Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Corporate Responsibility
Afacerile moderne se confruntă zilnic cu numeroase probleme și crize. Una dintre cele mai importante este problema afacerii etice a companiei, adică responsabilitatea socială corporativă. Compania trebuie să dezvolte o afacere responsabilă din punct de vedere social, care să fie responsabilă față de părțile interesate și, în același timp, în conformitate cu legile și alte reglementări legale ale statului în care își desfășoară activitatea.
Responsabilitatea socială corporativă, bazată pe încredere, dezvoltare reciprocă și pe investiții comune în viitor, este o legătură între lumea afacerilor și comunitate. Tocmai din acest motiv, a căpătat doar locul meritat în istoria recentă a afacerilor. Un interes sporit pentru responsabilitatea socială a apărut datorită creșterii gradului de conștientizare a problemelor etice și sporirii poluării mediului. Probleme precum poluarea mediului, tratamentul necorespunzător al muncitorilor, producția slabă și poziția pe cale de dispariție apar zilnic în mass-media.
Multe țări au elaborat reglementări de stat care abordează toate aceste probleme, dar există standarde și legi care se aplică la nivel internațional. Drept urmare, tot mai mulți investitori și manageri încep să țină cont de responsabilitatea socială. Pe de alta parte, consumatorii sunt din ce in ce mai sensibili la performanțele companiei în domeniul responsabilității sociale, mai ales când este vorba de companii de la care cumpără bunurile necesare sau caută servicii. Această tendință a contribuit la crearea unei presiuni asupra companiilor, forțându-le să funcționeze conform unor strategii sănătoase din punct de vedere economic, social și ecologic.
Responsabilitatea socială corporativă este un domeniu care se dezvoltă rapid și devine o practică comună a tuturor companiilor de renume. Dacă doriți ca voi sau compania voastră să vă îmbunătățiți potențialul pe piață, în timp ce vă îmbunătățiți afacerea, relațiile publice și reducând impactul negativ asupra mediului, atunci acest curs este potrivit pentru voi.
Sunteţi interesat de acest curs? | Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: International Business, Public Relations și Management. |
Descrierea cursului
Cursul de Responsabilitate corporativă elaborează subiectele de responsabilitate socială ale companiei și are două module. Primul modul se numește Introducere în responsabilitatea socială corporativă, iar al doilea, Beneficiile și costurile responsabilității sociale corporative și implementarea.
La începutul cursului, ne vom familiariza cu conceptul de responsabilitate socială corporativă și vom explica legătura acestuia cu conceptul de dezvoltare durabilă. În ultimele decenii, conceptul de responsabilitate socială a devenit unul dintre cele mai importante aspecte ale afacerii, așa că în curs vom prezenta contextul istoric care a contribuit la el. Teoriile responsabilității sociale corporative care vin de la Keith Davis, Archie Carroll, Robert Ackermann și alții vor fi descrise foarte clar.
A doua lecție abordează tipurile, conceptele, modelele și strategiile de RSC (responsabilitate socială corporativă). Cursul va prezenta cu precizie toate cele zece reguli ale imperativelor de afaceri ale responsabilității sociale corporative, cum ar fi luarea de acțiuni corective în conformitate cu legea, construirea de programe sociale, respectarea regulilor corporative și a standardelor de conduită etc. Discuția despre beneficiile și costurile CSR este complexă și pătrunsă de diverse ideologii și direcții.
Motivul acestei complexități provine din doi factori. În primul rând, beneficiile și costurile RSC trebuie luate în considerare din perspectiva companiei și a părților interesate. Privit din ambele perspective, pot exista dezacorduri în legătură cu beneficiile și costurile care vor apărea - beneficiile pentru o parte pot însemna sau nu beneficii pentru cealaltă parte, iar situația este aceeași cu costurile. Acest lucru se întâmplă deoarece RSC nu reprezintă o singură activitate, ci o serie de activități conexe.
