Înscrie-te la cea mai căutată școlară de afaceri din regiune

Curs Managementul așteptărilor și nevoilor părților interesate

Părțile interesate sunt grupuri sau persoane care au un interes în operațiunile unei anumite companii. În consecință, dacă compania dorește să facă afaceri cu succes, trebuie să recunoască nevoile și așteptările pe care le are. De asemenea, compania trebuie să mențină în mod constant o relație bună cu părțile interesate și să rezolve probleme pentru a le atinge satisfacția.

Indiferent dacă este o companie mică sau mare, sarcina este aceeași - managementul atent al părților interesate, pentru a se asigura că impactul acestora asupra afacerii este pozitiv, nu negativ. Părțile interesate pot proveni din cadrul companiei în sine (cum ar fi manageri, directori, angajați), dar și din mediul acesteia (guvernare, public, investitori). Indiferent de grupul din care face parte un stakeholder, companiile nu trebuie să ignore existența acestuia.

Pentru a realiza o relație mai profundă, se recomandă o discuție, în care să fie determinată viziunea lui asupra afacerii în viitor, vor fi rezolvate toate preocupările pe care le au în prezent și dacă există conflicte de interese cu alte părți interesate de care compania ar trebui să fie conștientă. Aceste discuții nu numai că vor ajuta compania să înțeleagă implicarea fiecărei părți interesate în afacere, ci și să contribuie la construirea unei imagini mai ample a rețelei sale de părți interesate și a modului în care fiecare dintre ele relaționează reciproc.

Identificarea părților interesate și a nevoilor acestora este doar o parte a puzzle-ului managementului părților interesate. Dar munca nu se termină aici. Pentru o companie de succes, cerințele, obiectivele și fericirea părților interesate cheie ar trebui să fie o preocupare constantă în timpul activității. Este o provocare să echilibrați așteptările și nevoile tuturor, astfel încât toată lumea să fie mulțumită și, în același timp, afacerea să-și urmeze cursul. Acest curs vă va ajuta să depășiți astfel de obstacole.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Executive Business Program, Marketing and Marketing Management și HR Management.

Descrierea și scopul cursului Managementul așteptărilor și nevoilor părților interesate

Cursul Managementul așteptărilor și nevoilor părților interesate permite participanților să se familiarizeze în detaliu cu conceptul de parte interesată, precum și cu importanța generală a acesteia în afacerile moderne. La începutul cursului vom prezenta câteva dintre definițiile părților interesate și vom enumera principalele caracteristici precum: a avea influență asupra organizației, a participa la un anumit tip de relație legitimă cu organizația și a avea prioritate în solicitările către organizație. De asemenea, este important ca participanții să distingă părțile interesate de părțile de interes, așa că vom spune mai multe despre asta în curs.

Vom prezenta grafic și descriptiv relațiile dintre organizație, părțile interesate, părțile de interes și mediu, astfel încât participanții să poată percepe cât mai ușor cele de mai sus. Vom clasifica detaliat părțile interesate în interne (cum ar fi proprietari, manageri de top, angajați și lucrători din producție etc.) și externe (care includ consumatori, furnizori, concurență, guvern etc.). Pe lângă această clasificare, vom realiza o clasificare în funcție de roluri și direcția de influență a părților interesate.

Cursul va arăta atât înțelegerea tradițională, cât și cea modernă a sistemului de afaceri, unde în înțelegerea tradițională există un singur grup de părți interesate, și anume, proprietarii. De asemenea, cursul a evidențiat motivele apariției teoriei managementului părților interesate, cum ar fi rolul schimbat al managementului, globalizarea pieței, schimbările sociale semnificative etc.

Analiza părților interesate reprezintă o abordare a înțelegerii sistemului de afaceri prin identificarea părților interesate în sistemul de afaceri, precum și prin evaluarea interesului și impactului acestora asupra sistemului, așadar, ne vom ocupa de aceasta ca parte a cursului nostru. De asemenea, vom defini trei etape de bază ale analizei, și anume: identificarea părților interesate, analiza și determinarea intereselor, puterilor și amenințărilor competitive ale părților interesate și definirea strategiei optime pentru părțile interesate. Vom familiariza participanții cu registrul părților interesate și informațiile conținute în acesta.

