Înscrie-te la cea mai căutată școlară de afaceri din regiune

Optimizarea SEO

Succesul unui site depinde în mare măsură de poziția din căutările Google, deoarece de aici vine cel mai mare număr de vizitatori. Pentru a se ajunge la asta, se folosește optimizarea SEO. 

Optimizarea SEO

SEO (Search Engine Optimization) reprezintă un set de activități desfășurate pe site și în afara sa pentru a se îmbunătăți poziția site-ului în rezultatele căutării motorului de căutare. În multe cazuri se face optimizarea pentru căutările Google, deoarece este vorba de cel mai mare motor de căutare din lume. 

Desigur, nu este singurul. O parte din cotele de piață, printre altele, o dețin și Bing, Yahoo, Yandex în Rusia și Baidu în China. Totuși, nimeni nu are impact pe piață la fel de mare ca Google, motiv pentru care el este în atenția fiecărui expert SEO. Impactul său este ilustrat și de termenul google-it, folosit atunci când vorbim despre căutarea pe internet. 

Analiza SEO – prima etapă a optimizării 

Pentru ca site-ul să funcționeze mai bine, expertul SEO va face mai întâi o analiză a site-ului. Acest lucru se face din punct de vedere tehnic, on-page și off-page. Astfel, se stabilește ce trebuie făcut pentru clasarea paginii pe un loc fruntaș în căutările Google. 

Analiza site-ului nu este la fel pentru site-urile noi și pentru cele care există de mai mult timp. De obicei, este nevoie de mai mult timp pentru a analiza un site care deja există, mai ales dacă nu este bine configurat de la început. Pentru acest proces se folosesc instrumentele SEO, care oferă informații despre starea site-ului. La fel puteți analiza și concurența, cu care se obține o imagine mai bună despre poziționarea site-ului față de altele. 

Analiza SEO se realizează în mai multe moduri, pentru a obține o perspectivă cuprinzătoare a stării site-ului. Verificarea se face în trei moduri:

  • Analiza SEO tehnică – Presupune verificarea tehnicilor elementelor site-ului. Se verifică timpul necesar pentru încărcarea paginilor, dacă există canonical tags, dacă există fișierul robots.txt, dacă paginile sunt indexate etc. 
  • Analiza SEO off-page – Se verifică linkurile externe care duc către site. Se stabilește câte backlinkuri există, dacă provin din domenii indexate, ce autoritate au aceste site-uri, dacă unele dintre site-urile menționate sunt pe „lista neagră” a Google etc. 
  • Analiza SEO on-page – Este o prezentare generală a organizării conținutului pe site. Se verifică dacă sunt scrise bine titlurile și subtitlurile și dacă conțin cuvinte-cheie. De asemenea, se verifică dacă sunt completate meta descrierile paginilor, cum sunt făcute URL-urile, dacă paginile sunt optimizate pentru cuvintele-cheie dorite etc. 

Pentru a lucra la optimizare, de asemenea, este important să determinați clasarea cuvintelor-cheie pentru care doriți ca site-ul să fie clasat în căutările Google. 

Analizarea cuvintelor-cheie 

Cuvintele-cheie (engl. keywords) sunt termeni pe care utilizatorii îi tastează în motoarele de căutare. Atunci, se caută cuvinte individuale, dar și propoziții întregi. Cu cât se introduc mai multe cuvinte (long-tail keywords), cu atât căutarea va fi mai precisă. Dacă introduceți doar cuvântul SEO, veți primi milioane de rezultate, iar dacă introduceți Optimizarea SEO pentru site-uri de afaceri, veți obține rezultate mult mai precise. 

Analiza cuvintelor-cheie se face cu ajutorul instrumentelor care oferă date statistice cu privire la căutarea unui termen. Una dintre cele mai importante părți ale optimizării SEO este analizarea cuvintelor-cheie. Asta se folosește în continuare în optimizarea site-ului și în crearea conținutului. 

Cum arată asta în practică? Dacă vreți să vă ocupați de optimizare la un nivel profesional, atunci este important ca site-ul vostru să apară în partea de sus pe prima pagină a motorului de căutare, precum Servicii SEO, cum se optimizează site-ul, optimizarea pentru Google etc.