Un alt factor este faptul că unele argumente pot fi considerate atât beneficii, cât și costuri în același timp. Modul în care vor fi interpretate astfel de lucruri depinde de modul de gândire și de cultura indivizilor care iau deciziile. În cadrul cursului, vom prezenta costurile de bază ale RSC pentru corporații și societate, precum și beneficiile RSC pentru corporație și societate.
Scopul cursului de Responsabilitate corporativă este de a ghida cursanții în cele mai bune moduri pentru a rezolva problemele legate de responsabilitatea socială. Prin exemple practice, veți fi informați despre tendințele mondiale și interne în acest domeniu. Veți învăța cum să promovați compania pentru care lucrați ca fiind responsabilă social, fără a cheltui milioane. Participanții care parcurg cu succes acest curs vor fi capabili să definească foarte ușor responsabilitatea economică, legală, etică și filantropică.
Cursanții vor putea recunoaște etapele procesului de RSC: analiza stării actuale a societății și a nevoilor părților interesate, colectarea și prelucrarea informațiilor, crearea unei inițiative RSC, prezentarea unei inițiative RSC, evaluarea unei inițiative RSC și primirea de feedback. Datorită acestui curs, legătura dintre marketing și responsabilitatea socială corporativă va fi mai ușor de înțeles.
Cursul Responsabilitate corporativă vă va răspunde la următoarele întrebări:
Cum se definește responsabilitatea socială corporativă?
Responsabilitatea socială corporativă nu este definită în mod unic și nici nu există o listă precisă de activități și domenii pe care le implică. Cu toate acestea, definiția cel mai des citată a responsabilității sociale corporative subliniază faptul că aceasta include așteptările economice, etice și discreționare, pe care societatea le are de la organizații la un moment dat. În general, se poate spune că înseamnă o afacere responsabilă față de toate părțile interesate afectate de afacerea sa.
Responsabilitatea socială corporativă este un concept de prosperitate socială și un mediu mai curat, adoptat în mod voluntar în interacțiunea cu alte părți interesate. Îndeplinirea obligațiilor legale nu este singura condiție prealabilă pentru o afacere responsabilă social, este ceva mai mult decât atât - investiția în capitalul uman, mediu și relațiile cu părțile interesate.
Câte tipuri de responsabilitate corporativă există?
Există patru dimensiuni ale responsabilității sociale:
- economică;
- juridică;
- etică;
- filantropică.
Responsabilitatea economică este esența activităților de afaceri. Responsabilitatea juridică este prescrisă de societate, în timp ce responsabilitatea etică constă în ceea ce compania a decis să fie corect și nu tradus în drept pozitiv. Responsabilitatea filantropică se referă la acordarea de resurse financiare societății, în primul rând celor care au nevoie de ele.
Dimensiunea economică a responsabilității sociale se referă la modul în care mijloacele de producție sunt distribuite în cadrul unui sistem social. De asemenea, se referă la concentrarea companiei pe asigurarea de locuri de muncă, realizarea de profit și returnarea investițiilor. Deși scopul este de a atinge responsabilitatea socială filantropică, este cel mai puțin important în această compoziție. Cea mai importantă este responsabilitatea economică socială și reprezintă baza pentru modernizarea ulterioară.
Care sunt modalitățile prin care o organizație își poate integra activitățile responsabile din punct de vedere social în activitățile de marketing și afaceri?
Promovarea corporativă a obiectivelor sociale – Prin asigurarea de fonduri, contribuții în natură sau orice alte resurse necesare pentru a crește gradul de conștientizare, creșterea interesului sau înțelegerea unei probleme sociale, organizația tinde să ajute la colectarea contribuțiilor și să încurajeze serviciul comunitar.
Marketing legat de obiectivele sociale – Reprezintă o legătură directă între un anumit produs sau linie de produse și un anumit scop social. Astfel, organizația se obligă să susțină, în funcție de acțiunea consumatorului, o anumită activitate prin donarea unui procent sau unei sume din vânzările anumitor produse în acest scop.
