Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Affiliate marketing - jobul pe internet
Affiliate marketing este în continuare un termen destul de necunoscut la noi. Însă pe plan global, numeroase companii de succes își dezvoltă afacerile urmând acest model de servicii de marketing.
Simplu spus, affiliate marketing este o metodă de promovare a produselor și serviciilor altora pentru un procent din vânzări. Cu alte cuvinte, este vorba despre servicii de marketing online, care pot stimula vânzarea și plasarea produselor și serviciilor pe piață.
Affiliate marketing este un tip de marketing unde două părți colaborează. Prima parte creează un program partener și se numește advertiser sau agent de publicitate, iar a doua parte promovează programul și se numește affiliate publisher sau intermediar.
Spre deosebire de magazinele clasice, unde produsele sunt revândute, în cazul marketingului afiliat nu există vânzare directă. Promovarea produselor și direcționarea cumpărătorilor către locul din care pot cumpăra este modul în care multe site-uri câștigă sume mari de bani pe piața serviciilor affiliate.
Ce este affiliate marketing?
În lumea afacerilor online, affiliate marketing este un model de afaceri, dar și o modalitate de a obține câștiguri suplimentare pentru unele companii. Unele definiții ale marketingului affiliate spun că acesta este un tip de activitate de marketing sau de promovare online a produselor și a serviciilor în cadrul unei rețele afiliate partenere. Affiliate marketing se desfășoară pe un site web care nu este site-ul oficial al producătorului și al principalului vânzător, ci site-ul unui intermediar pe care se promovează, se plasează și se oferă spre vânzare mărfuri și servicii. Dacă un potențial client decide să cumpere produsul oferit prin programul affiliate, cu un clic pe link este direcționat spre site-ul vânzătorului, unde poate face achiziția. Grație unui serviciu bun de promovare, clientul a efectuat achiziția, iar intermediarul a obținut un procent din vânzare.
Nu este vorba despre revânzarea clasică sau dealership. În sistemul affiliate nu există vânzare directă, nici costuri de depozitare sau costuri create de alte resurse necesare pe care le au site-urile standard de vânzări pentru a putea să-și vândă fără probleme produsele și serviciile.
Astfel, brokerul affiliate nu va avea costuri de depozitare a mărfii, distribuție a produselor sau costuri neprevăzute create de returnarea mărfii sau oferirea unei garanții etc.
Lăsând la o parte marile rețele și sisteme affiliate, joburile affiliate pot fi un bun job suplimentar sau o modalitate prin care să câștigați de pe urma unui hobby. De exemplu, cineva care iubește florile și are o florărie, își face un site pe care creează conținuturi dedicate îngrijirii sau aranjării diferitelor tipuri de flori. Se bucură de un trafic de invidiat pe site și i se ivește ocazia să implementeze un model suplimentar de câștig - sistemul affiliate. Florarul nostru începe să colaboreze cu diferiți cultivatori, cu agenții care organizează petreceri, cu decoratori, arhitecți peisagiști și alți producători care vor să-și facă cunoscute serviciile și marfa vizitatorilor acestui site. Nu sunt toate acestea o oportunitate interesantă care să-i aducă un câștig suplimentar, poate chiar un salariu în plus? Totuși, ar trebui să mai menționăm alte câteva lucruri.
Avantajele și dezavantajele marketingului afiliat
Dacă, pe lângă câștigul care se poate obține prin programul affiliate, luăm în considerare și libertatea privind alegerea orarului și a locului de muncă, chiar și a colaboratorilor, atunci este foarte clar de ce, în întreaga lume, acesta devine o opțiune de câștig pentru din ce în ce mai mulți bloggeri și antreprenori. De asemenea, în acest model de afaceri nu există întâlniri, discuții la telefon, nici întâlniri personale cu clienții.
Și din punctul de vedere al vânzătorului, programul affiliate are anumite avantaje: vânzări crescute, dobândirea unor clienți noi, creșterea notorietății brandului, evitarea costurilor activităților de marketing etc.
Ar trebui să accentuăm și faptul că libertatea pe care marketerul affiliate o are în ceea ce privește comunicarea cu publicul este mult mai mare și că cumpărătorii sunt mult mai receptivi în comparație cu comunicarea corporativă standard, limitată de cultura și limbajul de afaceri. Totuși, nu este bine ca un vânzător/producător care colaborează cu marketeri afiliați, să nu-și plaseze produsele și serviciile și pe alte canale mass-media.
Se recomandă atenție la alegerea colaboratorilor. Așa cum este important să avem un produs adecvat pe care să-l plasăm, din vânzarea căruia se poate câștiga un procent corect, la fel de importantă este și găsirea unui vânzător de încredere care va plăti corespunzător marketerii afiliați implicați. Însă, și vânzătorii ar trebui să fie atenți la activitatea intermediarilor, având în vedere că nu pot administra și nici controla activitățile afiliate promoționale și de marketing.
