Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

10 strategii de marketing cunoscute

Ca cineva nou într-o afacere privată, trebuie să ştiţi modul de anunţare a consumatorulor de existenţa dvs. Fiecare companie trebuie să aibă o strategie de marketing foarte bine dezvoltată pentru a ști cum să abordeze piețele țintă și cum să coordoneze elementele mixului de marketing


Acestea sunt cele mai frecevente 10 sfaturi care vă pot ajuta să se audă de firma dvs.:
1. Includerea în asociaţia întreprinzătorilor la nivel loca sau municipal. Asociaţia întreprinzătorilor la nivel local sau camera de comerţ, vă poate ajuta să găsiţi o mulţime de posibilităţi de afaceri. Stabilirea unei conexiuni este un mod util de cunoaştere a altor oameni de afaceri din societate, iar participarea la diferite seminarii şi conferinţe organizate de aceste asociaţii, vă oferă oportunitatea să arătaţi că sunteţi profesionişti şi astfel să atrageţi atenţia colegilor membrii.

2. Crearea prospectelor este de asemenea o strategie excelentă. În partea de jos a prospectului rezervaţi o parte pentru introducerea datelor dvs. de contact pe care cumpărătorii le pot doar rupe. Astfel de prospecte le lipiţi la magazinele locale şi pe unele tabele de anunţuri.

3. Marcaje pe automobil. Anumite autocolante pe maşina dvs. pot atrage multe priviri curioase. Nu uitaţi să scrieţi şi adresa paginii web, numele firmei, nr. de telefon dar se recomandă şi sloganul firmei.

4. Pagina web a firmei. Aceasta este una dintre cele mai bune şi cele mai eficiente strategii pentru a fi vizibil cumpărătorilor dvs. 24 de ore pe zi.

5. Faxarea. Se referă la crearea unei pagini informative sau distractive, ceva similar newsletter-ului, pe care o veţi trimite prin fax cumpărătorilor potenţiali.

6. Keep in touch marketing: Această strategie de marketing subînţelege trimiterea unei felicitări de Crăciun, trimiterea unei cărţi poştale cu mulţumiri noilor clienţi, trimiterea unui newsletter lunar tuturor cumpărătorilor şi tuturor persoanelor a căror date de contact le posedaţi.

strategie de marketing


7. Articol în ziare. Scrierea articolelor este un bun mod de a atrage atenţia iar în acelaşi timp vă asigură obţinerea unui respect şi o recunoaştere ca expert într-un anumit domeniu.

8. Crearea unei reţele. Acesta este un mod foarte util şi efectiv pentru extinderea poveştii despre afacerea dvs. Fiţi cât mai frecvent prezenţi la anumite evenimente unde puteţi cunoaşte oameni interesanţi. În momentul oportun începeţi o conversaţie cu ei, faceţi cunoştintă cu ei, aflaţi cu ce se ocupă...

9. Punerea logo-ului pe îmbrăcămintea dvs. Ca proprietarul unei întreprinderi mici, dvs. trăiţi pentru afacerea dvs. şi aţi devenit parte a acestei afaceri. Atunci de ce aceasta să nu fie vizibil tuturor. De exemplu, puteţi să cumpăraţi o cămaşă sau un sacou şi "călcaţi" logo-ul dvs. pe aceasta. Oriunde aţi merge, logo-ul va fi cu dvs. 

10. Recomandări. Rugaţi-vă cumpărătorii mulţumiţi să scrie câteva comentarii despre dvs. şi despre produsele sau serviciile dvs. iar apoi includeţi aceste comentarii în publicitatea, în broşura sau în newsletter-ul dvs.

Indiferent de  strategia de marketing pe care o veţi alege, important este să urmăriţi de unde vin noile comenzi şi noii clienţi. Aveţi libertatea să îi întrebaţi cum au aflat de dvs. pentru a avea o analiză şi pentru a vedea care strategie de marketing a avut cel mai mare efect.

Greșeli în definirea strategiei de marketing

Cu ocazia formulării strategiei de marketing, există lucruri care trebuie evitate indiferent de faptul că pot aduce un profit de scurtă durată. În condiţiile unei concurenţe tot mai mari şi în condiţiile unei globalizări ale afacerilor, dvs. realizaţi anumite pierderi într-un termen mai lung.

