Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

Publicitate pe internet: Ghid pentru publicitate online

Publicitatea pe internet a devenit de-a lungul timpului o opțiune de marketing extrem de eficientă și profitabilă. De aceea, companiile alocă bugete din ce în ce mai mari pentru acest tip de publicitate. Aflați în ce moduri este posibil să promovați un brand prin campanii online.

persoana ține telefonul mobil

Este crucial pentru orice companie să-și promoveze serviciul, să își plaseze produsul pe piață. Dacă campaniile de publicitate sunt implementate cu succes, vânzările vor crește, precum și valoarea brandului. Acest lucru se realizează prin publicitate în mass-media, care înseamnă cel mai adesea presa, radio și televiziune. Pe lângă aceste canale clasice de promovare, internetul a devenit o opțiune foarte atractivă. Motivul pentru aceasta este un număr mare de beneficii la crearea reclamelor, precum și costul reclamei.

De ce reclama pe internet este o opțiune foarte bună?

Printre cele mai importante caracteristici se numără cu siguranță posibilitatea de a defini clar publicul. Acest lucru înseamnă că poți crea o reclamă care va fi văzută doar de populația pe care ai specificat-o. Aceasta este o diferență semnificativă față de reclamele standard difuzate la televizor.

Apoi, publicul este toți cei care urmăresc programul TV în acel moment și nu puteți determina cine îl va vedea. Pe de altă parte, aceasta este posibil pe internet, și aveți la dispoziție o gamă largă de opțiuni. Astfel, puteți determina foarte precis detaliile grupului vostru țintă (vârstă, locație, interese, sex etc.). Este clar că acest lucru permite economii mari, deoarece vă adresați doar celor care sunt interesați de produsul vostru, fără a cheltui resurse pentru alții.

Totuși, trebuie subliniat faptul că publicitatea pe internet este o parte componentă a marketingului digital. Campaniile plătite funcționează cel mai bine dacă sunt integrate cu alte strategii, cum ar fi affiliate marketingoptimizare SEO etc. Cărțile de marketing pe internet sunt foarte utile pentru a explica activitățile digitale mai detaliat. Chiar și profesioniștii experimentați se bazează pe acestea pentru a găsi cea mai bună soluție posibilă.

Ceea ce leagă toate aceste ramuri ale marketingului este conținutul, adică content. Reacția grupului-țintă depinde de calitatea acestuia și de modul în care este prezentat mesajul publicitar. De aceea este important să prezentați ceea ce oferiți utilizatorilor în mod corect.

Un element important fără de care este imposibil să obțineți succesul pe termen lung este planificarea activității. Și anume, publicitatea pe internet, precum și activitățile complete de marketing necesită o planificare precisă. În acest scop se realizează un plan de marketing în care, în primul rând, se definește grupul-țintă, piața care va fi inclusă în campanii, dinamica muncii, precum și definirea bugetului.

În plus, este necesară analizarea activităților concurenței și a altor provocări pentru a crea strategii în timp util. Pentru a începe o activitate de propagandă, trebuie să se pună bazele unei prezențe online.

Publicitate pe site

Un site web este punctul de plecare atunci când vine vorba de publicitate pe internet. Pentru început, fiecare companie și produs ar trebui să aibă propria sa prezență online. În acest fel, le oferiți utilizatorilor un loc unde pot afla mai multe despre brand, dar și să cumpăre ceva prin intermediul magazinului online. În plus, site-ul este, în multe cazuri, locul în care reclamele vor conduce utilizatorii. Prin urmare, dacă veți atinge pe deplin obiectivul dorit depinde în mare măsură de calitatea acestuia.

Poziționarea site-ului în Google Search este un alt element la care ar trebui să vă gândiți. Relevanța conținutului, calitatea designului tehnic al site-ului și multe alte detalii ajută în plus pagina să se claseze bine în rezultatele căutării. Cu cât este mai mare calitatea site-ului, cu atât reclamele Google vă vor renta mai mult, precum și alte tipuri de anunțuri.

Marketing direct

Cunoscut și sub denumirea de marketing one-to-one, marketing ghidat și publicitate activă, este o activitate în care contactați direct un client (potențial). Și în timp ce multe alte metode se concentrează pe prezentarea unui întreg public, marketingul direct acționează ca și cum ar vorbi cu o singură persoană.

În acest caz, publicitatea pe internet înseamnă trimiterea de mesaje, adesea adresate direct utilizatorului. În aceste scopuri se folosesc strategii de marketing prin e-mail. Poate că această tehnică sună puțin depășită, dar adevărul este că este încă una dintre cele mai eficiente metode de marketing.

