Ce nu trebuie să faceţi la locul de muncă?

După tot efortul depus pentru a găsi un loc de muncă și după perioada de adaptare care trebuie să treacă pentru a vă simţi bine la locul de muncă, urmează o perioadă când trebuie să vă organizați singuri și să cunoașteți suficient de bine sarcinile de serviciu. Dacă reuşiţi să păstrați bine nivelul de responsabilitate și sentimentul pentru ceea ce trebuie să faceţi, veți fi mai puțin etichetat ca un muncitor „rău" și va fi mai ușor să evitați tot ceea ce nu aveți voie să faceți.

Modul de desfășurare a afacerilor s-a schimbat, cu o privatizare tot mai mare, acordarea salariilor angajaților din „ propriul buzunar" a impus noi cerințe în ceea ce priveşte problema productivității angajaților, orarului de lucru și a resurselor care stau la dispoziție. Diferitele regulamente și proceduri existente în cadrul companiei servesc drept model culturii organizaționale, valorilor și comportamentelor pe care compania le reprezintă și care se așteaptă şi de la angajați.

Primul lucru şi cel elementar, care în niciun caz nu este discutabil, este faptul că trebuie să vă îndepliniți obligațiile. Dacă nu vă faceţi treaba, atunci scopul dumneavoastră acolo pur și simplu nu există. Acum, dacă sunteți responsabili și vă îndepliniți responsabilitățile, trebuie să acordați atenție comportamentului dumneavoastră în cadrul afacerii, care se bazează pe respectarea regulilor prescrise de către companie. Cu toate acestea, chiar și unele dintre regulile nescrise pot face o mare diferență în cariera dumneavoastră.


Relația cu managerul și colectivul

Respectaţi-vă managerul

Relația de serviciu a unui angajat cu superiorul său trebuie să se bazeze pe respect reciproc și înțelegere, nu uitați că superiorul dumneavoastră are o responsabilitate în cadrul ierarhiei companiei, pe care trebuie să o respectați. Nu oferiţi niciodată ajutor altor persoane, referindu-vă la relația dumneavoastră cu angajatorul. Nu vă permiteți să intraţi în conversație şi să criticaţi managerul în fața întregului colectiv. Dacă este necesar, prezentaţi argumentat propria dumneavoastră critică când sunteţi singuri. Fiți recunoscători pentru ceea ce vi se oferă și din când în când spuneți acest lucru managerului.

Respectarea colectivului 

Respectarea colectivului, a angajatorului și colaboratorilor, sau relația cu colegii la locul de muncă este unul dintre lucrurile necesare, iar dacă tindeți spre conflicte, veți perturba atmosfera de lucru și veți reduce productivitatea tuturor celor din jur. Aici, de asemenea, se subînțelege şi bârfa la locul de muncă, deși la prima vedere pare a fi ceva naiv, puteți face o confuzie și, în plus, nu este profesional. Bârfitul vă poate aduce într-o situație neplăcută, în care să pierdeţi încrederea tuturor celor din jur și, astfel, pierdeți credibilitatea deoarece bârfitul dăunează atmosferei de lucru, obiceiurilor de lucru și afectează productivitatea.

Fiți pregătiți pentru colaborare

Munca în echipă presupune colaborarea cu mai multe persoane, astfel, nu puteți face totul singuri. Nu vă uitați doar la ceea ce aveți dumneavoastră de făcut, ca și cum nu ar exista nimeni altcineva în jur. Responsabilitatea muncii în echipă revine fiecărui membru al echipei. Dacă vă excludeţi, înseamnă că nu ați ajutat pe nimeni și poate puteați plasa mai departe responsabilitatea unei altei persoane. Fiecare are o sarcină la locul de muncă, dar dacă este necesar, trebuie să-i ajutăm pe ceilalţi, chiar dacă uneori munca lor nu are legătură cu munca noastră. Pe de altă parte, nu trebuie vă considerați „o persoană atotştiutoare" și să vă amestecați acolo unde nu trebuie. Trebuie să găsiți o măsură când vine vorba de a ajuta pe cineva.

