Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cum să influențați alte persoane?
Abilitatea de a influența alte persoane, adică abilitatea de a schimba atitudinea sau comportamentul unei persoane sau a unor grupuri este legată de noțiunea de putere. Puterea este, pe scurt, abilitatea celor care o au pentru a obține lucrurile dorite.
În organizații, puterea aparține managerilor, excepție fiind întreprinderile mici și mijlocii în care anumite tipuri de putere și de autoritate le deține antreprenorul, adică proprietarul companiei.
Cel mai des puteți utiliza următoarele nouă strategii pentru a avea un impact asupra altor persoane:
1. Strategia consultanței
În strategia consultanței obțineți un impact asupra persoanelor solicitându-le sfaturi despre direcția acțiunii sau permițându-le să participe la luarea deciziilor.
2. Strategia de persuasiune rațională
Folosind această strategie, influențați angajații oferind argumente că ceea ce cereți de la ei este logic, rațional și în interesul lor.
3. Strategia inspirării
Pentru strategia inspirării (văzută des la conferințele TED) este caracteristic că influențează oamenii bazându-se pe idei, valori și credințe sau pe convingerea că acțiunea aleasă va avea succes.
4. Strategia flatării
Această strategie se foloseşte pentru a se construi un sentiment de obligaţie la cineva pentru a susţine acţiunea deoarece i se pare sau a făcut ceva bun şi util pentru el înainte. Astfel, refuzarea de a se susţine o acţiune este mai grea pentru persoana care este ţinta impactului.
5. Strategia coalizării
În această strategie sunt folosite alte persoane cu influență mare pentru a exercita o influență asupra țintei cu scopul ca aceasta să se conformeze cerințelor.
6. Strategia presiunii
Strategia presiunii presupune utilizarea de solicitări, amenințări, hărțuire cu scopul de a obține un rezultat pentru o acțiune sau o decizie.
7. Strategia legitimității
În această strategie, dobândiți influența invocând autoritatea, structura organizațională formală, procedurile sau regulile care vă dau dreptul să cereți unei persoane să se supună cerințelor dvs.
8. Strategia cererii personale
Strategia cererii personale înseamnă invocarea unui sentiment de loialitate sau de prietenie pentru a-și asigura sprijinul.
9. Strategia schimbului
Caracteristica strategiei schimbului este de a influența persoane prin promiterea unor beneficii sau recompense viitoare sau prin referirea la un beneficiu sau recompensă anterioară pe care persoana țintă le-a obținut.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2023/24. este în curs
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.