De aceea, multe companii investesc foarte mult în crearea de newslettere și alte e-mailuri care vor anima audiența. Totuși, pentru ca această metodă să fie eficientă, este necesară colectarea contactelor de e-mail ale utilizatorilor într-un mod transparent, adică cu acordul lor. Pentru a realiza acest lucru, companiile organizează adesea tombole și oferă diverse cadouri acelor persoane care își părăsesc contactul.

publicitate pe internet - statistică

Publicitate pe Google

Oamenii echivalează adesea publicitatea pe internet cu publicitatea pe Google, ceea ce vorbește despre popularitatea acestei metode de promovare. Vorbim despre diferite campanii care sunt implementate în cadrul serviciilor Google. Aici trebuie menționat că alte companii oferă servicii similare în cadrul platformelor lor (de exemplu, Microsoft AdCenter), dar nimeni nu poate egala Google în ceea ce privește popularitatea.

Pentru a face față cu succes acestui tip de promovare, trebuie să aveți cunoștințe despre PPC marketing. De această activitate se ocupă experții pentru publicitate pay-per-click, a căror sarcină este să creeze reclame plătite. În același timp, este foarte important să determinați corect cuvântul-cheie de care va fi legat anunțul. În acest sens, grupul-țintă este definit mai detaliat, când și unde va fi afișat anunțul etc. Cel mai simplu exemplu al acestui anunț este un link sponsorizat care apare chiar în partea de sus a rezultatelor căutării.

Anunțurile diferă în funcție de obiectivul stabilit și, prin urmare, de modul în care este taxat afișajul:

  • Cost-per-Click (CPC) – se taxează clicul fiecărui utilizator pe o reclamă;
  • Cost-per-Thousand (CPM) – compania plătește site-ul pentru 1.000 de reclame sub formă de bannere, bannere flotante, reclame video etc.;
  • Cost-per-View (CPV) – utilizatorul este taxat pentru fiecare lansare de reclamă;
  • Cost-per-Action (CPA) – prețul pe acțiunea efectuată de utilizator pe site.

Publicitate pe rețele sociale

Având în vedere importanța pe care o au rețelele sociale în viața de zi cu zi a oamenilor, o prezență pe acestea este absolut necesară. Mai mult, multe companii mai mici chiar își organizează activitățile de afaceri exclusiv pe ele. Astfel, puteți observa vânzări prin paginile de Facebook sau profilurile Instagram.

Având în vedere că alegerea rețelelor sociale este foarte bogată, alegerea platformei potrivite este esențială pentru afaceri. Veți face selecția în raport cu utilizatorii cărora doriți să vă adresați. Fiecare rețea are propriile sale specificități:

Instagram – aici, segmentul vizual este în prim plan, așa că multe depind de calitatea fotografiilor și a conținutului video. Tocmai de aceea, multe companii organizează promovarea și vânzările prin Instagram, organizându-și profilul în stilul unei vitrine online. Această rețea are o comunitate foarte dezvoltată, așa că este important să vă prezentați în fața publicului în mod corect. Un mare ajutor poate fi oferit de influencerii care taxează pentru postările comerciale de pe profilurile lor. În plus, Instagram oferă oportunități excelente de publicitate și este posibil să legați o campanie de publicitate cu Facebook.

Facebook –  cea mai cunoscută rețea socială din lume oferă un număr mare de utilizatori cu care puteți intra în contact. Opțiunile bogate pentru crearea campaniilor publicitare, cu accent pe filtrarea publicului, oferă, de asemenea, un mare avantaj. Deoarece această platformă are o mulțime de informații despre utilizatorii săi, puteți defini foarte precis pe cine doriți să contactați. Dacă ați setat totul bine, vă puteți aștepta la rezultate solide, chiar și cu investiții minime.

Forumuri – există o serie de site-uri care oferă posibilitatea de a conecta oameni care sunt interesați de aceleași lucruri. Cel mai cunoscut exemplu este Reddit, unde puteți face schimb de păreri cu oameni din toată lumea. Multe companii sunt prezente pe această platformă, deoarece le asigură comunicarea directă cu cei mai înfocați fani. Câștigarea acestora este un mare bonus, deoarece pot ajunge la un număr mare de persoane care își formează propria opinie pe baza comentariilor lor.

YouTube – funcționează similar cu Instagram, concentrându-se exclusiv pe videoclipuri și modalități de a le monetiza. Puteți plasa anunțul înaintea videoclipului ca reclamă în timpul difuzării videoclipului, dar și plătind pentru conținutul în sine. Și aici, influencerii, adică YouTuberii, sunt extrem de utili, deși puteți să faceți și singuri un videoclip.

LinkedIn – rețeaua care conectează oamenii de afaceri este ideală pentru promovarea brandului și pentru activități B2B (business to business). Deși numărul de utilizatori nu este la nivelul celor mai populare rețele, este în primul rând o platformă de afaceri, ceea ce facilitează realizarea de contacte profesionale și găsirea de noi oportunități de afaceri.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te