Rolurile actorilor din marketingul afiliat
Înainte de a explica detaliat modul de funcționare, tipurile și câteva opțiuni de promovare a sistemului affiliate, considerăm că este bine să ne familiarizăm cu rolurile actorilor implicați în affiliate marketing.
Rolul advertiserului (vânzătorului sau al agentului de publicitate)
Advertiserul (vânzătorul sau agentul de publicitate) poate fi un antreprenor, o companie care are un site web, adică un magazin online. Deci, advertiserul este cel care realizează vânzarea. Grație programului affiliate, vânzătorul nu are costuri de plasare prin marketing a produselor și serviciilor pentru a ajunge la potențialii cumpărători. Aceste obligații și costuri se transferă intermediarilor, respectiv afiliaților.
De exemplu, un advertiser are interesul ca produsele/serviciile sale să fie cunoscute de cât mai multe persoane, dar la fel de important este să și le vândă. Deseori se întâmplă ca agentul de publicitate să nu cunoască foarte bine grupul țintă căruia trebuie să i se adreseze. Atunci ar trebui să solicite ajutor de specialitate din partea unui marketer. În acest caz, este bine ca advertiserii să ia în considerare opțiunea affiliate marketing.
Cert este că activitățile și costurile de marketing, precum și un procent din câștig, sunt lăsate în seama altei persoane, dar beneficiile care pot apărea în urma acestei colaborări pot influența obiectivele de afaceri ale advertiserului. Aici trebuie să adăugăm și că agentul de publicitate nu implică costuri neprevăzute sau riscuri financiare.
Prin affiliate marketing, se poate să nu realizați din vânzări exact câștigul dorit, dar cu siguranță, vă veți apropia de el. Totuși, acest lucru nu trebuie luat ca atare. Unele companii mari și serioase, precum Amazon și Rakuten, își desfășoară cu succes activitatea deja de câțiva ani urmând acest model de afaceri.
Rolul publisherului (affiliate/ afiliat/ intermediar)
Publisherul sau persoana care promovează produsul sau serviciul agentului de publicitate și suportă costurile de promovare în schimbul unui procent din vânzări este un alt participant la lanțul affiliate. Am menționat deja că agentul de publicitate are obligația să plătească editorul atunci când are loc vânzarea. Totuși, aceasta nu este singura condiție pentru un câștig intermediar (despre care vom discuta ceva mai târziu).
Afiliatul poate fi o persoană, dar și o companie care promovează produsele și serviciile agentului de publicitate. Principalul mediu affiliate (unde se plasează materialul și conținutul promoțional pentru agentul de publicitate) este site-ul. Cel mai bine este atunci când afiliatul plasează pe site-ul său conținutul care face legătura cu produsele și serviciile promovate. Probabilitate ca publicul care citește conținutul să fie interesat și de achiziționarea produselor promovate este mai mare. De asemenea, un rol important în affiliate marketing îl dețin și rețelele sociale.
De exemplu, aveți un site dedicat specialităților culinare. Având în vedere că aveți un trafic de invidiat pe site, începeți să vă gândiți la affiliate marketing. Ați dedicat timp creării rețetelor și plasării lor pe site, v-ați câștigat o reputație; poate că a venit timpul să începeți să câștigați din hobby-ul vostru. Când începeți să plasați produse prin programul affiliate, apelați și la rețelele sociale. Informați-vă followerii de pe rețele că ați experimentat un nou condiment (produsul agentului vostru de publicitate) despre care ați scris în detaliu pe site. În postarea de pe blog nu uitați să puneți și un link de la care se poate cumpăra sau comanda ingredientul dorit, dar și rețeta voastră. Fiecare achiziție pe care o vor face followerii voștri pe site-ul partenerului vostru, la care au ajuns prin voi, se va transforma într-o anumită sumă în contul vostru.
Având în vedere că tuturor ne place să cumpărăm produse verificate cu recomandări bune, este de preferat ca, în calitate de publisher sau affiliate, să postați pe site-ul vostru informații despre produsele din programul affiliate. Pe lângă asta, le puteți cere cititorilor voștri, asta dacă vor ca site-ul vostru să fie din ce în ce mai bun, „să cumpere” prin intermediul linkului postat. Astfel, nu vă veți neglija vizitatorii, iar voi veți fi și mai bine susținuți.
Rolul cumpărătorului
Deși îl prezentăm ultimul, nu înseamnă că este mai puțin important. Dimpotrivă, fără un cumpărător, cea mai importantă verigă în lanțul marketingului affiliate, întregul sistem nu ar exista. De exemplu, dacă un cumpărător nu vrea să cumpere ceva, cu siguranță nici vânzătorul nu va câștiga, și nici afiliatul nu va obține niciun câștig din promovare.
