Cum să influențați alte persoane?

Abilitatea de a influența alte persoane, adică abilitatea de a schimba atitudinea sau comportamentul unei persoane sau a unor grupuri este legată de noțiunea de putere. Puterea este, pe scurt, abilitatea celor care o au pentru a obține lucrurile dorite.

În organizații, puterea aparține managerilor, excepție fiind întreprinderile mici și mijlocii în care anumite tipuri de putere și de autoritate le deține antreprenorul, adică proprietarul companiei.

Cel mai des puteți utiliza următoarele nouă strategii pentru a avea un impact asupra altor persoane:

1. Strategia consultanței

În strategia consultanței obțineți un impact asupra persoanelor solicitându-le sfaturi despre direcția acțiunii sau permițându-le să participe la luarea deciziilor.

2.  Strategia de persuasiune rațională

Folosind această strategie, influențați angajații oferind argumente că ceea ce cereți de la ei este logic, rațional și în interesul lor.

3.  Strategia inspirării

Pentru strategia inspirării este caracteristic că influențează oamenii bazându-se pe idei, valori și credințe sau pe convingerea că acțiunea aleasă va avea succes.

4. Strategia flatării

Această strategie se foloseşte pentru a se construi un sentiment de obligaţie la cineva pentru a susţine acţiunea deoarece i se pare sau a făcut ceva bun şi util pentru el înainte. Astfel, refuzarea de a se susţine o acţiune este mai grea pentru persoana care este ţinta impactului.

5. Strategia coalizării

În această strategie sunt folosite alte persoane cu influență mare pentru a exercita o influență asupra țintei cu scopul ca aceasta să se conformeze cerințelor.

6. Strategia presiunii

Strategia presiunii presupune utilizarea de solicitări, amenințări, hărțuire cu scopul de a obține un rezultat pentru o acțiune sau o decizie.

7. Strategia legitimității

În această strategie, dobândiți influența invocând autoritatea, structura organizațională formală, procedurile sau regulile care vă dau dreptul să cereți unei persoane să se supună cerințelor dvs.

8. Strategia cererii personale

Strategia cererii personale înseamnă invocarea unui sentiment de loialitate sau de prietenie pentru a-și asigura sprijinul.

9. Strategia schimbului

Caracteristica strategiei schimbului este de a influența persoane prin promiterea unor beneficii sau recompense viitoare sau prin referirea la un beneficiu sau recompensă anterioară pe care persoana țintă le-a obținut.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Stiluri de conducere (leadership) Cultura serviciului clienţi – customer service
IT şi know-how-ul Compania care învaţă

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.