Datorită importanței cuvintelor-cheie, este foarte important să se analizeze cât mai mulți termeni care pot atrage utilizatori. Uneori, cuvintele mai lungi, care oferă rezultate specifice, vor „funcționa” mai bine. De exemplu, o bună clasare în căutări pentru Optimizare SEO pentru dispozitive mobile îi va atrage pe toți cei care sunt concentrați pe telefoane și tablete. Cu cât nimeriți mai bine grupul țintă, cu atât rezultatele vor fi mai bune. 

Cu toate acestea, nu este ușor să se definească cele mai bune cuvinte-cheie pentru site. Este nevoie de un expert SEO, care își va aplica cunoștințele și experiența pentru găsirea termenilor relevanți. Este vorba de un procedeu complex care depinde de multe aspecte. Identificarea cuvintelor-cheie reprezintă doar începutul analizei site-ului. 

Instrumente pentru analizarea cuvintelor-cheie 

Cel mai popular instrument pentru descoperirea cuvintelor-cheie este Google Keyword Planner, dar adesea se folosesc și SEMrush, Ubersuggest și Rank Tracker. Unele programe mai bune se plătesc, dar pot fi utilizate în perioada de încercare, în timpul instalării.

Se recomandă cumpărarea unui instrument dacă vă ajută în lucru. În cele din urmă, întotdeauna puteți plăti doar o lună și să profitați de toate posibilitățile în perioada respectivă. Astfel, veți avea multe noțiuni utile pentru optimizare. 

Monitorizarea cuvintelor-cheie este foarte importantă, deoarece ne spune pe baza căror termeni au ajuns vizitatorii pe site. Aceste informații sunt oferite de Google Search Console, precum și informații despre poziționarea site-ului în cadrul căutării pentru cuvintele-cheie urmărite. Pe baza acestor date se poate ajunge la o idee privind îmbunătățirea clasării pentru aceste cuvinte. 

Modalități de optimizare SEO

Optimizarea SEO se împarte în funcție de modalitățile prin care se ajunge la obiectivele stabilite. Ca în fiecare job, există anumite reguli care trebuie respectate. Există modele de lucru care respectă mai mult sau mai puțin procedurile prevăzute, dar și cele care încearcă să înșele Google. 

White hat SEO

Această metodă presupune tactici și modalități de optimizare care sunt în acord cu modul de lucru recomandat de Google. Asta înseamnă că trebuie să vă străduiți ca site-ul să fie cât mai bine optimizat pentru căutare, cu accent pe calitatea conținutului și alegerea corectă a cuvintelor-cheie. 

White hat SEO presupune, în primul rând, conținutul care va atrage vizitatori cu calitatea sa, dar există și link building, a cărui rol este de a aduce traficul de pe alte site-uri pe al vostru. O astfel de abordare serioasă și corectă în procesul de editare a site-ului oferă cele mai bune rezultate pe termen lung. 

Gray hat SEO

Optimizarea Gray hat presupune utilizarea metodelor care nu sunt interzise explicit, dar asta nu înseamnă că Google le consideră o practică bună. Fiind vorba de strategii care limitează ceea ce este permis, această zonă gri atrage după sine o doză de risc. Nimeni nu vă garantează că metoda implementată nu va fi sancționată dur de Google în perioada următoare. 

În acest caz, riscați ca site-ul să suporte anumite sancțiuni. Experții știu cum să profite de anumite avantaje ale acestui mod de lucru, dar în același timp să nu riște prea mult. Cu siguranță, nu ați vrea ca tot efortul investit să fie degeaba din cauza unei decizii proaste. 

Google își schimbă algoritmii în mod constant, așadar ceva ce este tolerat momentan, poate ajunge foarte repede pe „lista neagră”. Dacă sunteți începător, nu încercați să testați sistemul, ci încercați să vă țineți de metode de lucru sigure. 