Participanții care finalizează cu succes acest curs vor putea defini foarte ușor conceptul de părți interesate. Ei vor fi capabili să recunoască diferențele de bază dintre părțile interesate interne și externe și să-și afirme interesele. Participanții se vor familiariza cu abordările de bază ale teoriilor managementului părților interesate (teoria descriptivă, instrumentală și normativă). Ei vor ști, de asemenea, cum să plaseze în mod corespunzător părțile interesate în matricea intereselor și puterii. Participanții vor fi informați în detaliu cu strategiile folosite în relația cu stakeholderii. În consecință, vor putea alege una dintre cele 4 strategii de bază (ofensivă, defensivă, swing, hold) atunci când va fi nevoie.

Cursul abundă de exemple care vor ajuta participantul să asimileze cât mai ușor materialul abordat în lecții.

Cursul Managementul așteptărilor și nevoilor părților interesate vă va răspunde la următoarele întrebări:

1. Cine sunt părțile interesate?

Părțile interesate reprezintă indivizi și grupuri care sunt interesați de companie, adică de succesul afacerii acesteia, direcția dezvoltării acesteia și poziția sa competitivă. Ei au anumite cerințe față de sistemul de afaceri care sunt diferite, uneori chiar conflictuale. Satisfacerea așteptărilor și nevoilor părților interesate, precum și încorporarea valorilor părților interesate reprezintă sarcini importante de management și fac parte din responsabilitatea socială și economică a sistemului de afaceri. Se poate spune că o parte interesată a unei organizații este fiecare individ, grup, organizație etc. care are cel puțin una dintre următoarele trei caracteristici:

  • influența asupra organizației,
  • participarea la un anumit tip de relație legitimă cu organizația și
  • prioritate în solicitările către organizaţie.

2. Cum pot fi clasificate părțile interesate?

Părțile interesate pot fi clasificate în două grupuri de bază:

Părțile interesate interne - fac parte din organizația în sine, dar nu fac parte din mediul organizațional. Ele nu reprezintă grupuri omogene, dar sunt, de obicei, grupate în cadrul acestora în diferite forme și tipuri de colații de interese interne, cum ar fi: managementul de vârf, managementul mediu și operațional, angajații și lucrătorii din producție etc. Este foarte important de subliniat că, pentru stakeholderii interni, succesul organizației este foarte important.

Părțile interesate externe - reprezintă parteneri externi cu care sistemul de afaceri funcționează în diferite moduri. Părțile interesate externe influențează activitatea organizației și includ: consumatorii, furnizorii, sindicatele, concurența, publicul, mass-media etc.

3. Care sunt cele trei abordări de bază ale teoriei de management al părților interesate?

  • Teoria descriptivă a managementului părților interesate

Teoria descriptivă a managementului părților interesate reprezintă descrierea anumitor caracteristici și comportament ale sistemelor de afaceri, precum și explicații ale stărilor trecute, prezente și viitoare ale sistemelor de afaceri și ale părților interesate ale acestora. Este important de subliniat faptul că teoria descriptivă a managementului părților interesate oferă suport managementului atunci când ia decizii și precizează așteptările care pot apărea în timpul unor astfel de decizii.

  • Teoria instrumentală de management al părților interesate

Această teorie studiază consecințele organizaționale ale aplicării teoriei managementului părților interesate în managementul strategic, în special explorând legăturile dintre practica de gestionare a grupurilor de interese, părților interesate și atingerea diferitelor obiective corporative ale companiei.

  • Teoria normativă a managementului părților interesate

Se bazează pe identificarea principiilor morale și filozofice în activitățile de management strategic al companiei. Se pleacă de la presupunerea că fiecare organizație are în procesele sale de afaceri o dimensiune morală pe lângă cea economică. Abordarea normativă reprezintă esența teoriei managementului părților interesate.

Managementul așteptărilor și nevoilor părților interesate

Planul și programa cursului

1. Conceptul de management strategic

  • Management strategic
  • Analiza mediului
  • Planificarea cursurilor de acțiune
  • Planificarea strategiei
  • Implementarea strategiei

2. Conceptul de părți interesate

  • Părți interesate
  • Clasificarea părților interesate
  • Interesul părților interesate

3. Teoria de management al părților interesate 

  • Conceptul teoriei de management al părților interesate
  • Accesarea teoriei de management al părților interesate
  • Importanța competenței părților interesate

4. Analiza părților interesate

  • Conceptul de analiză a părților interesate
  • Identificarea părților interesate
  • Analiza și confirmarea intereselor, a puterii și amenințării părților interesate
  • Definirea strategiei optime pentru părțile interesate

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te