Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

Ce sunt echipele și care sunt cele mai importante caracteristici la formarea lor?

Echipele sunt grupuri mici sociale în cadrul organizaţiilor. În ele există legături formale şi informale şi există, de asemenea, echipe în care există o organizare formală şi informală. Echipele sau grupurile formale sunt formate pe baza unui plan de către manageri în cadrul organizaţiei şi, ca atare, fac parte integrantă dintr-o cultură organizaţională formală. Funcţia lor de bază este atingerea obiectivelor organizaţionale.

Atunci când echipele sunt concepute, trebuie asigurat un echilibru între diversităţi şi motivarea atmosferei între membrii echipei. Cele mai importante caracteristici ale echipelor de manageri de succes sunt următoarele:

  • înţelegerea, consimţământul, identificarea cu sarcina primară,
  • comunicarea deschisă,
  • încrederea,
  • sprijinul reciproc,
  • gestionarea diversităţilor umane,
  • utilizarea selectivă a echipei,
  • capabilităţile adecvate ale membrilor echipei,
  • leadership-ul.

Pentru ca echipele să funcţioneze eficient, ele trebuie să fie formate din oameni care deţin cunoştinţe şi competenţe complementare. O influenţă foarte puternică asupra formării echipei o au trăsăturile de personalitate ale viitorilor membri ai echipei. Trăsăturile se disting ca fiind cele mai importante în formarea echipei. Trăsăturile care se disting ca cele mai importante în formarea echipelor, conform clasificării lui Shaw, pot fi clasificate în următoarele grupuri de trăsături:

  • orientare interpersonală,
  • sensibilitate socială,
  • tendinţe dominante,
  • dependenţă,
  • stabilitate emoţională.

Celui care i se dedică puţină atenţie este modelul de comportament al persoanelor implicate în echipă, care, în opinia doctorului Vladimir Pak, provin din culturile comportamentale din care fac parte membrii echipei.

cum se formează echipele

Datorită diferenţelor de percepţie şi înţelegere a comportamentului membrilor diferitelor culturi, s-ar putea ajunge la o interpretare greşită sau exagerată a cuvintelor sau a acţiunilor colaboratorilor. Toate acestea rezultă la scăderea eficienţei echipelor, respectiv face dificilă îndeplinirea sarcinilor, care este şi principalul scop.

Astăzi, în lumea afacerilor, munca în echipă este din ce în ce mai apreciată. Dar nu este suficient să adunăm câţiva membri şi să sperăm că vom obţine rezultatele dorite. Echipa presupune un ansamblu de personalităţi diferite, astfel încât conflictele ocazionale sunt aproape inevitabile. Cu toate acestea, conflictele trebuie rezolvate în mod deschis. Iată câteva sfaturi pentru îmbunătăţirea muncii în echipă.

Analizaţi întreaga imagine

Spiritul de echipă înseamnă a pune obiectivul întregului grup în faţa obiectivului personal. Angajaţii sunt deseori împovăraţi de muncă şi sunt îndrumaţi doar spre rezolvarea problemelor actuale, ignorând principalul scop al grupului.

Stabiliţi obiective

Membrii echipei ar trebui să stabilească obiective individuale şi de grup pentru munca lor. Încurajaţi prezentarea noilor idei.

Construiţi încrederea

Fiţi o persoană de încredere şi întotdeauna disponibilă. Trataţi în mod egal toţi membrii echipei.

Ascultaţi problemele

Fiţi deschişi pentru toate ideile noi. Faceţi singuri propuneri. Arătaţi iniţiativă, analizaţi toate soluţiile alternative şi testaţi posibilele consecinţe negative.

Fiţi răbdători

Rezultatele nu vin peste noapte. Fiecare echipă trece prin anumite etape de adaptare, indiferent dacă toţi membrii încep să lucreze în acelaşi timp sau dacă un nou membru a venit în echipă. Dacă se dovedeşte că echipa voastră nu poate obţine rezultatele planificate, aveţi răbdare. Până la o eficienţă şi la rezultatele satisfăcătoare în echipă trebuie să treacă o anumită perioadă de timp.

Lăudaţi o soluţie bună

Soluţia reuşită a unei echipe nu înseamnă munca depusă doar de o singură persoană, ci munca depusă de toţi membrii din acea echipă. Prin urmare, lăudaţi o persoană atunci când aceasta ajunge la soluţia corectă, deoarece motivația echipei este foarte importantă.

Arătaţi entuziasm

Arătaţi că apreciaţi proiectul la care lucraţi. Fiţi pozitivi şi ajutaţi-vă colegii. Ceilalţi membrii ai echipei vor şti să aprecieze acest lucru, iar munca cu voi va fi mai plăcută.  

Distraţi-vă

Stimulaţi spiritul de echipă. În timpul îndeplinirii sarcinilor comune, faceţi-vă timp şi pentru socializare după programul de lucru. Relaţiile prietenoase în mediul de lucru vă vor facilita sarcinile, dar vor stimula şi creativitatea.

Deci, dragi manageri, fiţi atenţi când vă alegeţi membrii şi când formaţi echipele! S-ar putea să aveţi candidaţi excelenţi, dar aceştia, pur şi simplu, să nu fie capabili să înţeleagă şi să coopereze aşa cum aţi anticipat voi, când vine vorba de echipa voastră.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Evaluarea performanţelor - o condiţie a calităţii Motivația angajaților – 6 strategii de motivare a angajaţilor
Cum vă ajută recomandarea să obţineţi clienţi noi? Parts of a Business Letter

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te