Deveniți parte din generația 2024/25

Editarea textului (ECDL Word Processing)

Cursul Editarea textului oferă participanților cunoștințe și abilități necesare în utilizarea eficientă a aplicațiilor pentru crearea, formatarea și editarea finală a fișierelor text. Acest curs ECDL este compatibil cu modulul omonim, care a existat în curriculumul lor anterior.

Cursul este conceput să ofere o modalitate ușoară de familiarizare cu aplicația Microsoft Word 2010 pentru cursanții cu nivel începător și mediu de cunoștințe de editare a textului. Cursul este împărțit în module, care vă prezintă într-un mod accesibil tematica pe care o abordează.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Financial Management, Public Relations și International Business.

Descrierea și scopul cursului Editarea textului

Acest curs este conceput astfel încât să introducă într-un mod simplu începătorii și utilizatorii la nivelul intermediar de lucru în Word. Vă veți familiariza cu interfața programului și cu modalitatea de utilizare a celor mai importante opțiuni pe care le veți folosi cel mai des în timpul liber și la serviciu. Veți învăța cum se creează un document, cum să introduceți textul, cum să salvați un document și să afișați o fereastră de previzualizare. Apoi, se va discuta despre diferite opțiuni de formatare a textului, apoi selectarea, mutarea, înlocuirea și căutarea acestuia. De asemenea, se va discuta despre lucrul cu paragrafe și liste, precum și despre opțiuni detaliate pentru formatarea și editarea documentului.

Deși programul Excel este, în primul rând, un program pentru lucru cu tabele, în acest curs veți învăța cum să creați un tabel în Word și cum să-l formatați și să-l adaptați după propriile nevoi. De asemenea, se va discuta și despre introducerea și editarea imaginilor, diagramelor și graficelor. Vor fi prezentate opțiuni de verificare a ortografiei și gramaticii conținutului textual introdus, precum și posibilitatea de a adăuga un dicționar de termeni și traducere a textului. Se poate spune că opțiunea de tipărire a documentelor este tot mai puțin folosită în prezent, dar pentru că mai poate fi încă folosită în unele situații, ea mai poate fi utilă în continuare. Veți fi familiarizați și cu pregătirea documentelor pentru printare și instalarea imprimantei.

Una dintre opțiunile mai interesante pe care o veți învăța este pregătirea pentru imprimarea plicurilor și autocolantelor, ceea ce este util mai ales în lumea administrativă. Vor fi discutate și notele de subsol, notele de final și opțiunile pentru adăugarea de comentarii la document. Veți învăța cum să adăugați cu ușurință citate și bibliografie și să gestionați navigarea documentului. Odată ce stăpâniți utilizarea șabloanelor, temelor și macrocomenzilor, lucrul în Word va fi mult mai ușor și veți economisi mult timp. În cele din urmă, veți afla mai multe despre opțiunile de partajare online a documentului și despre cum să vă protejați documentele de accesul nedorit.

Dobândirea cunoștințelor necesare pentru utilizarea cu succes a Microsoft Word 2019, inclusiv adaptarea opțiunilor și instrumentelor acestuia la propriile nevoi. Cursanții se vor familiariza cu modalitatea de introducere și formatare a textului, vor învăța cum să formateze documente, cum să introducă și să utilizeze grafica. Vom explica și opțiunile de imprimare, partajare și protejare a documentelor etc. După acest curs, participanții vor fi pregătiți să lucreze și să adapteze programul la propriile nevoi.

Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări:

Există precondiții software pentru instalarea programului MS Word?

Pe sistemele de operare Microsoft, aplicația Word se poate activa de pe orice computer care are instalat Windows 7 SP1, Windows 8 sau Windows 10, când vine vorba de sisteme de operare pentru server. Microsoft recomandă cea mai recentă versiune a sistemului de operare pentru a avea asigurate cele mai bune performanțe. Programul se poate activa în mai multe moduri diferite, în funcție de sistemul de operare: Windows 7: Windows 7: Start Menu – All Programs – Microsoft Office – Microsoft Word 2019; Windows 8: Start – Apps – Word 2019, Windows 10: Start – All Apps – Word.

Ce putem face în Word?

