Jobul part time: o afacere mereu rentabilă

Venitul suplimentar este întotdeauna binevenit. Deși nu toate joburile de acest tip se desfășoară online, majoritatea se găsesc, de obicei, pe internet. Aflați cum, dobândind cunoștințele potrivite, puteți să vă depășiți concurența și să câștigați mai bine.

Există multe joburi care oferă venituri suplimentare, dar fie sunt prea solicitante, fie vă consumă prea mult timp. Totuși, nu toată lumea e dispusă să lucreze suplimentar patru sau mai multe ore pe zi. Chiar dacă dispunem de timp liber, nu suntem pregătiți să-l cheltuim pe un job slab plătit.

Indiferent unde lucrați, în București sau într-un alt oraș, situația este similară. E greu să vă găsiți un job part time dacă nu aveți cunoștințele cerute de angajatori. Și aici ne referim atât la angajatorii locali, cât și la cei străini care oferă joburi online pe portaluri precum FlexJobs sau Fiverr.

Având în vedere că nu știți niciodată ce fel de job vă poate ieși în cale, trebuie să fiți pregătiți pentru fiecare ocazie. În mod clar, faptul că dețineți cunoștințe specifice vă va diferenția de concurență, așadar, foarte ușor, angajamentul suplimentar poate să devină - ocupația principală. Pentru început, cel mai bine este să căutați joburi care se pot face de acasă. Avantajele biroului la domiciliu sunt multiple, de la cele financiare la cele practice.

Job part time în afara casei

Biroul la domiciliu - o investiție excelentă 

Există o mulțime de joburi pe care le puteți face pe teren sau la birou, dar în cazul jobului part time, cel mai bine este să lucrați de acasă. Avantajele acestei decizii sunt multiple, de la mediul de lucru cunoscut la numeroase economii. Deși vi se poate părea nesemnificativ, mediul de lucru creat de voi înșivă are un impact pozitiv asupra eficienței muncii.

Este de preferat să investiți puțin în mediul de lucru: să aveți viteză mare la internet, un laptop bun, un scaun ergonomic confortabil și alte condiții necesare. Pe lângă faptul că vă creați singuri mediul de lucru, munca de acasă aduce numeroase avantaje și economii. Primul lucru pe care poate îl veți aprecia cel mai mult, este economisirea timpului.

Dacă faceți totul de acasă nu mai trebuie să călătoriți și să pierdeți timp și bani în trafic. Acesta este un element important deoarece dacă nu trebuie să ieșiți din casă, vă puteți dedica muncii, iar la sfârșitul zilei aveți mai mult timp liber.

Evitați și cheltuielile incidentale care pot fi foarte mari când trageți linia la sfârșit de lună. Este vorba despre masă, gustări și băuturile pe care le-ați fi cumpărat dacă ați fi ieșit. Desigur, de departe, cel mai mare avantaj este că lucrând singuri vă puteți concentra pe deplin asupra sarcinilor.

Venitul depinde de cunoștințe 

Înainte să vă gândiți la câștig, analizați puțin piața ca să vedeți ce puteți face. Concentrați-vă pe dobândirea de cunoștințe din domeniile cele mai căutate. Aceasta este calea perfectă nu doar pentru un job part time, ci și pentru o carieră. Având în vedere că un job part time presupune că mai aveți și alte obligații în timpul zilei (jobul principal sau școală), perfecționarea poate fi o problemă.

Din fericire, există studiul la distanță care vă oferă această posibilitate de a dobândi abilitățile de care aveți nevoie. Astfel, puteți învăța tot ce aveți nevoie pentru o afacere de succes, fără să vă neglijați obligațiile zilnice. Un beneficiu suplimentar este că în acest fel puteți obține și multe certificări și diplome recunoscute pe plan internațional.

Studiind singur de acasă, vă organizați timpul, iar acesta este un exercițiu excelent pentru viitorul job. Gândiți-vă, dacă nu aveți timp să învățați ceva nou, nu veți avea timp nici pentru un al doilea job!

Angajament part time

Cele mai bune idei de afaceri pentru un job part time 

Aveți de făcut o alegere importantă. Trebuie să alegeți ocupația potrivită care vă corespunde cel mai bine. Ca să faceți asta, trebuie să creați un echilibru între ambiție și afinitățile personale. Sfatul nostru este să alegeți ce vă place. Iată câteva profesii care vă pot schimba viața!

Manager de marketing 

Sarcina unui manager de marketing este să poziționeze cât mai bine un produs sau un brand în fața consumatorilor prin intermediul activităților de afaceri. El va lucra la imaginea companiei cu scopul de a îmbunătăți vânzările. Va planifica și coordona promovarea produselor prin intermediul tuturor canalelor promoționale și de distribuție.

