Curs Relații publice online

Dezvoltarea tehnologiei a permis ca organizațiile să folosească tot mai mult servicii de internet, să mențină comunicarea frecventă cu utilizatorii, să partajeze conținut, asigurând astfel imaginea de succes a companiei. Din acest motiv mulți aleg cursul de PR, care le va ajuta să asimileze abilitățile relațiilor publice moderne. Scopul acțiunilor aplicare de managerul de PR în mediul online este de a transmite mesajul utilizatorilor folosind toate avantajele oferite de internet. Cursul Relațiile publice online se bazează pe crearea conținutului pentru: un site corporativ, blog corporativ, social media și rețele sociale. 

Managerii de PR nu își bazează toate activitățile numai pe mediul online. Sunt prezenți în numeroase activități precum conferințe, socializări străduindu-se astfel să interacționeze cu persoane-cheie dintr-o anumită lume de afaceri. Ca să fiți pregătiți pentru toate provocările, trebuie să dobândiți toate abilitățile moderne cerute de angajatori prin intermediul acestui curs. Este vorba despre cunoștințe care permit managerului de PR ca prin activități, conținut și campanii să asigure prezența companiei pe câteva portaluri, să-i crească reputația, să consolideze identitatea corporativă, devenind astfel influentă în mediul online. La media tradițională, managerii de PR au făcut conferințe pentru ziariști, briefinguri și diferite adunări, în timp ce avantajul mediei tradiționale constă în interactivitate regulată cu utilizatorii. 

Managerii de PR au control deplin asupra conținutului care va fi plasat, în timp ce la media tradițională, acest lucru depinde de editor și de așa-numiții gardieni ai trecerii care au putut să decidă și să nu publice anumite noutăți despre companie. Pe măsură ce tehnologia s-a dezvoltat, astăzi, utilizatorii pot vedea de pe dispozitive diferite anumite postări, pot reacționa, pot comenta și pot arăta companiei care conținut a fost reușit pentru afacere.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Public Relations și Marketing and Marketing Management.

Cursul Relații publice online – descriere și scop

Cursul Relații publice online vă va oferi cunoștințe adecvate din domeniul de gestionare a reputației online, moduri de stabilire și de menținere a comunicării de afaceri de calitate pe internet, dar și tehnici de măsurare a diferitor tipuri de activități de PR online. Cursul permite pregătirea pentru lucru în domenii de stabilire a participării reputable online a organizației și aplicarea strategiei de succes în comunicarea online. Lecțiile sunt concepute astfel încât să vă prezinte noțiunea și strategia relațiilor publice online, gestionarea blogului companiei, importanța site-ului ca instrument PR, precum și importanța mediilor și a rețelelor sociale. Scopul acestui curs este prezentarea cât mai bună a brandului, a organizației sau a individului pe internet, asimilarea tehnicilor care participă la creșterea reputației și strategiei online pozitive care le vor populariza așa cum vreți voi. 

Cursul de PR explică în detaliu piața online, unde există tot mai multe site-uri corporative care reprezintă activitatea companiilor. Este foarte importantă definirea obiectivelor pentru strategia online pentru a cunoaște scopul site-ului corporativ, respectiv dacă are caracter informativ, se vânzare sau de reputație. În cadrul site-ului corporativ se prezintă produse și servicii, site-ul de vânzare se folosește pentru a transforma vizitatorii în utilizatori, iar site-ul de reputație lucrează la construirea imaginii pozitive a companiei în public. Crearea conținutului pentru site-ul companiei și pentru blogul corporativ nu este o activitate care să fie făcută suficient o dată sau doar câteodată. Conținutul creat pentru site, blog sau rețele sociale trebuie să stimuleze interactivitatea și să păstreze relații pe termen lung cu utilizatorii, iar acest lucru se poate face doar dacă se postează zilnic sau săptămânal. 

