Experiență prin școlarizare

Cum să plasați un produs pe piață

Plasarea produselor pe piață trebuie însoțită de o strategie de marketing şi un plan de marketing corespunzător. Dacă vă întrebați cum să plasați un produs pe piață și care segmente ale planului de marketing trebuie incluse în acest proces, răspunsul urmează în continuarea acestui text.

Segmentele de bază ale planului de marketing:

1. Descrierea produsului / serviciului

Descrieți sortimentul de produse / servicii, iar pe cele mai importante descrieți-le mai pe larg (caracteristicile importante ale produsului: componenţă, dimensiune, culoare, formă, mod de utilizare, dacă este un produs nou sau unul existent...).

2. Piaţa - zona geografică

Specificați zona geografică unde intenționați să plasaţi produsele dumneavoastră, respectiv să oferiţi serviciile dumneavoastră.

De exemplu, serviciile vor fi oferite pe teritoriul oraşului București, produsele vor fi plasate în România etc.

3. Cui sunt menite produsele și cum le plasați?

Plasarea produsului pe piaţă

a) Piața țintă (grup)

Aici vorbim despre grupul țintă și zona de piaţă asupra cărora concentrați vânzarea produselor dumneavoastră, mai precis la care veţi adapta produsele / serviciile dumneavoastră.

Identificați piața țintă cât mai clar posibil (vârsta, sexul, bogăţia / venitul, profesia etc.) pentru a vă asigura că produsul / serviciul se potrivește cu adevărat cu gustul, nevoile, dorințele lor ceea ce va asigura reușita produselor.

b) Plasarea / distribuţia

Veţi vinde produsele angro, cu amănuntul sau direct cetățenilor? Dacă intenționați să vă ocupaţi cu comerţul, expuneţi în detaliu avantajele și dezavantajele locaţiei. Dacă compania este orientată pe producție, este bine să se afle în apropierea unei surse de materii prime sau în apropierea unor obiecte de infrastructură (de exemplu, port) și a centrelor de transport și utilități publice (de exemplu, energie, curent electric) cu scopul de a reduce costurile.

cum să plasați un produs pe piață

4. Comparaţie cu concurenţa

Adunaţi cât mai multe informații despre concurență (cine sunt cei mai puternici concurenți, cum sunt produsele lor, la ce prețuri le vând, ce încasări au, de ce bunuri dispun, cât de mulți angajați au și ce tehnologie utilizează, ce promovează, ce mijloace de promovare utilizează, cum folosesc mass-media...). Faceţi o comparație cu concurența. La ce credeţi că veţi fi mai buni? De exemplu, ce face ca produsul dumneavoastră să fie unic pe piață? Va fi de o calitate mai bună decât cea disponibilă în prezent sau prețul va fi mai favorabil?

5. Evaluarea cererii

Dacă nu puteți utiliza date statistice sigure, este bine să faceți un sondaj experimental simplu și ieftin, adică să colectați date la prima mână. De exemplu, dacă știți câte magazine vând produsele dumneavoastră sau produse similare, și dacă intervievați unele dintre ele despre vânzările lor, puteți face un calcul aproximativ al vânzărilor produselor în total.

6. Evaluarea cotei de piață

Datele anterioare trebuie să vă ajute să faceți această evaluare. Participarea dumneavoastră pe piaţă va depinde de abilitățile dumneavoastră de antreprenor de a vă vinde produsul, de rețeaua dumneavoastră de vânzări, de promoțiile pe care le inițiați, de dimensiunea și calitatea concurenței etc. Această evaluare va reprezenta baza pentru planul volumului de vânzări, în acest mod asigurați realizarea lui.

7. Planificarea volumului de vânzări

Odată ce evaluaţi cota de piață pe care o puteți câştiga, realizați o estimare a vânzărilor așteptate (pronostic de vânzări), mai precis, lunar pentru primul an și anual pentru următorii trei până la cinci ani. Primul pronostic anual al vânzărilor este, de obicei, o parte a cotei de piață estimate și este mai bine să se reducă această estimare cu 25-30%, ca măsuri de precauţie. Acest lucru permite unele greșeli în evaluarea pieței.

8. Preţul de vânzare a produselor / serviciilor

Când stabiliți prețul de vânzare, luați în considerare costurile unitare și prețurile produselor concurente. Dacă introduceți pe piață un nou produs / serviciu, verificați cu cumpărătorii, ce prețuri sunt dispuși să accepte?

9. Ce măsuri de promovare veți utiliza?

Promovarea este necesară pentru a informa clienții despre compania dumneavoastră și totodată despre produsele și serviciile pe care le oferiți, încercând să-i convingeţi în același timp să cumpere produsul / serviciul dumneavoastră şi nu pe cel al concurenței.

Câteva dintre aceste măsuri sunt:

  • anunțuri (reclame) la posturi de TV și radio, în ziare, reviste, internet
  • postere
  • mostre gratuite
  • comunicate de presă
  • jocuri de noroc
  • sponsorizare
  • participarea la târguri de comerţ și expoziții
  • vânzări personale (vizite directe, vânzări prin telefon)

Ţineţi cont că aceste activități vor costa compania dumneavoastră, așa că trebuie să vă gândiţi dacă fiecare campanie de promovare va duce la o creștere a vânzărilor.

10. De ce sumă aveţi nevoie pentru a vă promova și distribui produsul?

Calculaţi cu exactitate costurile de promovare și distribuție.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Compania care învaţă 8 funcții de bază ale site-ului web
Grija faţă de cumpărători Cum să rezolvați reclamațiile clienților?
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: Marketing and Marketing Management şi Sales and Sales Management.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2019/20 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.