Black hat SEO

Optimizarea Black hat reprezintă un set de metode interzise, care pot fi considerate adesea ca fiind o înșelăciune. Astfel, se trimit informații greșite către Google, ca el să creadă că site-ul merită o poziție înaltă în căutări. Această abordare se încearcă cu ajutorul trucurilor care falsifică situația reală, ignorând nevoile vizitatorilor și oferind în mod conștient o soluție proastă. Scopul final este atragerea utilizatorului și, deseori, furtul de date personale. 

Metodele interzise sunt:

  • link farming – se falsifică autoritatea site-ului creând o fermă de linkuri, adică site-uri care se folosesc doar pentru postarea linkurilor către site-ul vostru;
  • adunarea cuvintelor-cheie – utilizarea unui număr mare de cuvinte-cheie, astfel încât textul să se plaseze în cât mai multe căutări;
  • adăugarea conținutului ascuns – introducerea textului care este invizibil pentru vizitatorii site-ului, dar este găsit în căutări (literele sunt în culoarea fundalului). 

Este vorba de strategii care nu doar că sunt imorale, dar nu sunt deloc așa de eficiente cum cred unii. Mai mult, niciuna dintre aceste tactici nu poate oferi rezultate bune pe termen lung, ci dimpotrivă. Google analizează și îmbunătățește constant modalitățile de control, pedepsindu-i dur pe toți cei care înșeală sistemul. Când este descoperit cineva, urmează sancțiunea, iar cea mai grea este eliminarea din căutările Google, ceea ce face site-ul invizibil pentru utilizatori. 

Modalități de optimizare SEO

Cum se optimizează site-ul?

Optimizarea se împarte în trei aspecte: SEO tehnic, SEO on-page și SEO off-page. SEO tehnic cuprinde editarea site-ului din punct de vedere tehnic, astfel încât să fie vizibil pentru roboții care trec peste site (crawling) pentru a-l indexa cât mai eficient. 

SEO on-page se ocupă cu structura site-ului, care ar trebui să fie adaptată la o bună experiență de utilizator. Pe de altă parte, off-page se referă la acțiunile din afara site-ului. 

Pentru o muncă de succes nu trebuie omis niciun segment de optimizare. Simplu, un site responsiv și foarte bine editat nu va funcționa dacă ați omis conținutul. La fel, nici cel mai bun conținut nu va avea efectul dorit dacă site-ul se clasează prost în căutări. 

După ce site-ul este optimizat tehnic, urmează lucrul la aspectele on-page și off-page. Pentru a ști cum să soluționați corect toate provocările, o idee bună este să vă perfecționați suplimentar cu ajutorul cursului SEO de calitate. 

SEO tehnic 

Optimizarea SEO presupune lucrul la optimizarea elementelor tehnice ale site-ului. Există diferiți parametri care sunt verificați și, eventual, modificați pentru ca site-ul să funcționeze și mai bine. Cel mai important element din cadrul acestui aspect este să verificați dacă site-ul este configurat pentru indexare, pentru a apărea în rezultatele căutării. 

Diverse instrumente analizează și identifică problemele de pe site, dacă există. Cel mai cunoscut este Google Search Console, care scanează întregul site și găsește problemele care trebuie rezolvate. De asemenea, trebuie verificate și unele elemente de bază care fac parte din SEO tehnic:

Deschiderea rapidă a site-ului – Fotografiile trebuie optimizate astfel încât să ocupe puțină memorie, dar fără să-și piardă din calitate. De asemenea, celelalte elemente ale site-ului trebuie setate astfel încât să se încarce rapid și corect pe toate platformele. Viteza este influențată și de viteza serverului (hosting) pe care se află site-ul. 

Robots.txt – Acest fișier oferă îndrumări pentru spiders și crawlers, care urmăresc linkurile și trimit date despre acestea în centrele de date. 

Canonical tag – Această opțiune este utilizată atunci când este necesar să specificați pagina principală, dacă există pagini duplicate cu o variantă a adresei site-ului. 

Redirecționare – Unele pagini pot fi redirecționate către alta. Asta înseamnă că dând clic pe o adresă URL, vizitatorul este redirecționat către altă pagină. 

Crawler (Bot, Spider) – Google și celelalte motoare de căutare folosesc acești roboți de internet pentru a lista toate site-urile disponibile. Este important ca site-ul să fie bine construit și conectat, astfel încât roboții să îl poată indexa rapid și corect. 

