Selecţia şi dezvoltarea candidaţilor pentru poziţiile manageriale

Odată cu schimbările de pe piaţă şi cu venirea investitorilor şi a companiilor străine în România, de la managerii de resurse umane se aşteaptă tot mai frecvent recrutarea persoanelor pentru unele poziţii manageriale înalte. Se pune întrebarea în ce mod un manager de resurse umane poate asigura procesul de recrutare şi de selecţie care va rezulta cu alegerea celui mai bun candidat pentru o astfel de poziţie?

În primul rând, managerul de resurse umane trebuie să respecte analiza locului de muncă şi analiza descrierii locului de muncă care, pentru această funcţie, este obţinut tocmai din această analiză. Este foarte important ca tot timpul să fie bazat pe domeniul industrial cu care se ocupă organizaţia al cărui este salariat, pentru a nu omite unele cerinţe specifice referitoare la această poziţie. Un candidat bun pentru această poziţie este o persoană cu experienţă în diferite tipuri de afaceri în cadrul domeniului industrial respectiv. 

Cele mai importante competenţe pe care trebuie să le posede persoana care este candidat pentru o poziţie managerială înaltă sunt competenţele de comunicare şi competenţele interpersonale care îi permit să transmită viziunea afacerii şi strategiile către ceilalţi angajaţi. În afară de aceasta, candidatul trebuie să aibă grijă ca stilul lui managerial să coincidă cu cel care este caracteristic pentru companie. În caz contrar, se poate ajunge la conflicte şi rezistenţă.

Cercetarea în care a participat un număr mare de manageri, care din partea colegilor, organizaţiei şi a evaluatorilor independenţi au fost evaluaţi ca manageri cu un succes foarte mare, a arătat că există anumite trăsături comune ale acestor manageri. Conform datelor obţinute este constituit un profil psihologic general al unui manager de succes. Pe această listă se află următoarele trăsături:
  • Ambiţia
• Înclinația spre schimbare
• Asumarea responsabilităţii şi a riscului
• Orientarea materială
• Locus de control intern
• Înclinația spre dezvoltarea propriilor planuri
• Înclinația spre leadership 
 

Nu trebuie uitat nici faptul că organizaţia este un mediu în care se pot dezvolta manageri de succes. Nu este întotdeauna necesar să se caute talente noi. Persoanele care sunt deja angajate în organizaţie şi au experienţă tehnică pot, cu ajutorul managerului de resurse umane, să-și dezvolte copmetenţe care le vor permite să devină lideri de succes.
Trăsăturile esenţiale pe care ar trebui să le posede un lider sunt:
  • Concentrarea asupra afacerii
• Demonstrarea şi promovarea activităţilor corporative
• Motivarea şi inspirarea altor persoane
• Reacţia eficientă la schimbări
• Asumarea responsabilităţii pentru rezultatele obţinute
• Stil eficient şi convenabil de comunicare 
 

Trăsăturile menţionate se pot folosi ca parametrii cu ocazia selecţiei şi evaluării în cadrul interviului de comportament sau pot fi anumite criterii cu ocazia evaluării performanţelor şi a planificării training-ului. 
Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Întrebările pe care trebuie să le puneţi candidatului la un interviu de angajare 23 de sfaturi pentru atragerea mai multor clienţi prin mica publicitate
Cele mai frecvente întrebări la un interviu de angajare Cifre critice în afacere

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.