Ascultați persoanele cu care lucrați

Uneori este foarte important să ne spunem părerea despre un anumit lucru în loc „să tăcem și să suferim". Persoanele cu care lucrăm au aceeași dorință și dacă ne așteptăm ca ei să ne asculte și să ne înțeleagă, de asemenea, şi noi trebuie să fim la dispoziția lor și să îi ascultăm. Fiți amabili cu colegii dumneavoastră, indiferent de poziţia lor în companie, de asemenea, respectați-le atitudinea, chiar dacă opinia dumneavoastră este diferită. Dacă apare un conflict, cum ar fi rezultatul unor diferite motive și interese, acesta trebuie depășit prin rezolvarea în comun a unei probleme clar definite, respect reciproc, ascultare și fără întrerupere. Nu vă permiteți să vă criticaţi colegul fără un motiv real și lăsați să decurgă totul de la sine, deoarece scopul nostru nu este de a ofensa pe cineva.

Munca în echipă

Munca în echipă este foarte importantă pentru companie, respectul reciproc asigură o productivitate mai mare și o atmosferă mai sănătoasă în care munciţi. Dacă se întâmplă să apară o situație conflictuală cu cineva, nu vă rezolvați problemele în faţa tuturor. Cel mai bine este să faceți acest lucru undeva unde aveți intimitate și posibilitatea de a rezolva problema în pace, „între patru ochi". În acest fel, veți preveni și situația neplăcută în care ați adus „martori".

Nu daţi vina pe alţii

Nu căutați doar pretexte pentru lucrurile pe care nu le-ați făcut bine sau dați vina pe alţii. Fiţi reali și priviţi lucrurile așa cum sunt. Există o explicație pentru tot, și nimeni nu vă cere să faceți totul fără greşeli, dar este important să fiţi autocritici, pentru că doar astfel puteţi învăţa din propriile greșeli și astfel să avansaţi şi să vă dezvoltaţi.

Nu-i deranjaţi pe ceilalți în timp ce lucrează

Comportamentul neadecvat în birou îi poate deranja pe ceilalți în timp ce lucrează și nu trebuie să faceți acest lucru. Muzica tare și vorbirea continuă poate deranja colegii. Nimeni nu vă cere să lucrați în condiții „sterile", doar să aveți grijă și la nevoile altor persoane.

Nu fiţi needucaţi

La locul de muncă nu este nevoie de cuvinte urâte, înjurături, certuri. Evitați certurile și nervozitatea. Nu loviți ușa când părăsiți biroul doar pentru că sunteți supărați. Dacă aveți o problemă, încercați să o rezolvați pașnic, deoarece agresiunea nu vă va ajuta în niciun caz. Indiferent de cât de banal sună, respectați locul în care vă este permis să fumați, nu sunt toți fumători (pe altcineva poate deranja mirosul de tutun), deci este important să respectați această regulă.

Nu trebuie să aveți o atitudine negativă

Nu este întotdeauna totul cum ne dorim să fie, și uneori se pare că totul merge prost, dar nici măcar într-o astfel de situație nu trebuie să aveți o atitudine negativă. Încercați să priviţi problema dintr-un alt unghi sau să cereți ajutorul colegilor. Nu vă enervați, deoarece acest lucru doar va contribui la o atmosferă neplăcută.

Epuizarea resurselor

Devine din ce în ce mai ușor să primim diferite materiale și dispozitive la locul de muncă, tot ce ne trebuie pentru a avea o cât mai mare accesibilitate. Cu toate acestea, nu este o proprietate care ne-a fost dată spre folosinţă cum dorim noi, în timp ce alții o plătesc. Există excepții dacă cineva consideră că este potrivit să vă dea ceva spre folosinţă, iar încrederea nu este discutabilă.

Aveți grijă de igienă

Toți angajații trebuie să ia în considerare atât igiena personală, cât și igiena spaţiului de lucru. Este necesar ca toți angajații să fie ordonaţi și curaţi, să vină la serviciu îmbrăcaţi adecvat (bărbierit, când este vorba despre bărbaţi și machiate discret când este vorba despre femei), părul și unghiile aranjate. Este necesar să se respecte toate standardele prescrise de companie.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Cele 3 forme principale de comunicare în afaceri Marketing Memo
Cum ajută lucrul de acasă la creșterea productivității și calitatea angajaților Pot fi întrebările un răspuns?
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: HR Management.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2019/20 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.