4 secrete prin care poți oferi clientului un serviciu excelent

Astăzi, clienții sunt cel mai de preț bun al unei afaceri, iar un serviciu de calitatate oferit cumpărătorului este cheia succesului permanent al oricărei firme. Serviciul este unul excelent numai atunci când acest lucru este confirmat şi de către client. 

Există 4 secrete prin care puteți oferi un serviciu excelent clientului. Acestea sunt:

 

1. Nu încercaţi doar să-i vindeţi ceva

Clientul se simte întotdeauna mai bine și mai confortabil atunci când simte că îl ascultaţi şi că nu vreţi doar să îi vindeţi un produs. Dacă procedaţi astfel, clientul va reveni cu siguranță și vă va recomanda familiei şi prietenilor ca un vânzător care are grijă de clienții săi.

 

2. Fiţi creativi

Învăţaţi să fiţi originali şi să oferiţi clienților ceva nou, special, ceva diferit - ceva ce, de fapt, nu are nimeni. Fiţi creativi. Fiţi unici.

Străduiţi-vă să vă cunoaşteţi clienții şi să le recunoaşteţi nevoile. Asigurați-vă că îi oferiţi exact ceea de care are nevoie.

Puneţi întrebări pentru a afla ce vor clienții şi de ce au nevoie. Clienții trebuie să vadă valoarea pe care o aveți în calitate de vânzător, lucru ce îi va ajuta în luarea deciziei de cumpărare. Aceasta este cheia oferirii unui serviciu excelent clientului.

 

3. Reţineţi: "Clientul are întotdeauna dreptate"

Atunci când clientul vine în magazinul dvs. cu o anumită problemă, comportați-vă cu profesionalism. Dacă clientul este furios şi supărat, încercaţi să îl calmaţi arătaţi-i că sunteţi dispuși să îl ajutaţi în rezolvarea problemei.

Chiar şi atunci când este evident că clientul nu are dreptate, pentru a-l menţine de partea dvs., uneori trebuie să acceptaţi o anumită pierdere şi să îi returnaţi banii pentru marfa de care nu este mulţumit şi pe care o returnează.

Nu uitaţi, nici cea mai bună publicitate nu vă poate scoate din situaţia în care nu v-aţi tratat clienții cu considerație. Şi mai multe daune vă poate provoca un client care părăseşte magazinul dvs. fără niciun cuvânt şi pe care cu siguranţă nu îl veţi mai vedea niciodată intrând în magazinul dvs. Astfel de clienți au prieteni, iar prietenii lor au, de asemenea, prieteni şi nici unul dintre ei nu va ezita să povestească despre experienţa proastă pe care au avut-o.

 

4. Fiţi sinceri cu clientul

Dacă clientul dvs. descoperă că vreţi să îl păcăliţi, fiţi sută la sută siguri că l-aţi pierdut pentru totdeauna. De exemplu, dacă clientul vă cere un sfat în legătură cu un produs, nu încercaţi să îi vindeţi imediat ceea ce aveţi în exces în magazin sau ceea ce nu puteţi vinde. Explicaţi-i avantajele produsului şi vindeţi-i un produs care consideraţi că este cel mai bun pentru client şi care îi va satisface cu adevărat nevoile.

 

Autor: Miroslav Zorić

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
4 strategii pentru luarea deciziilor 4 cel mai frecvent întâlnite greșeli în definirea unei strategii de marketing
Negocierea cu cumpărătorii Cum să controlaţi clienţii cheie?

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.