Nu aveți timp pentru studiu, dar vreți să progresați? Înscrieți-vă la BusinessAcademy!

Cursul Coaching

Termenul de „coaching” este definit pentru numeroase activități, dar cea mai mare aplicare o are în organizații, adică în sistemele de afaceri. Una dintre definițiile mai vaste ale coachingului este următoarea: „este conceput ca o formă practică, orientată spre obiective de învățare personală pentru executorii ocupați și poate fi utilizată pentru îmbunătățirea performanței sau comportamentului, avansare în carieră sau pentru soluţionarea provocărilor organizaționale și introducerea unor schimbări”. Persoana care se ocupă de coaching le oferă feedback executorilor, care ţine de probleme personale, probleme de performanță, probleme legate de carieră și probleme organizaționale”. Din această definiție, putem concluziona că aplicarea coachingului în companie este importantă pentru dezvoltarea indivizilor, și că pe baza feedbackului se poate progresa ușor și se pot rezolva problemele.

Înainte de întâlnirea față în față, este necesară pregătirea pentru coaching. Testul de personalitate este de mare ajutor, în baza acestui test se poate pregăti întâlnirea în conformitate cu personalitatea angajatului. Există mai multe modele care permit coachingul structurat, iar unul dintre cele mai comune și eficiente este modelul GROW. Acest model îi aparţine celebrului antrenor John Whitmore. Modelul GROW promovează coachingul prin intermediul căruia se ating obiectivele punând întrebări. Acestea sunt întrebări deschise care îi încurajează pe indivizi să gândească și să ajungă singuri la o soluție. Autorul spune că întrebările creează conștientizarea angajatului cu privire la problemă, precum și responsabilitatea de a rezolva problema respectivă.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: HR Management și Management.

Descrierea şi obiectivul cursului Coaching

Începem cursul prin definirea și explicarea termenului „coaching”. Vom învăţa ce reprezintă coachingul conform opiniei mai multor autori și vom încerca să prezentăm o definiție generală. Apoi vom lua în discuţie relația dintre mentorat, coaching și consfătuire. Vom stabili dacă putem folosi termenii menționați ca sinonimi sau dacă acestea sunt noțiuni diferite la bază. Odată ce determinăm esența coachingului, ne vom ocupa de tipurile acestuia. Vom vedea cele mai importante și mai frecvent utilizate tipuri de coaching, precum coachingul personal, coachingul de carieră etc. Cultura organizațională este un fel de forță ascunsă al cărei obiectiv este de a modela comportamentul uman în organizație, adică reprezintă un set de valori comune. Datorită importanței și conexiunii lor, vom explica pe larg relația dintre coaching și cultura organizațională a companiei.

Atunci când o companie decide că dorește să folosească coachingul ca pe o activitate pentru dezvoltarea angajaților, trebuie să se evalueze dacă angajații au nevoie de coaching. Vom vedea care sunt nevoile pe care și le satisface angajatul prin coaching și cum să concluzionăm dacă angajatul are nevoie de coaching. Vom face diferența dintre situațiile în care coachingul nu este favorabil și când este necesar. Dacă condițiile de implementare a coachingului sunt îndeplinite și, dacă coachingul este direcția potrivită pentru dezvoltarea angajaților, este necesar să începem pregătirea pentru acesta. Vă vom explica pe îndelete cum decurg pregătirile pentru coaching, de exemplu ce trebuie făcut înainte de o întâlnire față în față între coach și coachee.

Cursanții vor avea ocazia să se familiarizeze cu modelul GROW, care presupune învățarea punând întrebări. Vom parcurge analiza structurii modelului GROW și a importanței acesteia în afaceri. Obiectivul cursului este de a familiariza participanții cu importanța coachingului, atât în ​​companii, cât și în viața privată. Vor putea face diferenţă între diferitele tipuri de coaching. Participanții vor însuşi modul în care să pregătească o întâlnire între coachee și coach folosind un test de personalitate. Va înțelege importanța aplicării modelului GROW și cum arată aplicarea modelului în practică. De asemenea, cursanții vor fi familiarizaţi cu relația dintre cultura organizațională și coaching. Ei vor putea face diferența atunci când este nevoie de coaching și când nu este.

Cursul Coaching vă va răspunde la următoarele întrebări:

Care este diferența dintre coaching, mentorat și consfătuire?

Adesea ne confruntăm cu faptul că coachingul, mentoratul și consfătuirea se folosesc precum sinonime. Cu toate acestea, există o mare diferență între termenii menționați. Putem spune că consfătuirea (consulting) oferă răspunsuri și soluții pentru anumite probleme. Mentoratul se referă la sfătuirea oamenilor pe baza experienței. Coachingul poate fi definit ca o intervenție pe termen scurt cu scopul de a îmbunătăți performanța sau de a dezvolta anumite competențe. Mentoratul ar fi bine de utilizat în combinație cu coachingul, mai ales în situații de avansare în carieră. Coachingul și consfătuirea, deși au aceeași bază, reprezintă concepte diferite. Diferența cheie faţă de coaching constă în includerea mai largă și concentrare, care se află la baza problemelor angajaților.

Ce tipuri de coaching există?

În funcție de obiectivul pe care trebuie să-l atingă, există diverse abordări ale coachingului. Acestea pot fi:

  • coachingul de îmbunătăţire a performanței (performance coaching), care se referă la îmbunătățirea performanței la locul de muncă;
  • coachingul de abilități (skills coaching), unde se pune accentul pe abilitățile necesare angajatului pentru a-și desfăşura activităţile cu succes;
  • coachingul carierei (career coaching), care presupune ajutarea angajatului să perceapă abilităţile necesare pentru îndeplinirea lucrului dorit;
  • coaching personal / de viață (personal / life coaching), unde se pune accent pe schimbările din viață care nu ţin de carierele profesionale.
  • Tipurile menționate nu sunt definitive, dar au cea mai largă și mai frecventă aplicare în practică.

La ce ne serveşte modelul GROW?

Modelul GROW reprezintă coachingul unde esența constă în adresarea întrebărilor. Autorul acestui model consideră că atunci când se pun întrebări, indivizii sunt încurajați să gândească și să ajungă în mod independent la soluționarea problemei. Structura modelului GROW poate fi derivată din denumire:

  • G – goal;
  • R – reality;
  • O – options;
  • W – will.

În timpul unei întâlniri, este necesar să se parcurgă toate cele patru faze ale modelului, ceea ce este cazul atunci când se începe să se lucreze la o problemă. Adesea se întâmplă că prin coaching dorim să vedem progresul unui proces sau acțiuni pe care am identificat-o anterior. În cazul respectiv, coachingul poate începe cu oricare dintre cele patru faze.

Planul şi programa cursului:

Modulul 1 – Coaching

  1. Definirea coachingului
  2. Tipurile şi rolurile coachingului
  3. Evaluarea nevoii de coaching a angajaților
  4. Pregătirea pentru coaching
  5. Modelul GROW

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2022/23 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.