Managerul de marketing este responsabil pentru cercetarea de piață, dezvoltarea și promovarea produselor și serviciilor, precum și pentru crearea și realizarea campaniilor de marketing. Desigur, munca nu se reduce doar la cifre, dimpotrivă. O mare parte implică comunicarea directă cu clienții, deci trebuie să fiți tactic, descurcăreț și carismatic.

În afacerile moderne, managerul de marketing a devenit de neînlocuit, indiferent de domeniul de activitate. De fapt, dacă dețineți cunoștințe în acest domeniu, puteți lucra în IT, farmacie, sport, turism, comerț, educație… Practic nu există limite, oriunde se dezvoltă o afacere modernă este nevoie de serviciile unui manager de marketing.

Este clar că fără un manager de marketing, compania, produsele și serviciile sale nu pot fi promovate cu succes. De aceea, cei mai buni experți din acest domeniu sunt extrem de apreciați și de căutați pe piață.

Cum accesați cunoștințele: Programul Marketing și marketing management este alegerea perfectă pentru viitorii manageri.

Managerul de vânzări 

În vânzări, relația cu cumpărătorii este foarte importantă. Ei trebuie respectați și ascultați. Cu abordarea corectă, managerul de vânzări va reuși să recunoască cumpărătorul serios și să-i afle dorințele. Folosindu-și cunoștințele din domeniul finanțelor, al marketingului și al managementului proiectelor, un manager de succes va negocia cele mai bune condiții pentru compania sa.

Jobul lui presupune să aibă grijă de cumpărătorii potențiali, să le rezolve cererile, să negocieze prețurile respectând tendințele, dar și să identifice nevoile de pe noile piețe potențiale. Ca să facă analize corecte, trebuie să aibă cunoștințe bune de analiză și statistică. Apoi, mai are nevoie și de cunoștințe de economie ca să interpreteze cifrele care adesea pot dezvălui multe.

Fiind vorba de un job cu caracter internațional, cunoașterea unei limbi străine reprezintă un avantaj important. Limba engleză se subînțelege, iar cunoașterea limbii materne a partenerilor de afaceri este un plus.

Desigur, un manager nu lucrează singur, el coordonează o echipă care va lucra după planurile create de el. Din toate cele menționate, este clar că acest job este multistratificat și destinat persoanelor pasionate de vânzări.

Cum accesăm cunoștințele: Programul Vânzările și managementul oferă răspunsuri la multe întrebări referitoare la abilitățile de afaceri.

Managerul de afaceri internaționale 

Când o afacere depășește granițele țării este nevoie de cunoștințe speciale. Managerul de afaceri internaționale lucrează de regulă la proiecte importante. De aceea, trebuie să abordeze munca într-un mod foarte profesional, pentru a nu se pierde anumite lucruri „în traducere”.

Legătura cu partenerii de afaceri străini este absolut necesară pentru a accesa piețele străine care sunt mult mai deschise și mai puternice economic. Creând legături puternice care asigură participarea pe piață străină se fac schimbări importante în afacere, chiar și pentru cele mai mici companii. Un singur contract convenabil este de ajuns și, grație dvs., compania care v-a angajat își va mări profitul.

Ca să aveți o colaborare de succes cu clienții străini, trebuie să cunoașteți numeroasele reguli de afaceri. Multe reguli ale afacerilor naționale nu se aplică și în alte state. De aceea, este nevoie de o pregătire bună, trebuie să cunoașteți legile și să dețineți abilitățile care vor asigura succesul pe termen lung al afacerii.

Cum accesați cunoștințele: Programul Afaceri internaționale vă va ajuta să stabiliți o legătură de succes cu companiile străine.

Managerul de proiect

Coordonarea proiectelor este un job foarte solicitant pe care nu îl poate face oricine. Partea bună a acestei profesii este versatilitatea. Managementul presupune organizarea, planificarea și controlarea întregului proces de muncă. Ca manager de proiect trebuie să fiți pregătit pentru fiecare fază a procesului de lucru, indiferent dacă este vorba despre dezvoltarea unui software, înființarea unei firme de construcții, de producție sau de design...

Simplu spus, dvs. sunteți persoana responsabilă pentru tot. De aceea, trebuie să fiți răbdător, cu tact și foarte bine organizat. De fapt, când vine vorba de coordonarea echipei, de regulă cea mai mare provocare este factorul uman. Soluționarea corectă a tuturor nelămuririlor va avea ca rezultat o muncă eficientă și respectarea termenelor.

Dacă sunteți o persoană organizată, responsabilă și puteți să anticipați etapele procesului de muncă, sunteți cu siguranță candidatul ideal pentru postul de manager de proiect. Desigur, astfel de persoane nu sunt multe. De aceea, experții inteligenți și responsabili sunt foarte apreciați și bine plătiți peste tot în lume.