Cum funcționează sistemul affiliate marketing
În affiliate marketing (pe lângă faptul că trebuie să cunoașteți cumpărătorii produsului plasat, și, implicit, ce conținut să creați) principala condiție este să aveți un affiliate link. Deci, trebuie să faceți un angajament cu „angajatorul”, mai exact cu vânzătorul, pentru a obține un tracking link. Acesta vă arată mai târziu, în statisticile de vizitare a site-ului vânzătorului, acțiunile realizate de vizitatorii care au venit acolo de pe site-ul vostru intermediar. Informațile din statistica site-ului advertiserului sunt dovada faptului că promovarea voastră a inspirat cumpărătorii să acționeze.
Affliate link / linkul afiliat este, de fapt, un URL personalizat folosit pentru a identifica toți vizitatorii dintr-un magazin online, care au vizitat site-ul vostru. Aici vorbim despre o activitate automatizată care înregistrează acțiunile concrete care activează linkul affiliate. Se înregistrează când un potențial client face o achiziție, își lasă adresa de e-mail sau efectuează orice acțiune solicitată de pe site-ul vânzătorului.
Este posibil și ca un client să nu ia imediat decizia de a achiziționa. De exemplu, un cumpărător a vizitat site-ul din cadrul programului affiliate și a început să studieze utilitatea produsului care îl interesează, a vizitat magazinul online și a analizat achiziția produsului, dar nu a decis să cumpere. Chiar dacă nu cumpără imediat, datorită cookie-ului din browserul de internet (Mozilla, Chroma), vânzătorul poate să stabilească că cumpărătorul a ajuns la el prin intermediul site-ului affiliate. Dacă cumpărătorul va alege să cumpere într-o anumită perioadă (de exemplu, 30 de zile), afiliatul va primi un comision.
Rețeaua affiliate
Pe lângă șablonul vânzător-affiliate-cumpărător, sistemul affiliate are și alte opțiuni de funcționare. De exemplu, atunci când intermediarul primește din rețeaua affiliate produse la promoție.
Companiile afiliate în rețea au o bază de date mare de produse promoționale, pe de-o parte, iar pe de altă parte, o rețea mare de intermediari care promovează aceste produse. Astfel de companii care creează o rețea afiliată au un rol intermediar în rețeaua de producători și de intermediari. Deseori, rețelele affiliate sunt prima alegere a unui începător în affiliate, deoarece protejează intermediarii. De fapt, garantează câștigul marketerilor affiliate și îi protejează de eventualele probleme cu producătorii.
Câștigurile prin intermediul programului affiliate nu includ neapărat plata pe vânzare încheiată (pay per sale). Mai există două modalități de a câștiga prin programele affiliate. În sistemul marketingului affiliate, se poate obține un comision și atunci când vizitatorul cu un link affiliate face o acțiune pe site-ul editorului. De exemplu, completează un chestionar, se înscrie la un curs gratuit, descarcă un e-book etc.
A doua formă de câștig affiliate este pay per click. Mai exact, este vorba doar de a aduce vizitatori de pe site-ul intermediar pe site-ul vânzătorului. În acest model, publisherul trebuie să aibă un trafic foarte mare pe site pentru a obține un câștig mai mare.
La finalul poveștii despre affiliate marketing, adăugăm și...
Ako vam se priča o affiliate programu učinila zanimljivom i želeli biste da se oprobate, onda bi vaš naredni korak trebalo da bude pravljenje sajta. / Dacă vi s-a părut interesantă povestea despre affiliate marketing și ați vrea să vă încercați norocul, atunci următorul vostru pas ar trebui să fie crearea unui site.
Vă sugerăm să vă concentrați pe o temă, o nișă, să aveți în vedere un anumit public pe care să-l intrigați cu conținutul site-ului vostru. Totuși, trebuie să fiți atenți. Nu deveniți „confuzi”, nu încercați să creați un conținut care să acopere aproape toate temele posibile. De obicei, site-urile concepute astfel nu au un trafic mare, așadar nu sunt utile în programul affiliate. Site-urile cu un public fidel și uneori nu atât de numeros, pot fi mult mai funcționale decât marile portaluri media.
Când creați un site, țineți cont de cum vă veți atrage vizitatorii. O atenție deosebită trebuie acordată conținutului creat, apoi optimizării acestuia în browsere. Dacă aveți un conținut și o vizibilitate bune, și folosiți toate acestea pentru affiliate marketing, sigur veți transforma fosta voastră activitate de voluntariat într-una plătită.
Dacă vă pregătiți să introduceți un nou model de câștig în propria afacere sau să folosiți acest model de afaceri ca un job suplimentar, ar trebui să știți că veți avea nevoie de mai mulți colaboratori sau de magazine online în sistemul affiliate. Pe lângă asta, verificați ce cunoștințele vă sunt necesare din domeniul vânzării online și al e-businessului și abia atunci, după ce veți aranja totul, veți putea să vă lăudați cu un câștig foarte bun, poate chiar cu un job ideal.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te