UN JOB MAI BINE PLĂTIT

Cursul Planificarea și selecția resurselor umane - Human Resource Planning

Resursele umane sunt factorul viu a fiecărei companii, care prin cunoștințe, abilități și experiență contribuie la atingerea cu succes a obiectivelor sale. 

Planificarea resurselor umane este procesul cu care, pe baza schimbărilor așteptate în mediu, anticipează nevoia de resurse umane. Deși anumite organizații înțeleg ușor acest proces, cert este că acesta nu trebuie subestimat. De ce? Planificarea permite organizației să reducă costurile prin anticiparea și conformarea cererii și a ofertei de resurse umane și optimizează folosirea abilităților și cunoștințelor disponibile îmbunătățind întregul proces de planificare a afacerii. 

Planificarea și selecția resurselor umane este una dintre cele mai importante funcții strategice de management, deoarece resursele umane reprezintă un factor de neînlocuit al succesului fiecărei companii. 

Însă, este foarte important de știut să se aleagă oamenii potriviți pentru un anumit job. Acest procedeu de selectare se numește selecția resurselor umane. Angajarea personalului educat și de specialitate asigură o eficiență mai mare a muncii, care duce la creșterea și dezvoltarea companiei. Selecția presupune în primul rând definirea caracteristicilor necesare pentru îndeplinirea eficientă a unei anumite activități, apoi fiecare candidat este evaluat în funcție de îndeplinirea caracteristicilor solicitate de un anumit job. 

Acest curs vă va explica cum se aplică corect planificarea și selecția resurselor umane. Cursanții se vor familiariza cu rolul și obiectivele planificării resurselor umane, dar și cu factorii externi și interni care influențează procesul de planificare. De asemenea, vor învăța cum se face recrutarea candidaților pentru un job, dar se vor informa detaliat și despre modalitățile de selecție a candidaților potriviți.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management, Entrepreneurship și Project Management.

Descrierea și scopul cursului Planificarea și selecția resurselor umane

La acest curs, participanții vor avea șanse de a vedea de ce planificarea resurselor umane este o funcție foarte importantă a managementului resurselor umane și cum va contribui la realizarea cu succes a obiectivelor organizației. Vor putea să afle care sunt unele dintre principalele obiective de planificare a resurselor umane, dar și consecințele organizatorice ale neplanificării lor. Se vor familiariza cu avantajele planificării resurselor umane și cu motivele pentru planificarea lor. Vor avea șansa de a afla care sunt factorii care influențează planificarea resurselor umane. De asemenea, vor afla despre structura de analiză a jobului, ce este analiza jobului, cum arată și cum se aplică. 

Pe lângă asta, vor descoperi ce cuprinde alcătuirea descrierii jobului și ce informații trebuie să conțină. Specificația jobului este, de asemenea, inclusă și cursanții vor putea să învețe care este scopul ei și ce presupune. La curs se va discuta despre analiza la scară și analiza trendului, care anticipează nevoile angajaților pe baza vânzărilor planificate și a relației anterioare dintre volumul vânzărilor și numărul de angajați. Cursanții vor putea să vadă cum arată formularul pentru prezentarea unui job și cum se anticipează oferta candidaților interni și externi. Cei care completează cu succes acest curs vor putea să recunoască legătura dintre recrutare și alte activități de gestionare a resurselor umane și de ce este importantă o selecție atentă a candidaților. 

Se va discuta și despre împărțirea interviului în funcție de numărul de participanți, rolurile în procesul de selecție și pe baza altor tipuri de interviu, precum interviuri situaționale, interviuri de descriere a comportamentului, interviuri de stres și interviuri nedirective. Cursul se încheie cu prezentarea celor mai importante tehnici de selecție a personalului, care le va permite cursanților să se familiarizeze cu directivele pentru coordonarea unui interviu și să vadă ce cuprind. Cursul este plin de exemple și de imagini, sub formă de ajutor suplimentar în asimilarea lecțiilor. 

Cei care completează acest curs vor ști să aplice regula de aur a managementului resurselor umane  – angajarea persoanelor potrivite în locurile potrivite. Acest lucru este foarte important în activitatea oricărei companii, pentru ca executorii să îndeplinească eficient taskurile încredințate. 

Scopul cursului este să învățați să faceți cu succes o evaluare a resurselor umane existente și viitoare, precum și să învățați să anticipați cererea și oferta de resurse umane și de a le combina. 

Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări:

Care este rolul planificării resurselor umane?

Planificarea resurselor umane este o funcție foarte importantă de management al resurselor umane, care contribuie la realizarea cu succes a obiectivelor strategice ale companiei. Pentru ca aceste strategii să fie eficiente, organizația trebuie să aibă un număr potrivit de persoane care au abilitățile, cunoștințele și talentele pentru realizarea lor, în locul potrivit. Planurile sunt instrumente de realizare a strategiei. 

Planificarea este utilă în viitor, iar controlul – privește în trecut. Nu se poate una fără cealaltă. Unul dintre rolurile planificării resurselor umane este reducerea costurilor de activitate, deoarece o planificare de succes duce la eficientizarea activității și optimizarea nevoii de resurse umane disponibile.  