Marketing social corporativ – Pentru a îmbunătăți sănătatea publică, siguranța, mediul și bunăstarea socială, organizațiile întreprind activități legate de marketingul social, care urmăresc, pe lângă creșterea gradului de conștientizare a unei anumite probleme, să schimbe sau să modifice în mod voluntar comportamentul consumatorilor și membrilor. Pentru că se ocupă de probleme de cel mai larg interes social, precum sănătatea, ecologia etc., organizațiile susțin, de foarte multe ori, organele și instituțiile statului.
Filantropia corporativă – Aceasta este cea mai tradițională inițiativă socială din cadrul organizației și, cel mai adesea, reprezintă o contribuție financiară nerambursabilă prin care organizația dorește să sprijine munca unei organizații umanitare și activitățile acesteia.
Muncă utilă din punct de vedere social – Reprezintă o inițiativă în cadrul organizației în care angajații și partenerii sunt încurajați să-și dedice timpul și abilitățile sub formă de muncă voluntară organizațiilor umanitare locale.
Practică de afaceri responsabilă social – Acest concept implică faptul că organizația și managementul său adoptă în mod independent practici care aduc beneficii comunității și protecția mediului. Deci, nu este vorba de respectarea legii sau a activităților care sunt așteptate, precum plata salariilor, dar la un nivel mai înalt de responsabilitate socială, care include toate părțile interesate care au putere și influență din ce în ce mai mare asupra probabilității de supraviețuire pe termen lung a organizației.
Ce reprezintă ideologia lui Andrew Carnegie?
Ideologia lui presupune respectul pentru două principii: principiul carității (caritatea) și principiul asumării responsabilității (tutela). Principiul carității spune că toți acei membri ai societății care, priviți din unghiul bunăstării materiale, se consideră „mai fericiți”, ar trebui să-i ajute pe alți membri ai societății care sunt mai puțin „fericiți” din acest punct de vedere (bolnavi, bătrâni, șomeri etc.).
Ei pot face acest lucru direct sau prin instituții sau societăți (biserici, spitale și diverse alte organizații) create pentru a rezolva probleme, precum cămine pentru săraci, orfani și diverse mișcări. Principiul asumării responsabilității constă în faptul că membrii societății care se află într-o poziție financiară mai bună își asumă rolul de tutore pentru a îmbunătăți viața comunității, precum și faptul că antreprenoriatul este responsabil pentru multiplicarea bogăției sociale.
Care sunt imperativele responsabilității sociale ale companiilor?
Entitățile de afaceri au un sistem dezvoltat de cultură organizațională, iar codul de etică este clar și strict respectat și include până la zece reguli de imperative de afaceri ale responsabilității sociale corporative:
- Ia măsuri corective în conformitate cu legea.
- Cetăţenii şi grupurile sociale mai relevante formează un tot armonios în rezolvarea problemelor.
- Respectă și îmbunătățește standardele și reglementările din industrie, în conformitate cu standardele europene și globale.
- Rolul publicului este incomensurabil.
- Creează programe sociale.
- Rezolvă problemele comunității locale.
- Reacționează la schimbările din mediul social.
- Respectă regulile corporative și standardele de conduită.
- Acceptă standardele publice legitime privind problemele sociale actuale.
- Încearcă să obții profit maxim pe o bază legală și legitimă.
Care sunt etapele procesului de responsabilitate socială corporativă?
Prima etapă – Analiza stării actuale a societății și a nevoilor părților interesate impune companiei să exploreze mediul său, pentru a identifica problemele de responsabilitate socială care ar putea afecta modul în care părțile interesate își desfășoară operațiunile. Această etapă include identificarea acelor părți interesate, care sunt interesate de responsabilitatea socială corporativă. Analiza mediului adună informațiile necesare identificării posibilelor oportunități și amenințări. Pe baza acesteia, managementul strategic elaborează direcția în care se va mișca compania, elaborează un plan pentru atingerea obiectivelor dorite și determină resursele necesare pentru aceasta.