Putem crea documente profesionale cu o grafică interesantă. Putem atribui documentelor o afișare consistentă, aplicând teme și stiluri care controlează fontul, dimensiunea, culoarea și efectele pe text sau fundal. Putem stoca și reutiliza elemente reformatate. Putem crea mesaje personalizate, care vor fi trimise mai multor destinatari, fără a fi nevoie să se creeze din nou conținutul. Putem adăuga informații de referință și putem crea cuprinsuri, indexuri și bibliografii. Putem lucra cu alți colegi pe același document. Putem proteja documentele, controlând persoanele care pot face modificări, precum și nivelul acceptat de modificări.

Ce este Quick Access Toolbar?

Quick Access Toolbar este situat în partea de sus a ferestrei programului, în stânga. Conține instrumente care pot fi accesate rapid, cu un singur clic. Include, de obicei, instrumente de stocare a documentelor, opțiuni de returnare cu un singur pas înapoi sau cu un pas înainte și posibilitatea de a personaliza în continuare această opțiune, prin adăugarea celor mai frecvent utilizate instrumente sau eliminând cele care nu sunt necesare în mod constant.

Ce noutăți ne aduce programul Word 2019 în comparație cu versiunile mai vechi?

Word 2019 vă oferă noi modalități de a lucra cu documente, cum ar fi funcții îmbunătățite ale creionului digital, navigare prin pagini, cărți, instrumente de învățare și traducere. Puteți vedea modificările făcute de alți utilizatori ai documentului în orice moment. Când altcineva lucrează la un document în același timp cu voi, îi puteți vedea numele și modificările pe care le face chiar în acel moment, fără a fi nevoie să sincronizați documentul.

Opțiunile pentru o citire mai ușoară și o scriere mai naturală sunt opțiuni pe care le puteți folosi atunci când citiți sau scrieți într-o altă limbă decât limba maternă, așadar, orice ajutor este binevenit. Aveți grijă când utilizați aceste opțiuni atunci când vine vorba de limbi care nu sunt reprezentate pe scară largă, deoarece calitatea corectărilor în limba engleză va fi cu siguranță mult mai bună decât în ​​unele dintre limbile balcanice și multe alte limbi.

Cum funcționează instrumentul Proofing?

Implicit, instrumentele Proofing funcționează automat, adică în momentul introducerii textului în program. Cu această ocazie, programul verifică automat corectitudinea gramaticală și ortografică a textului, în raport cu limba selectată a textului introdus în Word. În cazul greșelilor gramaticale și de ortografie, instrumentul Proofing va sublinia cu linie roșie întreruptă cuvintele sau părțile de propoziție, marcând erorile în conformitate cu unii dintre parametri, iar dacă dăm clic dreapta pe un cuvânt sau pe o parte dintr-o propoziție, obținem câteva opțiuni oferite în meniul derulant, care sunt recunoscute de către sistem ca potențial corecte. Dacă în instrument este introdus un cuvânt corect, acesta va corecta automat acel cuvânt pe măsură ce tastați.

Planul și programa cursului:

Modulul 1 – Introducere în programul Word

  • Interfața aplicației 
  • File Menu și scurtăturile 

Modulul 2 – Elemente Word de bază 

  • Crearea unui document nou 
  • Introducerea textului și salvarea documentului 
  • Opțiuni pentru verificare și lucru cu fereastra Word 

Modulul 3 – Editarea și formatarea în programul Word 2019

  • Formatarea textului 
  • Selecții, mutarea, înlocuirea și verificarea textului 
  • Lucrul cu paragrafe și liste 
  • Formatarea și editarea documentului 

Modulul 4 – Tabele, imagini și grafice

  • Crearea și formatarea tabelului 
  • Introducerea și editarea imaginilor 
  • Introducerea și modificarea diagramelor și graficelor 

Modulul 5 – Instrumente pentru corectarea textului, dicționarul și traducerea textului 

  • Ortografia și gramatica 
  • Dicționarul și traducerea textului 

Modulul 6 – Tipărirea documentelor 

  • Pregătirea documentelor pentru imprimare 
  • Imprimarea plicurilor și a autocolantelor, alocarea de nume și adrese la document 

Modulul 7 – Referințe în document 

  • Note de subsol, note de final și comentarii 
  • Citate, bibliografie și navigarea prin document 

Modulul 8 – Șabloane, teme și macrocomenzile 

  • Șabloane și teme 
  • Macrocomenzi 

Modulul 9 – Partajarea documentelor 

  • Partajare, comentarii, monitorizarea schimbărilor și comparația
  • Salvarea documentelor

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te