un grup de indicatori de lichiditate, precum și de analiza raportului de structură financiară. S-a abordat raportul lichidității generale și riguroase din grupul raportului de analiză a lichidității, precum și raportul dintre structura surselor de finanțare și raportul îndatorării din grupul de indicatori ai structurii financiare.

În a treia lecție, Analiza raportului activității afacerii (raportul cifrei de afaceri) și a profitabilității (rentabilității), este vorba despre analiza raportului dintre activitatea afacerii, adică analiza raportului dintre cifra de afaceri, precum și analiza raportului dintre rentabilitate și profitabilitate. Sunt explicate ratele de rotație a clienților, rata de rotație a stocurilor, rata de rotație a furnizorilor, rata de rotație a capitalului de lucru net, rata de rotație a capitalului de lucru total, rata de rotație a mijloacelor fixe și rata de rotație a activelor totale de exploatare. Indicatorii rentabilității afacerii unei entități economice orientate spre piață sunt rata profitului din exploatare, rata profitului net, rata rentabilității activelor totale de exploatare și rata rentabilității activelor proprii de exploatare.

În ultima lecție, Raportul dintre valoarea de piață a acțiunilor, riscul și efectul de levier, este vorba despre raportul de analiză dintre valoarea de piață, riscul și efectul de levier. Următorii indicatori sunt explicați separat: profitul net pe acțiune, raportul dintre prețul de piață pe acțiune și profitul net pe acțiune, rata de plată a dividendelor, rata dividendelor și prețul contabil pe acțiune. Această lecție se încheie cu o scurtă prezentare a conceptului de risc și levier.

Scopul cursului Indicatori financiari este de a instrui cursanții cu privire la metoda de calcul a raportului dintre lichiditate, activități de afaceri, structură financiară, profitabilitate / rentabilitate, precum și referitor la raportul dintre valoarea de piață a acțiunilor.

Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări:

Ce este contul de profit și pierdere?

Contul de profit și pierdere este un raport financiar care prezintă veniturile și cheltuielile pentru o anumită perioadă contabilă și rezultatul financiar care decurge din diferența dintre acestea, care poate fi pozitiv sau negativ. Contul de profit și pierdere se mai numește și declarație de profit și pierdere. Cu ajutorul contului de profit și pierdere, se pot efectua diferite analize de afaceri și pe baza acestora să se ajungă la anumite concluzii, deoarece prezintă dimensiunea și structura rezultatului de afaceri obținut pentru o anumită perioadă contabilă. Conform reglementărilor legale, companiile sunt obligate să întocmească și să publice declarația de venit o dată pe an, dar o pot face mai des, pentru nevoile lor interne. La fel ca bilanțul contabil, declarația de venit poate fi sub formă de cont și sub formă de listă.

Ce este analiza CVP?

Analiza CVP (cost-volume-profit analysis) ca instrument analitic, cunoscut sub numele de punct de acoperire, reprezintă aplicarea definiției prețului marginal și analizează răspunsul costurilor și profiturilor la modificările volumului activității afacerii. În plus, această analiză este importantă pentru planificarea viitoarei afaceri a companiei, adică îi ajută pe manageri să anticipeze rezultatele diferitelor strategii pentru profitul companiei. Ipotezele mai importante pe care se bazează analiza CVP sunt următoarele:

  • prețul de vânzare pe unitate este fix;
  • numărul de unități produse este egal cu numărul de unități vândute;
  • toate costurile trebuie împărțite în fixe și variabile;
  • tehnologia, procesele de producție și eficiența rămân neschimbate.

Cel mai adesea este folosit pentru următoarele cazuri de luare a deciziilor de afaceri:

  • politica de prețuri;
  • selectarea gamei de produse;
  • comenzi speciale.

Ce este levierul?

Levierul este una dintre metodele folosite pentru a evalua efectele afacerii în prezența acestor cheltuieli fixe. Există levier de afaceri, financiar și combinat.

Levierul de afaceri evaluează efectele afacerii cu costuri fixe de operare.

Levierul financiar măsoară riscul suplimentar din cauza cheltuielilor financiare. Intensitatea efectului efectului de levier financiar depinde de ce cheltuieli cu dobânzi fixe sunt acoperite din profitul operațional, adică profit înainte de dobândă și impozitare.

Levierul combinat este o consecință a acumulării de levier de afaceri și financiar, deoarece incertitudinea realizării rentabilității fondurilor proprii depinde de posibilele modificări ale volumului și veniturilor din vânzări. Compania ar trebui să depună eforturi pentru a menține acest factor de levier cât mai scăzut posibil.

Planul și programa cursului

Modulul 1: Indicatori financiari

  1. Rapoarte financiare de bază
  2. Analiza și interpretarea situațiilor financiare
  3. Analiza raportului de lichiditate și structura financiară
  4. Analiza raportului dintre activitatea afacerii (raportul cifrei de afaceri) și rentabilitatea (profitabilitatea)
  5. Raportul valorii bursiere, riscul și efectul de levier

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2022/23 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.