Etapa a doua – Constă în colectarea și procesarea informațiilor necesare pentru a transforma problemele RSC în inițiative de RSC. Informațiile trebuie colectate și analizate pentru a oferi baza care va fi necesară pentru a formula o strategie. Acest pas este important pentru a înțelege mai bine așteptările părților interesate și pentru a identifica decalajul dintre ceea ce face compania în prezent și ceea ce așteaptă părțile interesate de la aceasta.
Etapa a treia – Crearea de inițiative RSC traduce problemele responsailității sociale în inițiative RSC. Informațiile obținute din etapa anterioară sunt folosite pentru a planifica acțiuni specifice, care trebuie întreprinse prin implicarea companiei și a părților interesate. Toate părțile interesate se așteaptă ca organizația să-și îndeplinească interesele individuale. Deoarece diferitele părți interesate pot avea priorități RSC diferite, este puțin probabil ca o singură strategie de responsabilitate socială corporativă să poată satisface așteptările tuturor părților interesate. Din acest motiv, părțile interesate trebuie să fie implicate în proiectarea inițiativelor și obiectivelor RSC.
Etapa a patra – Transmiterea inițiativelor RSC permite părților interesate interne și externe să învețe și să îmbrățișeze inițiativele RSC. Aceasta include sarcini precum formularea de conținut și selectarea mijloacelor de comunicare care să asigure transmiterea informațiilor despre responsabilitatea socială corporativă către toate părțile interesate.
Ultima etapă – Evaluarea și obținerea feedbackului permite companiei să determine cum a fost implementat procesul de responsabilitate socială corporativă și dacă și în ce măsură au fost îndeplinite obiectivele stabilite. Imaginile arată că procesul RSC este în desfășurare, adică există o legătură între prima și ultima etapă. Ultima etapă oferă baza pentru repornirea primei etape. Procesul CSR necesită cercetare, planificare, implementare și evaluare constantă.
Care sunt domeniile marketingului etic și responsabil din punct de vedere social?
- Produsul – Abordarea etică se referă la caracteristicile calitative de care consumatorii nu sunt mulțumiți, referitoare la durata produsului, la materiile prime indicate în mod clar care sunt utilizate în producție, la cantitatea de produse în interiorul ambalajului, la originea produsului sau orice alte caracteristici vizibile sau invizibile pentru consumator, care îl dezinformează sau îl pun în pericol.
- Prețul – Problema concurenței pe piață este reglementată de lege. Totuși, acordurile secrete privind împărțirea pieței și formarea prețurilor au prejudiciat consumatorii, dar și alți participanți pe piață. În plus, are loc dumping-ul, iar consumatorii de pe piața internă cumpără produsul la prețuri mai mari decât consumatorii de pe altă piață.
- Vânzări și distribuție – Selectarea partenerilor etici și responsabili social este de mare importanță pentru organizație, deoarece doar o relație bazată pe cooperare, nu pe presiune, poate produce un rezultat bun de afaceri, cu etica privită în respectarea obligațiilor contractuale ale fiecărei părți.
- Comunicare – Etica în comunicare este cel mai adesea legată de caracteristicile produsului și de exagerarea conținutului mesajelor promoționale. Totuși, în cadrul comunicării, părțile interesate sunt informate și despre activitățile de CSR.
Planul și programa cursului
Modulul 1 – Introducere în responsabilitatea socială corporativă
- Responsabilitatea socială corporativă – context istoric, concept și teorii
- Tipuri, modele, concepte și strategii de RSC
- Proces de aplicare a RSC
Modulul 2 – Beneficiile și costurile RSC și implementarea
- Benficiile și costurile RSC
- Marketing și responsabilitate socială corporativă
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te