Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Consultant PR independent - adevăruri și concepții greșite

Arik Hanson este director al ACH Communications din Minneapolis, iar pe blogul său a împărtășit impresii despre cum văd oamenii munca sa de consultant PR independent și cum este aceasta de fapt. Pe un ton foarte sincer și ușor amuzant, a descris care sunt părțile bune ale profesiei și care sunt cele proaste.

Experiența consultantului PR

– Iubesc meseria mea de Consultant PR independent. Această meserie este tot ceea ce mi-am imaginat, chiar mai mult de atât. Mă împlinește, îmi permite o libertate creativă, iar când am nevoie, am un program flexibil. Din punct de vedere financiar este, de asemenea, excelent. Nu îmi pot imagina o meserie mai bună pentru mine - spune Hanson.

– Însă există și părți mai puțin bune ale acestei meserii. Când oamenii își imaginează un consultant independent, ei se gândesc, în special, la „lenea” după-amiezii de vineri, pe care o petrecem pe lac (ceea ce nu se întâmplă niciodată), munca în șlapi la birou (asta, de fapt, o fac) și mersul la cinema în mijlocul după-amiezii, între întâlnirile cu clienții (ceea ce am făcut o dată în patru ani și a fost vineri, foarte târziu după-amiază).

În esență, ei văd toate beneficiile vieții de PR, dar nu văd nicio parte negativă. În realitate există multe părți negative, doar că oamenii nu vorbesc foarte mult despre asta. Nu împărtășesc asta cu voi pentru a mă plânge sau pentru a vă speria, ci pentru a dobândi o imagine reală despre cum arată viața unui PR independent.

Dacă vreți glamour, ați ajuns într-un loc nepotrivit

Permiteți-mi să vă povestesc cum a arătat „viața mea glamour” săptămâna trecută. Am lucrat de acasă patru din cele cinci zile lucrătoare. Într-o zi am avut o întâlnire cu un client pe teren. În cursul zilei, când am lucrat de acasă, rareori m-am îndepărtat de computer – fie am scris, fie am căutat pe internet toată ziua. Am făcut pauză pentru a lua copiii de la școală, am luat prânzul și i-am pus în pat (ceea ce nu este tocmai o pauză de prânz cu colegii).

În general, seara mă uit la o emisiune împreună cu soția mea, dar asta este cam totul. Văd alte persoane numai atunci când am întâlniri cu clienții sau când stabilim să ne întâlnim la o cafea.

Unele zile le petrec în întregime lucrând în pijama. Poate vă veți gândi că este un lucru înspăimântător și simțiți cu adevărat așa, dar de aceea mă îmbrac intenționat dimineața, deși știu că voi lucra toată ziua de acasă. Foarte glamour, nu-i așa?

Sunteți faimos – încercați din nou

Experiența consultantului PR

Încercați să mergeți la un eveniment ca și consultant PR independent. Vorbiți cu oameni care lucrează în companii, precum Target, Sony, Kraft, Ogilvy, Weber Shandwick... Recunoașteți imediat toate mărcile și agențiile, nu-i așa? Dar cine recunoaște ACH Communications?

Vă voi spune eu: nimeni. În regulă, poate nu chiar nimeni, dar este sigur că oamenii care lucrează în aceste mari companii au mult mai multă credibilitate decât cineva ca mine. Mie îmi este în regulă asta, dar această parte a serviciului nu este pentru cei nesiguri. Dacă vă plac titlurile, credibilitatea și banii pe care îi primiți în companiile sau organizațiile mari, această lume nu este pentru voi.

Un consultant PR nu are un program fix 

Crezi că programul de lucru ți se va îmbunătăți, dar, de fapt, este la fel de greu ca și în agenție. Este adevărat că vă puteți adapta programul în funcție de nevoile voastre, iar aceasta este partea excelentă a serviciului. Dar rămâne faptul că lucrați pentru cel ce vă plătește și că trebuie să încasați pentru orele pe care le-ați consumat, astfel că – lucrați multe ore (dacă presupunem că aveți serviciu și vreți să lucrați).

Constituie o parte a serviciului (managementul, scrierea și cercetarea, dacă este necesar), dar, în esență, orarul de lucru este foarte greu.

Concedii nu există 

Despre asta îmi spun deseori oamenii, că văd pe Instagram că plec regulat în vacanțe cu familia. Este adevărat – însă, concediile mele sunt scurte, în principal, între trei și cinci zile, față de cât durează un concediu mediu a majorității angajaților. Mă străduiesc ca telefonul și e-mail-ul să nu fie închise niciodată. Rareori s-a întâmplat să plec într-un concediu în care să nu lucrez.

Pe de altă parte, când am lucrat pentru corporație, respectiv pentru agenție, aproape întotdeauna mă „deconectam” complet în concediu. Acum mi se pare ca un trecut îndepărtat.

Noul meu plan este să organizez concedii în fiecare an, dar ceva mai scurte. Sună prea mult, nu-i așa?

Am înțeles că dacă aș lucra într-o corporație, aș avea de la patru până la șase săptămâni de concediu (cam atât are, aproximativ, și soția mea), și de ce nu mi-aș rezerva câteva săptămâni pentru mine?

Concediile sunt intenționat mai scurte, pentru a putea să le folosesc mai des, fără a periclita afacerile clienților mei. Totuși, acea vacanță de două săptămâni în Hawaii va trebui să mai aștepte o vreme.

Sunteți faimos – încercați din nou 

Problemele și avantajele muncii individuale

Priviți acest infografic interesant despre cele mai mari probleme și avantaje ale muncii independente

Lipsa muncii în echipă 

Poate că, legat de munca în agenție, cel mai mult îmi lipsește munca de echipă în organizație. Nu există nimeni cu care să schimbați idei, să le selectați, cu care să vorbiți în timp ce faceți o cafea, cu cine să vorbiți despre meciul pe care l-ați văzut aseară... Nimeni.

Am încercat să introduc în programul meu câteva cafele și/sau „happy hour” săptămânal pentru a rămâne în contact, iar asta ajută. Am câțiva colaboratori externi, dar îi văd foarte rar. Când este mult de lucru rămân doar eu. Asta nu are sens.

– Deci, acestea sunt părțile proaste și provocările stilului de viață al unui consultant PR independent. Așa cum am spus mai devreme, sunt multe lucruri în viață pentru care îmi iubesc meseria, dar aș fi un prost dacă nu aș observa părțile proaste. Pur și simplu, mă străduiesc să găsesc moduri creative pentru a depăși cât mai bine aceste piedici.

Dacă vă interesează acest domeniu, departamentul Relații cu publicul de la BusinessAcademy vă aduce la cunoștință cum să construiți și să mențineți cu succes o imagine pozitivă a companiei. Unele dintre cursurile pe care le puteți urma în acest program sunt Dezvoltarea planului de afaceri, Documentația de afaceriRelațiile cu mass-media și altele.

  • 24.06.2019 11:12

Comentariu