Secure Socket Layer (SSL) – Forma protocolului de securitate, adică criptarea dintre server și browserul de internet. Site-urile cu SSL au adresa de internet care începe cu https:// în loc de http://. Google a început să claseze mai bine site-urile care au această criptare de securitate. 

Optimizarea pentru telefoane mobile și tablete – Site-ul trebuie să fie bine vizibil și pe ecrane mai mici. Asta înseamnă că se încarcă rapid, dar și că este clar și funcțional.

SEO on-page

Optimizarea SEO on-page editează lucrurile pe site care sunt vizibile pentru utilizator, dar și lucruri din cadrul codului HTML. Pentru o optimizare adecvată, există o serie de standarde care trebuie respectate pentru ca un site să fie considerat bine optimizat. 

Urmează cele mai importante elemente cărora trebuie să le acordăm atenție când vine vorba de on-page search engine optimization. 

Structura URL – Cuvântul-cheie trebuie să apară în adresa URL, cum apare și în titlul paginii. Se recomandă ca adresa URL să nu fie prea lungă, așadar un exemplu bun al unei astfel de adrese ar fi: www.nume-site.ro/seo-optimizare-site.

Titluri și subtitluri (h1, h2, h3…) – un element important pentru cititori, deoarece crește vizibilitatea. De asemenea, Google apreciază textul „rupt” cu ajutorul subtitlurilor. Pentru aceste titluri se folosesc denumirile h1, h2, h3…

Cel mai bine este să aveți un h1 (titlu) și să conțină cuvântul-cheie, de preferință la început. Este important ca în text să se stabilească și subtitluri, care se notează cu h2. În funcție de lungimea textului, este bine să aveți de la unu la patru intertitluri. Se recomandă ca cel puțin un h2 să conțină cuvântul-cheie, iar în celelalte se pot introduce termeni similari. 

Subtitlurile ajută Google să recunoască conținutul important de pe pagină, ceea ce crește suplimentar nota completă de optimizare. De aceea, este important să se marcheze calitativ titlurile și subtitlurile, cu introducerea cuvintelor-cheie. 

Page title – Titlurile bine setate reprezintă unul din cei mai importanți factori on-page. Din punct de vedere SEO, titlurile trebuie să conțină cuvântul-cheie. Dacă aveți un site care se ocupă cu vânzarea cărților de internet marketing, trebuie să optimizați o pagină să conțină cuvântul-cheie cărți internet marketing. Astfel, vor exista pagini care vor fi cu acest cuvânt-cheie, de ex. Cele mai bune 10 cărți de internet marketing, Internet marketing pentru începători, Cărți de internet marketing pentru experți etc. 

Cu aceste cuvinte-cheie în titluri crește probabilitatea ca cineva să găsească linkul care duce către site-ul vostru. Desigur, asta nu este suficient pentru ca site-ul să fie bine clasat, dar este o parte importantă a procesului complet.

Optimizarea fotografiilor – Fotografiile pe pagini nu ar trebui să ocupe multă memorie, deoarece acest lucru poate influența viteza de încărcare a paginii. De asemenea, fotografiile trebuie denumite corect, în concordanță cu conținutul care apare în ele. 

Linkuri interne – În timp ce linkurile externe duc către alte site-uri, linkurile interne leagă paginile pe același site. Acesta este un mod foarte bun de a se conecta conținutul pe site atât din punct de vedere SEO, cât și a utilizatorului. Pentru setarea linkurilor, este important textul anchor, care reprezintă cuvinte din text pentru care se pune linkul. Este important ca textul anchor să fie întotdeauna același dacă există mai multe pagini pe care apare linkul intern către o anumită pagină. 

Este important să stabiliți și click depth, care reprezintă numărul de clicuri necesar pentru a se ajunge cel mai rapid de la pagina principală la o anumită pagină. Linkurile interne ajută vizitatorii să găsească ușor conținuturi relevante pe site și ajută Google să găsească și să indexeze mai ușor paginile. 

Meta descriptions – În căutările Google, sub adresa URL se află descrierea paginii, care se folosește pentru a stârni interesul oamenilor care caută ceva. Meta description este textul care descrie pagina și conținutul ei. 

