Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Cum a devenit All Stars dintr-o acțiune antreprenorială unul dintre cele mai căutate branduri?

Chiar dacă nu urmăriți trendurile din modă, șansele sunt foarte mici să nu fi avut niciodată în viață o pereche de încălțăminte Converse.

converse

Personalități publice celebre, în ciuda diverselor stiluri pe care le adoptă și a numeroaselor branduri cu care au contracte de sume amețitoare, se întorc întotdeauna cu bucurie la încălțămintea All Stars care, într-un timp foarte scurt, a devenit dintr-o acțiune antreprenorială unul dintre cele mai căutate branduri mondiale.

Rădăcinile companiei Converse

Compania originală Converse a fost înființată de Marquis Mills Converse în Massachusetts în anul 1908 și se numea Converse Rubber Shoe company. În primii ani, compania care la început producea doar pantofi de cauciuc pentru bărbați, femei și copii, a fost destul de profitabilă, ceea ce a făcut ca brandul Converse să devină un brand recognoscibil. Momentul de cotitură în dezvoltarea acestei companii a fost anul 1917, când Converse a început să facă pantofi de baschet și și-a schimbat denumirea în „Converse All Stars”.

Când baschetul a fost inclus în Sporturile Olimpice în 1936, tenișii care până atunci erau cunoscuți numai în cercuri restrânse ale publicului, au cunoscut o expansiune completă care a atins un punct culminant după ce America a învins Canada la baschet.

Chuck Taylor – omul responsabil pentru succesul amețitor al companiei All Stars

După ce brandul a devenit cunoscut în baschet, Chuck Taylor, un renumit baschetbalist din acea vreme, a intrat în această companie plângându-se de dureri de picioare. Încântat de confortul acestor teniși, Taylor a fost de acord să îi poarte și să îi promoveze.

Aceasta este o ocazie la care întreprinzătorii în general doar visează. Când o personalitate cunoscută bate la ușa dumneavoastră și vă cere ajutorul, profitați de acea șansă cât mai bine posibil.

Știați că la BusinessAcademy cursanții învață la departamentul de Marketing de la profesori cu o experiență exact asta – cum să utilizeze situațiile neașteptate în mod corect? Dar nu doar asta, ci și cum să întoarcă în avantajul lor situațiile de criză.

După ce producătorul a adoptat sugestiile lui Taylor care au fost implementate în crearea de noi modele de teniși, acestea au primit și semnătura sa recognoscibilă pe etichetă. La început, tenișii săi erau doar în alb și negru, dar astăzi pot fi găsiți în orice combinație de culori pe care o doriți.

teneși All Star

Concurența și insolvența

La sfârșitul anilor `90, compania întâmpină numeroase piedici din cauza multitudinii de branduri de pantofi de pe piață. Apariția lui Reebok a încetinit dezvoltarea Converse, ceea ce s-a reflectat vizibil în afacerile lor.

Deși insolvența este una dintre cele mai grele situații care poate afecta o companie, Converse a gestionat corect această situație.

Există două rezultate posibile – compania fie va falimenta fie va trebui să se reorganizeze în condițiile prevăzute printr-un plan. Converse a încetat să fie compania oficială a Comitetului Național de Baschet și a declarat falimentul în 22 ianuarie 2001.

La BusinessAcademy, viitorii întreprinzători pot primi numeroase sfaturi despre managementul finanțelor și al investițiilormanagementul calității, luarea deciziilor corecte în mediul de afaceri și cele mai importante secrete ale leadershipului.

Însă, se pune întrebarea: Cum a ieșit Converse învingătoare din această luptă?

Înapoi pe ușa din față

La doar trei luni după ce întreprinderea a declarat falimentul, Marsden Cason și Bill Simon au dobândit dreptul asupra acestei companii și au ajutat Converse să renască din propria cenușă. În doar trei aniConverse a reușit, ca de pe locul 16 al celor mai mari companii de încălțăminte, să ajungă pe înaltul loc 7!

Pe lângă sprijinul financiar pe care această companie l-a primit, principalul motiv pentru care a reușit să se înalțe, de fapt, din propria cenușă este calitatea produselor sale - principalul atu al majorității companiilor mondiale în lupta pentru influența pe piață.

Deși inițial pantofii All Stars se fabricau numai din cauciuc, astăzi ele sunt fabricate din piele, antilopă, vinil și chiar in, iar una dintre cele mai grele decizii ale tuturor iubitorilor de All Stars este dacă să cumpere o pereche joasă sau înaltă.

Un accesoriu must-have pentru multe personalități 

Putem vedea Converse în picioarele celor mai cunoscute personalități – baschetbaliști, staruri ale sportului, legende pop și rock… Câțiva dintre iubitorii de All Stars sunt și Avril LavigneJessica AlbaKristen StewartKendall JennerRihannaLeBron James și mulți alții.

Toate marile companii din lume se folosesc de serviciile personalităților cunoscute pentru a-și face publicitate produselor lor. Nici Converse nu face excepție. Acesta este încă un principiu pe care se bazează numeroase campanii de marketing ale celor mai influente branduri.

Ce pot învăța întreprinzătorii din succesele Converse?

Pentru a începe o afacere nu este necesar să investiți foarte mult. Sugestiile bune, exact ca cele pe care Chuck Taylor le-a oferit producătorilor Converse, pot fi cheia. Pentru a construi un brand de calitate și recognoscibil, trebuie să faceți cu răbdare pas cu pas. Exact ca atunci când construiești o casă și pui cărămidă cu cărămidă. Exact asta a făcut și Converse, din al cărui exemplu pot învăța toți întreprinzătorii, managerii PR, experții în marketing și mulți alții.

Dacă vreți să aflați ce este antreprenoriatul și cum puteți să vă începeți propria afacere, în doar 12 luni, la BusinessAcademy veți dobândi cunoștințe și abilități pe care le veți utiliza ușor pentru a vă crea o afacere profitabilă și a câștiga un salariu bun. Poate și afacerea dumneavoastră va porni pe o cale ascendentă, la fel ca în cazul companiei Converse.

  • 03.07.2019 13:09

Comentariu