Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Top 5 filme pe care fiecare manager de PR trebuie să le vizioneze

S-a încheiat o săptămână aglomerată și abia așteptați să vă odihniţi și să vă petreceţi seara de vineri relaxându-vă cu floricele de porumb și un film. Dar același scenariu se întâmplă de fiecare dată; pe lângă atâtea recomandări, încă nu știți ce film să vizionaţi – un thriller, un documentar, science fiction, horror, dramă...

Tom Cruise în rolul unui manager sportiv

Sunteți pregătiţi să vizionați filme care vă vor plăcea şi care au ca tematică profesia dvs.? Acestea sunt primele 5 filme pe care trebuie să le vedeţi dacă vă ocupaţi de orelații publice sau de marketing. Și vă promitem – nu vă veți plictisi.

1. Tom Cruise în rolul lui Jerry Meguire în „Cum se obține succesul”

Drama Jerry Maguire din 1996, cu siguranță nu vă va lăsa indiferent. Pe lângă expresia iconică „Show me the money”, în 1997 Tom Cruise a primit, pentru rolul managerului Maguire, Globul de Aur pentru cel mai bun actor. 

La ce vă puteți aștepta de la acest film?

Maguire a fost un manager sportiv de succes, realizând clienților săi contracte cu sume la care oamenii obișnuiți pot numai să viseze (cu abilitățile pe care ar trebui să le dețină fiecare PR dacă vrea să intre în lumea afacerilor), din care o bună parte o lua pentru el. Însă, peste noapte rămâne şi fără job, și fără iubită.

Ce s-a întâmplat după aceasta, vedeţi în film. Un lucru este sigur - veţi avea o experiență şi instructivă, și interesantă!

2. Cu „Război împotriva adevărului”, veţi afla toate secretele crizei PR-ului

Dacă ați citit romanul “Eroul american”, atunci veți ști cu siguranță ce fel de film vă așteaptă, pentru că „Wag the dog” se bazează pe acest roman. Filmul, în care joacă Dustin Hoffman și Robert de Niro, urmărește o relație sexuală în care este implicat președintele SUA și ilustrează cel mai bine modul în care se implementează PR-ul de criză.

Şi anume, cu doar 11 zile înainte de alegeri, un candidat la președinție, care se bucură de o reputație bună în rândul poporului și a cărui victorie este foarte sigură, se află în centrul atenției mass-media din cauza neglijenței sale - este prins în Casa Albă cu o cercetătoare. Pentru ca rivalul său supărat să nu-l „calce” la alegeri, angajează cel mai cunoscut expert în relații publice, Konrad Brin, pentru a-l scoate din situația neplăcută.

Modul în care managerul de PR a rezolvat această problemă și cum războiul ar fi putut pune această situație, aparent de nerezolvat, pe planul doi, veți afla doar dacă urmăriți acest film cult până la sfârșit.

Robert De Niro ca și Conrad Brean

3. „Rețeaua socială” ca o oglindă a realității

Cât de dificil este astăzi pentru profesioniștii în marketing să-și facă treaba este confirmat de faptul că altădată nu au avut probleme ca acum, deoarece nu exista internetul. Totuşi, relațiile publice din ziua de astăzi includ și rețelele sociale, pe care, până în 2020, le vor folosi peste 2,92 trilioane de utilizatori, potrivit statisticilor site-ului statistic.com.

Filmul „The Social Network” descrie cum a fost creată reţeaua socială  Facebook, iar cât de multă simpatie a obținut acest film arată şi faptul că la cea de-a 83-a ediție a acordării Oscarului a fost nominalizat pentru opt premii, dintre care a câștigat trei.

Dacă doriți să vedeți cum Mark Zuckerberg a ajuns la ideea de a lansa o nouă lume virtuală și cu ajutorul unor trucuri de marketing a reușit să o facă, rezervați-vă o zi de vineri pentru această biografie.

Scena din filmul The Social Network

4. „Toți oamenii președintelui” - un film atemporal plin de lecții de PR

Deși acest thriller politic a văzut lumina zilei în 1976, puteți auzi și astăzi multe laude despre el.

Se bazează pe o carte cu același nume și explică cum doi jurnaliști au descoperit afacerea Watergate care a zguduit America între anii 1972 și 1974. Mai exact, s-a dovedit atunci că Partidul Republican, condus de Richard Nixon, a ascultat/spionat sediul Partidului Democrat pentru a obține o trecere mai bună la viitoarele alegeri și, în afară de asta, de a abuza de puterea sa politică.

La scurt timp după dezvăluire, Nixon și-a dat demisia din funcția de președinte, şi multe dintre tacticile pe care managerii de PR le-au implementat atunci în criza PR, în film au fost explicate prin exemple pitorești, care pentru tinerii profesioniști din domeniul PR  trebuie să fie neapărat citite.

5. „Mirosul dulce al succesului” sau cum să ajungi să câștigi mulţi bani 

În ce relație sunt jurnaliștii și managerii de PR, vă va fi foarte clar atunci când veţi viziona acest film.

În „Sweet Smell of Success”, cronicarul de bârfe cere unui agent de PR să „destrame” romantica relaţie a surorii lui cu un chitarist de jazz, ceea ce jurnalistul dornic de bani acceptă cu plăcere. Însă cererea, aparent simplă, se dezvoltă în direcția complet opusă...

Filmul a fost selectat pentru conservare în Registrul Național de Film al Bibliotecii Congresului, în 1993, ca fiind „semnificativ din punct de vedere cultural, istoric și estetic”, iar IMDb, unul dintre cele mai populare site-uri de evaluare a filmelor, i-a acordat un rating mare de 8,2, ceea ce este încă un motiv pentru a viziona această capodoperă pe care mulți critici au pus-o pe lista celor mai bune filme din toate timpurile.

Sperăm că, cu acest scurt ghid, vă veți bucura de aceste filme, care acum sunt deja foarte populare, dar și că veți reţine și veți aplica tacticile managerilor de PR de renume.

Să vă fie seara de vineri şi productivă, și relaxantă, iar cu aceste filme suntem siguri că aşa va fi.

  • 07.11.2019 13:26

Comentariu