Cum a arătat PR în urmă cu 2000 de ani?

Agenţii de presă, persoanele care se ocupă cu comunicarea corporativă şi cu relaţiile cu mass-media – sunt doar unele din titlurile pe care le pot purta managerii de PR.

Deşi se consideră a fi o profesie relativ tânără (abia în ultimele câteva decenii s-a încetățenit termenul „public relations”), este adevărat că rădăcinile PR-ului sunt adânc înfipte în trecut.


PR este vechi precum comunicarea umană.

Credeţi că organizatorii Jocurilor Olimpice din Grecia Antică nu au folosit tehnici similare pentru crearea unei reclame bune, la fel ca organizatorii Jocurilor Olimpice din Londra în anul 2012?

Obiectivul lor a fost acelaşi ca cel de acum — să atragă cât mai mulţi spectatori, să creeze o imagine pozitivă şi să menţină o bună reputaţie a acestei manifestaţii (astăzi nici câştigul material nu trebuie neglijat).

Cum au făcut aceasta strămoşii noştrii?

Şi discuţiile în vremea lui Platon au fost planificate. Acestea aveau acelaşi scop ca în zilele noastre. Oricine se ocupa de retorică în Grecia Antică, înainte de expunerea sa, trebuia să confirme caracteristicile publicului. Aceasta este cea mai importantă verigă în păstrarea reputaţiei cuiva. Publicul nu trebuie niciodată umilit, dar cel mai important este să i se ofere informaţii de calitate din care să se poată şi învăţa ceva.

În trecut, au fost folosite toate modalitățile de îmbunătăţire a imaginii, care erau disponibile pe vremea aceea. Oamenii şi-au promovat propriile produse pe stradă, în baruri, în târguri, au scris opere literare, au organizat spectacole. Toate acestea pentru a creşte câştigul financiar potenţial.

Influenţa PR-ului este dovedită şi de faptul că marinarii spanioli au crezut în poveştile pe care le-au inventat despre şapte oraşe de aur şi izvorul tinereţii, care nu au fost găsite niciodată.

Este clar că oamenii, încă de la apariţia lor, au fost orbiţi de poveşti care le dădeau o anumită speranţă, de poveşti care purtau o intrigă dramatică şi de cele care i-au dus la „câştig sigur”. Au crezut în tot ce cred şi oamenii din zilele noastre.

Cum se face acum?

Relaţii publice este acum o profesie binecunoscută şi care este foarte diferită de originile sale.

Mult mai multe persoane participă în organizarea şi promovarea unui spectacol obişnuit decât înainte, iar această profesie s-a dezvoltat până la graniţe nebănuite. Însă, esenţa a rămas aceeaşi — atrage şi reţine cât mai mulţi oameni şi îi leagă de produsul sau serviciul care se oferă.

Dacă vreţi să vă ocupaţi de această profesie, să învăţaţi ce tehnici sunt folosite de cei mai de succes manageri de PR şi care sunt modalităţile de a păstra o bună reputaţie şi de a construi o imagine recogniscibilă, toate acestea le puteţi învăţa la BusinessAcademy.

Învăţaţi în doar 12 luni cum trebuie să procedaţi în situaţii de criză şi care este cea mai puternică armă a unui manager bun de PR, apoi aplicaţi practic aceste cunoştinţe.

 

  • 24.08.2016 15:25

Comentariu