Optimizarea conținutului – Conținutul paginii trebuie să fie scris bine, dar nu este singurul lucru la care trebuie să ne gândim. Textul trebuie să aibă o anumită lungime, dar și originalitate. În afară de calitate, trebuie gândită și prezentarea sa. Este important ca textul să fie ușor de citit, să nu aibă propoziții sau paragrafe prea lungi, să conțină intertitluri relevante etc. 

Pentru ca textul să fie bine optimizat, cuvintele-cheie trebuie să apară într-un anumit număr. Asta înseamnă că trebuie să existe un raport bun între cuvintele-cheie și numărul total de cuvinte din text. 

Nu există un anumit număr de procente care trebuie obținute cu cuvintele-cheie, dar keyword density se folosește, în general, pentru a atrage atenția asupra faptului de a nu se exagera și a nu se „prea optimiza” textul. Cel mai important este ca cuvintele-cheie să se folosească acolo unde le este locul și ca propozițiile să nu sune artificial. Ideea este ca textul să ofere cititorului informațiile pentru care a dat clic pe link. 

Introducerea exagerată a cuvintelor-cheie nu este bună nici pentru conținutul unei pagini, nici pentru site. Exagerarea cu introducerea cuvintelor-cheie poate fi interpretată de către Google ca un truc de sistem. Există reguli stricte pentru keyword stuffing, iar fiecare încălcare a lor poate duce la pedepse care vor scoate site-ul din căutările Google. 

În afară de titluri și intertitluri, cuvântul-cheie trebuie să apară și în primul paragraf, adică în primele 100 de cuvinte, pentru a-i explica lui Google despre ce este vorba în text. 

Optimizare pentru telefoane mobile și tablete – Mulți utilizatori navighează pe internet de pe dispozitive mobile. De aceea, este foarte important ca site-ul să fie adaptat pentru telefoane și tablete. Site-ul trebuie să se încarce rapid, să fie clar și user-friendly. Google a prezentat mobile first index, ce prioritate în clasare oferă site-urilor care sunt mai bine optimizate pentru telefoanele inteligente. 

SEO tehnic

SEO off-page

SEO off-page presupune tehnici de creare a linkurilor pe alte site-uri. Acest termen reprezintă, în general, toate acțiunile care se fac în afara site-ului pentru a i se îmbunătăți clasarea. Astfel, se construiește autoritatea și relevanța unui site, mai exact reputația sa. 

Optimizarea SEO în această formă influențează pozitiv clasarea site-ului, așadar se recomandă o atenție deosebită la activitățile din acest domeniu. Cea mai multă atenție trebuie acordată obținerii de backlinkuri de la site-urile influente, dar aceasta nu este singura activitate disponibilă. 

Rețele sociale – Aproape fiecare site își prezintă conținutul ca o expoziție pe Facebook sau Instagram. Prin publicarea conținutului pe rețelele sociale, site-ul devine mult mai vizibil. 

De asemenea, Google observă că site-ul apare pe rețelele sociale. În afară de asta, Google a redus valoarea forumurilor, deoarece există o mare posibilitate de manipulare prin deschiderea de conturi noi și setarea linkurilor (după cum, de exemplu, se poate deschide un cont pe Quira.com pentru lăudarea și conectarea site-ului). 

Dezvoltarea încrederii în site – Google poate stabili credibilitatea unui site dacă vizitatorii lasă comentarii pozitive. Este important să existe note mari și comentarii pozitive în Google review, dar foarte importante sunt și notele de pe pagina de Facebook. 

Pentru a obține comentarii pozitive, este important ca utilizatorii să fie motivați să evalueze și să lase comentarii pentru a ști și alții că site-ul vostru oferă ceea ce caută. Astfel, se construiește încrederea vizitatorului, influențând pozitiv și clasarea site-ului. 

Link building – Pentru ca site-ul să fie cât mai vizibil, trebuie să aveți linkuri în mai multe locuri care duc către el. Tipurile de linkuri pot fi împărțite în funcție de apariția lor. Cele mai bune sunt linkurile naturale, apărute atunci când autorii de pe alte site-uri au linkuit o pagină de-a voastră din propria inițiativă. Asta înseamnă că au recunoscut calitatea conținutului vostru de pe site, așa că au scris ceva despre aceasta și au linkuit către pagina voastră. 

