Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Fluxul interviului pentru job
Fiți punctuali. Veniți la interviu cu 10-15 minute mai devreme. Nu riscați să întârziați. La nevoie, e mai bine să veniți și cu 30 de minute mai devreme, plimbați-vă, așteptați afară, decât să veniți într-un suflet în ultimul moment.
Comportați-vă cu persoanele pe care le întâlniți în firmă, cu profesionalism, respect, natural și, obligatoriu, folosiți pronumele de politețe. Nu vă adresați niciunui interlocutor la pertu. Această formă de abordare nu este acceptabilă, atâta timp cât interlocutorii nu vă propun ei să vă adresați altfel. Toate aceste aspecte sunt foarte importante pentru a vă construi o imagine pozitivă. Părerea acestor persoane despre dvs. poate fi importantă pentru director și poate fi luată în calcul la interviu, deoarece acestea sunt persoanele cu care lucrează și în care are încredere.
Se subînțelege că guma de mestecat, mirosul de țigară și telefonul mobil pornit fac impresie proastă. De asemenea, se subînțelege că la interviu trebuie să mergeți îmbrăcat adecvat.
În timpul discuției, ascultați cu atenție tot ce au de spus interlocutorii. Nu îi întrerupeți în timp ce vorbesc și dacă ceva nu vă este clar, așteptați să primiți cuvântul.
Fiți cât mai conștient de comunicarea nonverbală personală. Nu este plăcut atunci când anxietatea, nervozitatea, entuziasmul, confuzia, nevoia de a vă prezenta și de a întreba, își fac loc în conversație pe cale nonverbală. Firește, anumite emoții și chiar disconfortul nu sunt o surpriză pentru nimeni, deoarece interviul este o situație stresantă.
Comunicarea nonverbală include orice semn pe care îl trimiteți interlocutorului cu trupul, adică limbajul corpului dvs. Stați într-o poziție decentă, nu vă pocniți degetele și nu vă schimbați prea des poziția picioarelor și a mâinilor. Cu mimica feței, cu ochii arătați că ascultați, că înțelegeți sau nu. Este permis și să zâmbiți, desigur. Fiți voi înșivă, dar așa cum știți că sunteți plăcut și altora. Cu toți avem dispoziții mai bune sau mai proaste. Oamenii apropiați ne înțeleg schimbările de comportament și ne acceptă, dar cei care ne cunosc pentru prima dată consideră prima impresie decisivă pentru a continua discuția cu noi și de aceea străduiți-vă să le arătați partea cea mai luminoasă a personalității dvs. Creați o atmosferă care să-i facă să dorească să vă cunoască mai bine și după interviu, oferindu-vă șansa de a obține jobul.
Timiditatea și decența sunt extrem de apreciate, uneori și undeva. Dar aceste trăsături nu fac decât să vă reducă șansele de a intra în lumea afacerilor. Angajatorii de astăzi caută „animale", entuziaști, personalități ambițioase și incisive prin care și firma va avansa rapid. Trebuie să lăsați impresia unei persoane care are suficientă încredere în sine, autocritică, responsabilă, organizată și de încredere. Dar nu agresivă, arogantă și egoistă. Toate acestea par imposibil de armonizat într-o discuție. În practică, însă, o faceți zilnic.
În timpul interviului nu faceți comentarii negative la adresa foștilor angajatori, profesori, colegi și, în general, la adresa persoanelor care nu participă la discuție. Acest lucru lasă o impresie negativă. Dacă aveți o părere proastă despre cineva, acesta nu este nici locul și nici timpul potrivit pentru a o exprima. Dacă trebuie să explicați de ce ați plecat de la fostul job sau ați întrerupt o anumită colaborare sau de ce nu v-ați găsit încă un job, concepeți un răspuns din care să nu transpară negativismul. Acesta este un pericol ascuns pentru angajator și nu îl va rata. Fiți realist. La ce să se aștepte de la dvs. mâine când azi îi spuneți ce rău a fost fostul vostru angajator?
Răspundeți concret și clar la întrebările adresate. Nu vă sfiiți și nu ezitați. Dvs. aveți nevoie de un job și sunteți decis să-l obțineți. Întrebați tot ce nu vă este clar, dar vi se pare important pentru job. De asemenea, încercați să vă susțineți fiecare răspuns cu dovezi, respectiv cu situații reale. Încercați să dați diferite exemple din domenii diferite din experiența și munca dvs., subliniindu-vă rolul personal.
Fiţi siguri că la sfârşitul interviului aţi primit toate informaţiile necesare cu privire la următorul pas al angajatorului. Cine şi când va suna, în ce perioadă să aşteptaţi răspunsul, mai există nişte cercuri de selecţie etc.
După încheierea interviului, mulţumiţi frumos pentru timpul alocat, daţi mâna, stabiliţi un contact vizual şi salutaţi. Ieşiţi cu eleganţă.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te