Menținerea comunicării de calitate cu cumpărătorii

Indiferent de cât de des intrați în contact cu cumpărătorul, este foarte probabil să nu comunicați suficient. Comunicarea regulată păstrează încrederea dintre dvs. și cumpărător. Rețineți: cumpărătorul pleacă de la vânzătorul care nu comunică permanent cu el.

Este uimitor cât de puține firme păstrează contactul cu cumpărătorii. Câștigarea noilor cumpărători este de zece ori mai scumpă decât păstrarea celor existenți, deoarece dacă reduceți pierderea acestora, profitul se poate mări semnificativ.

Există câteva modalități de comunicare de calitate cu cumpărătorii care pot consolida relația cu cumpărătorul și își poate mări loialitatea față de firma voastră:

1. Scrisoarea către directorul general

Trimiteți-o cu 14 zile după prima achiziție. Dacă sunteți o firmă mai mică, scrisoarea trebuie semnată de proprietarul firmei. Dacă lucrați într-o firmă mai mare, aceasta trebuie semnată de un membru al consiliului.

2. Informații de specialitate

Educația este un mod foarte eficient de menținere a contactelor, deoarece majoritatea cumpărătorilor vor să știe mai multe și să progreseze. În firma voastră se ascund tone de informații utile pe care le puteți procesa în mesaje pentru cumpărător.

3. Anchetă

Cel puțin o dată pe an trimiteți un chestionar cu câteva întrebări. Rezultatele chestionarului pot fi extrem de valoroase pentru sectorul vostru de marketing. Vă pot ajuta în creșterea vânzării și a profitului.

Când aveți prea mulți cumpărători, este imposibil să aveți o relație personală cu fiecare. Trebuie să stabiliți un sistem de comunicare în masă pentru grupuri mai mari de cumpărători. Scopul acestei comunicări nu este doar redistribuirea. Fiecare cumpărător poate deveni cel care vorbește, cel care va răspândi o vorbă bună despre voi și vă va ajuta la câștigarea unor noi clienți.

Ce instrumente puteți folosi cel mai des pentru comunicarea în masă cu cumpărătorul?

1. Scrisoarea de mulțumire

Trimiteți-o de fiecare dată când încheiați vânzarea. Scrisoarea trebuie să fie un salut și o exprimare a respectului. Prin scrisoare îi puteți propune cumpărătorului ca în caz de probleme legate de firmă, să anunțe autorul scrisorii pentru a se putea lua măsuri.

2. Scrisoarea de satisfacție a clientului

Trimiteți această scrisoare cumpărătorului la câteva luni după achiziție. În scrisoarea respectivă explicați cât de importantă este părerea acestuia, deoarece doar așa își poate îmbunătăți serviciul. 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Cum să controlaţi clienţii cheie? 9 metode de planificare a marketingului
Leadership-ul în organizaţii Cifre critice în afacere

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.