Linkurile dezvoltate manual solicită activități precum contactul cu case media influente, organizații, bloggeri etc., ca să-i convingeți să publice pe site-ul lor linkurile către textul vostru. 

Deși există backlinkuri pe un site, nu este suficient dacă acest link este marcat cu atributul nofollow în loc de dofollow. Asta înseamnă că Google a primit instrucțiuni să nu transmită valoarea domeniului pe acest link și că nu trebuie să urmărească acest link. De asemenea, sunt foarte utile linkurile contextuale, dar valoarea lor depinde de autoritatea site-ului pe care se află. 

Promovarea cu influenceri – Colaborarea cu persoane cunoscute este un mod foarte bun de promovare a site-ului. Influencerii au urmăritori care reprezintă un anumit grup țintă, care poate fi de interes pentru voi. Beneficiile pot fi multiple, deoarece publicul se poate anima: nu numai pentru a vizita site-ul, ci și pentru a efectua activități suplimentare. Asta poate însemna lăsarea de comentarii pozitive, partajarea poveștii despre brandul vostru, chiar și creșterea vânzării, dacă aveți un magazin online.

Un mod  foarte bun pentru obținerea de backlink este interviul cu un anumit influencer. Este important ca influencerul să vină din domeniul de care vă ocupați. Dacă, de exemplu, vă ocupați de design web, trebuie să aveți pe cineva din această branșă, nu un muzician sau un creator de modă. 

Crearea de conținuturi multimedia – Infograficele, fotografiile și înregistrările video sunt metode foarte bune de a atrage atenția asupra site-ului. Astfel, le oferiți utilizatorilor un conținut interesant, nu doar o simplă reclamă. 

Conținutul creativ poate deveni viral, adică să se extindă rapid pe internet. Pe rețelele sociale, aceste conținuturi se partajează și se comentează, ceea ce este un mod fantastic de promovare. Conținutul poate să apară pe YouTube, doar că videoul trebuie optimizat corect pentru a-l vedea cât mai multe persoane. 

Prețul optimizării SEO 

În multe cazuri, accesarea site-urilor se face prin clicuri în rezultatele căutărilor Google. A devenit deja un obicei să avem încredere în rezultatele din partea de sus a primei pagini care apare după căutare, deoarece acestea sunt considerate cele mai relevante. De aceea, este foarte important ca fiecare site să fie pe poziții înalte.

Deoarece complexitatea jobului și numărul de taskuri care trebuie efectuate depind de la caz la caz, nu se poate stabili cu exactitate prețul pentru optimizarea site-ului. Un expert bun va forma, prin urmare, prețul SEO și pachete de servicii abia după studierea detaliată a site-ului, cercetarea de piață și concurență, precum și analiza căutării cuvintelor-cheie. 

Cei mai importanți termeni SEO

  • CTR (Click Through Rate) – exprimat în procente, câte clicuri sunt în raport cu numărul de afișări ale unui site;
  • Alt tag – reprezintă numele alternativ pentru fotografia care se poate găsi în căutările fotografiilor pe Google;
  • Anchor tekst – parte din text care conține linkul pe care se poate da clic;
  • Orphan page – pagini de pe site care nu sunt conectate cu celelalte pagini, deoarece nu au niciun link intern;
  • Bounce rate – procentul vizitatorilor care au vizitat site-ul și au plecat de pe el fără a vedea celelalte pagini de pe site;
  • Autoritatea site-ului – numărul care determină autoritatea unui domeniu. Există Domain Authority care se referă la autoritatea domeniului, iar Page Authority se referă la autoritatea paginilor individuale. Mai importante sunt backlinkurile de pe site-uri care au autoritate înaltă, care se exprimă la o scară de la 0 la 100. Această metrică a fost introdusă de compania „Moz”, ale cărei rezultate Google nu le ia în considerare, dar oferă, cu siguranță, o bună evaluare a calității site-ului. 

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2023/24. este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.