Există o mare diferență în crearea conținutului pentru fiecare platformă menționată și fiecare are propriile avantaje. Blogul corporativ este mai simplu de utilizat față de site-ul corporativ și oferă rezultate mai eficiente față de newsletter. Există două tipuri de blog și principalul avantaj de creare a conținutului pentru blog este în realizarea relației mai personale cu utilizatorii și câștigarea încrederii. Comunicarea regulată și schimbul de conținut sunt posibile și prin rețele sociale, iar în prezent companiile pot folosi și numeroase platforme. Înainte, rețelele sociale se foloseau exclusiv în scop personal, iar în prezent se folosesc și în scop profesional.

Cursul relații publice online vă va răspunde la următoarele întrebări:

Ce tipuri de media există în mediul online?

În mediul online există trei tipuri de media: media plătită, media deținută și media câștigată. Paid Media reprezintă media care se realizează după o anumită listă de prețuri. Un exemplu de media plătită îl reprezintă diferitele tipuri de publicitate, anunțuri scurte, apoi publicitate pe rețele sociale, pe Google și anunțuri similare. Owned Media (media deținută) este media al cărei conținut este controlat de companii. Gestionarea postărilor pe rețele sociale, editarea blogului companiei sau administrarea unui cont pe Facebook sunt exemple de owned media și este foarte important să înțelegeți importanța acestei forme și să puneți personal adecvat să se ocupe de asta. Media câștigată (Earned media)– această formă de media nu este controlată de companie și nici aceasta nu poate influența direct conținutul care va fi postat. Exemplu de media câștigată sunt comentariile consumatorilor sau a utilizatorilor la postările rețelelor sociale ale companiei sau postarea gratuită a mesajului nostru pe un portal de internet important.

Ce reprezintă un conținut adecvat pentru site privind reputația companiei?

Conținutul potrivit și răspunsul corespunzător la întrebările utilizatorilor/consumatorilor în prezent spune mai multe despre companii decât reclamele plătite. Dacă căutăm o anumită companie pe internet, putem lista toate acțiunile precedente, știri bune, dar și anumite probleme din trecut. Companiile care vor să amelioreze comentarii negative și să rezolve o anumită problemă pot explica pe blogul personal astfel de situații, își pot prezenta punctul de vedere cu privire la anumite beneficii sau provocări câștigându-și astfel utilizatorii/consumatorii. Desigur, conținutul trebuie să fie creat astfel încât să ofere o anumită valoare când este citit, să nu amenințe drepturile nimănui și să acceseze adecvat publicitatea și campaniile. Pe lângă asta, utilizatorilor le plac informațiile noi, așadar companiile trebuie să-și actualizeze cu regularitate blogurile, postările pe rețele sociale și noutățile legate de afacere. 

Care este principala diferență dintre social media și media tradițională?

Lumea online a schimbat modul de comunicare și de activitate. Social media se poate defini ca o uniune a interactivității și tehnologiei sub formă de aplicații online, platforme și media care permit un mare schimb de conținut online. Principalele diferențe, comparativ cu media tradițională sunt: social media nu presupune așa-numiții paznici de trecere, respectiv nu există persoane care vor decide dacă anumite informații vor fi publicate. Media tradițională nu stimulează conversația dintre utilizator și conținutul care este plasat nu are posibilitatea de a se răspândi mai rapid pe internet, pe când la social media, pe lângă conectivitate și conversație, se pot crea și grupuri de utilizatori. Crearea acestora arată că utilizatorii au aceleași interese și în aceste grupuri se interacționează.

Planul și programa cursului

  1. Termenul și strategia relațiilor online cu publicul – familiarizarea cu tipurile de medii online cu care se dezvoltă procese pe termen lung de încredere și colaborare
  2. Site-ul, ca instrument PR – folosirea site-ului pentru îmbunătățirea reputației companiei 
  3. Administrarea blogului companiei – avantajul comunicării informale pentru a ajunge la segmentul țintă 
  4. Social media și rețele sociale – permiterea schimbului de conținut și interactivitate importanța acestei rețele sociale în afacere 

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2020/21 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.