În prezent, tot mai multe organizații și managerii lor se orientează către planificarea resurselor umane ca parte componentă a planificării activității și dezvoltării complete. 

Care sunt consecințele planificării inadecvate a resurselor umane?

Există o serie de consecințe ale planificării inadecvate a resurselor umane, iar noi vom enumera doar câteva cu care se poate confrunta o companie:

  • Cererea de executori corespunzători, în special de manageri sau experți specifici, poate dura foarte mult dacă planificarea nu se face la timp. 
  • Recrutarea experților în afara organizației pentru un job de manager sau o poziție de specialitate importantă poate provoca plecarea unor oameni importanți pentru companie, deoarece ei se așteptau să primească acest post. 
  • Se întâmplă ca unele companii să concedieze sau să pună „în așteptare” persoanele angajate de curând din cauza reducerii neprevăzute a producției, iar asta provoacă nu doar șocuri și probleme economice, ci și sociale. 
  • Având în vedere că o parte componentă la planificarea resurselor umane este și planificarea avansării și a carierelor individuale, o consecință frecventă a inexistenței planificării este plecarea celor mai capabile persoane, deoarece organizația nu ține cont de angajații săi, așadar nici ei nu văd posibilitatea de dezvoltare a carierei și o perspectivă pentru sine. 
  • În cazuri de surplus neprevăzut de angajați, companiile din întreaga lume introduc programe de stimulare pentru pensionare anticipată și plecări voluntare.
  • Lipsa planificării resurselor umane deseori este cel mai important factor al imposibilității de a oferi un răspuns corespunzător la mișcările concurenței sau la schimbări tehnologice neprevăzute. 

Care sunt directivele pentru o organizare cu succes a unui interviu?

Planificați interviul – Începeți prin examinarea cererii de înscriere și CV-ului candidaților și fiți atenți la domeniile care nu sunt suficient de clare sau care indică avantaje și dezavantaje. Analizați specificațiile postului și planificați să începeți o discuție cu candidatul, având cunoștințe despre toate calitățile pe care trebuie să le aibă un candidat ideal. 

Structurați interviul – Structurarea contribuie la un grad mai mare de coerență, dar vă permite și să vă convingeți că puneți întrebări corecte cu care veți putea să anticipați felul în care va funcționa un candidat la locul de muncă.

Stabiliți o relație de prietenie  – Scopul de bază al interviului este de a afla ceva despre candidat. Pentru a reuși acest lucru, trebuie să începeți conversația, astfel încât candidatul să se relaxeze. Primiți candidatul cu căldură și începeți discuția cu o întrebare aleatorie, de exemplu legată de condițiile meteo sau de traficul din ziua respectivă. 

Puneți întrebări – Încercați să vă respectați formularul structurat pentru interviu sau întrebările pregătite în avans. 

Duceți interviul spre final – Înainte de încheiere, lăsați ceva timp să răspundeți la întrebările candidaților și, dacă este potrivit în împrejurările date, prezentați-vă compania într-o lumină pozitivă. Spuneți candidatului dacă sunteți interesați de el. Dacă da, informați-l care este următorul pas. De asemenea, dacă vreți să refuzați candidatul, faceți-o într-un mod diplomat, de exemplu cu cuvintele: Deși calificările dvs. sunt impresionante, sunt alți candidați a căror experiență corespunde mai mult cerințelor noastre. 

Analizați interviul – După plecarea candidatului, analizați notițele din timpul discuției cu el, completați formularul structurat pentru interviu, dacă nu ați făcut asta în timpul discuției, când părerile vă sunt încă proaspete.

Planul și programa cursului

1. Planificarea resurselor umane 

  • Rolul planificării resurselor umane 
  • Obiectivele planificării resurselor umane 
  • Consecințele organizatorice de (ne)planificare a resurselor umane 
  • Avantajele planificării resurselor umane 

2. Factorii care influențează planificarea resurselor umane 

  • Factori externi 
  • Incertitudinea mediului
  • Piața muncii 
  • Legislație
  • Sindicate
  • Factori interni 
  • Strategie de afaceri 
  • Tipul postului și calificarea profesională
  • Planificarea orizontului de timp
  • Tipul și calitatea informațiilor pentru anticipare

3. Analiza și specificațiile postului

  • Definiția analizei jobului 
  • Pregătirea descrierii jobului 
  • Scrierea specificațiilor postului

4. Recrutarea candidaților pentru job 

  • Planificarea și anticiparea forței de muncă 
  • Nevoia de resurse umane 
  • Anticiparea ofertei candidaților interni 
  • Anticiparea ofertei candidaților externi 

5. Selecția angajaților 

  • De ce este importantă selecția atentă?
  • Centre de evaluare a managementului 
  • Intervievarea potențialilor candidați 
  • Tipuri de interviu în funcție de numărul de participanți 
  • Tipuri de interviu în funcție de rolul în procesul de selecție
  • Alte tipuri de interviu 
  • Directive pentru coordonarea interviului

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te