Cum accesați cunoștințele: Programul Managementul proiectelor este o ocazie excelentă pentru a obține cunoștințe aplicabile în acest domeniu.

Managerul de HR 

Orice companie are nevoie de un manager de HR care să se ocupe de resursele umane, adică de angajați. Deși mulți cred că este vorba de un job care se ocupă exclusiv cu angajarea, nu este chiar așa. Deși angajarea noilor persoane este foarte importantă, aceasta este doar o parte din responsabilitățile unui manager de resurse umane.

Grija față de angajați este un aspect complex, în special într-o companie mare. În acest caz, nevoile și cerințele angajatului trebuie abordate în mod corect. La fel de importantă este și stabilirea unor reguli de conduită care îi vor recompensa (dar și sancționa) pe angajați. Scopul managerului de HR este să recunoască capacitatea și potențialul angajaților (și a potențialilor angajați) pentru a-i găsi pe cei adecvați pentru fiecare poziție din companie.

Acest job necesită înțelegere, cunoașterea psihologiei, pedagogiei, dar și a legislației. Desigur, nu este suficientă doar aplicarea legii. Un manager de HR trebuie să urmărească tendințele globale și să propună managementului soluții moderne pentru a eficientiza activitatea companiei.

Cum accesați cunoștințele: Programul Managementul resurselor umane vă va învăța tot ce trebuie să știe un manager ca să aibă succes.

Jobul part time ca și venit suplimentar

Cum găsiți un job part time 

Deși nu toate joburile part time se desfășoară online, de obicei, se găsesc online. În general, căutarea lor nu se deosebește de cea a unui job cu normă întreagă. Multe agenții de angajare publică și anunțuri pentru joburi part time pe care le puteți face în timpul liber.

Principala diferență este că adesea joburile part time oferă posibilitatea de a colabora cu străini și presupune munca de acasă. În general, acest lucru nu este posibil la angajamentele obișnuite, ceea ce, o să fiți de acord, este un avantaj semnificativ. Șansele dvs. de a găsi un astfel de job cresc dacă aveți cunoștințe certificate apreciate foarte mult de clienți.

Dacă puneți „pe hârtie” cunoștințele pe care le dețineți și timpul pe care îl puteți dedica unui job part time, veți descoperi pozițiile care corespund cererii dvs. Țineți cont și de faptul că, în căutarea unui job, veți găsi oferte tentante pe care totuși nu le veți putea accepta, oricât de bune ar fi.

Motivul va fi la unele experiența insuficientă, iar la altele altele timpul insuficient. Deseori, cele mai bine plătite joburi sunt și cele mai solicitante, ceea ce înseamnă că vi se va cere angajare pe termen lung. Dacă nu aveți de gând să vă părăsiți prea curând jobul principal, concentrați-vă pe proiecte conforme cu ceea puteți să oferiți.

În acest fel, veți evita experiențele negative care se pot răsfrânge asupra încrederii dvs. de sine și asupra celorlalte angajamente. Când începeți să lucrați part time, veți înțelege cât sunt de importante reputația și recomandările. Dacă faceți un lucru cum trebuie, deseori vi se va oferi imediat un altul. Și desigur, următorul job va fi mai bine plătit, dar și mai complex.

Ce veți face când salariul de la jobul part time devine mai mare decât salariul de la jobul principal? 

La un moment dat vă veți afla la o răscruce - ori demisionați de la locul de muncă și vă ocupați doar de proiecte ori vă concentrați pe crearea unei cariere clasice. Deși multe joburi part time se pot face în România și regiune, condițiile sunt mult mai bune dacă lucrați pentru clienți străini. Indiferent de unde vin clienții, dacă veți reuși, veți deveni rapid cunoscut în lumea afacerilor.

Cu o reputație de profesionist care își face bine treaba și respectă termenele, veți primi tot mai multe oferte de afaceri care vor fi greu de refuzat. Mai ales dacă alegeți profesii extrem de căutate pe piață. Foarte repede veți înțelege că va trebui să schimbați ceva. Sau veți începe să refuzați ofertele, ceea ce comportă întotdeauna un risc deoarece se prea poate ca acești clienți să nu mai revină niciodată, sau va trebui să vă extindeți activitatea.

Asta înseamnă că vă veți dedica acestei noi ocupații „full time”, iar când nici asta nu va mai fi suficient, va trebui să angajați personal! Deși sună imposibil, e foarte probabil să devină o realitate. Dar, nu vă faceți griji, ca începător dornic de a vă afirma, nu veți avea acestă dilemă. Cu siguranță însă, cariera dvs. se va afla pe drumul cel bun dacă nu veți sări peste anumite etape.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2019/20 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.