De aceea este important să evitaţi următoarele 7 lucruri:

Preţuri înalte

Cu ocazia plasării produselor sau a serviciilor, un factor foarte important este ca preţul să fie unul corect.

Preţurile înalte pot apărea din cauza a 2 factori, şi anume din cauza:

  • costurilor înalte de distribuire 
  • costurilor înalte ale proagandei şi ale promovării. 

Intermediarii pot deseori mări preţurile mult mai mult decât ce este valoarea serviciilor pe care le oferă, ceea ce influenţează preţul final (vânzarea cu amănuntul) al produselor sau serviciilor pe care cumpărătorul final trebuie să le plătească. Se poate întâmpla să existe mai mulţi intermediari în lanţ, se poate întâmpla ca intermediarii să fie ineficienţi,să ofere servicii incomplete sau duble, au un management şi o planificare proastă. Rezultatul care se obţine sunt costurile înalte de distrubuire pe care le plătesc cumpărătorii în formă de unele preţuri mai înalte.

Asupra preţurilor înalte influenţează şi costurile înalte de propagandă şi promovare. În loc de o valoare  reală şi funcţională, ambalajul şi promovarea pot adăuga doar o valoare psihică produsului. Deseori, vânzătorii cu amănuntul folosesc o promovare suplimentară precum propaganda, expoziţiile etc., ceea ce, de asemenea, poate aduce la mărirea preţului de vânzare cu amănuntul. 

Păcălirea cumpărătorilor

Fiţi atenţi să nu păcăliţi cumpărătorii spunându-le că vor obţine o valoare mai mare decâte ceea ce obţin într-adevăr.

Practica de păcălire este legată de trei domenii: preţ, promovare şi ambalaj. 

Păcălirea legată de preţ se referă la cazurile precum: publicitate (propagandă) falsă a preţurilor "de fabricare" sau a preţurilor "en-gros" sau a unor reduceri mari ca urmare a unor preţuri enorm de mari prezentate precedent. 

Păcălirea legată de promovare se referă la cazurile precum supraestimarea caracteristicilor produsului, stimularea cumpărătorului să vină la magazin pentru a cumpăra un produs care nu există etc.

Păcălirea legată de ambalaj se referă la exagerarea în ceea ce priveşte conţinutul ambalajului printr-un design corespunzător, neumplerea ambajalului cu conţinut până la vârf, folosirea unor etichete greşite sau descrierea greşită a dimensiunii, utilizând unii termeni de neînţeles.

Segmentarea slabă a pieței și selectarea publicului țintă

Cea mai mare problemă a companiilor este că nu cunosc suficient piața și consumatorii. La întrebarea cine este grupul vostru țintă, antreprenorii răspund adesea toată lumea. Acest lucru, pur și simplu, nu este adevărat deoarece nu toți consumatorii sunt clienți fideli.

Trebuie să vă concentrați pe segmentul de piață care iubește cu adevărat produsele dvs. Grupul țintă trebuie să fie familiarizat cu ceea ce oferă compania dvs. și trebuie să cunoașteți diferența exactă dintre oferta dvs. și oferta concurenței.

manipularea prin publicitate

O utilitate şi o siguranţă insuficientă a produselor

Sunt foarte frecvente unele produse de o calitate proastă sau produse care nu sunt sigure.

Unele produse oferă o utilitate foarte mică. Pe piaţă există numeroase mărci de produse care promit multe beneficii de la produsul respectiv. Aceasta provoacă deseori confuzii la cumpărători. De fapt, cumpărătorii deseori plătesc mai mult pentru beneficiile produselor care nici nu există.

Motivele din cauza cărora un produs nu este sigur sunt: indiferenţa producătorului, o complexitate mai mare a produsului, personal insuficient instruit precum şi un control slab al calităţii.

Modul în care trataţi calitatea produselor şi problemele de siguranţă, pot afecta sau îmbunătăţi reputaţia dvs. Dacă vindeţi unele produse de o calitate proastă şi nesigure, vă asumaţi riscul de a avea conflicte cu cumpărătorii sau cu asociaţiile de consumatori. Cumpărătorii care nu sunt mulţumiţi cu produsele dvs. pot evita alte produse pe care le oferiţi şi pot transmite altor cumpărători să procedeze la fel. Trebuie să ştiţi că, din punct de vedere al cumpărătorului, înaltele standarde etice sunt în conformitate cu calitatea şi au ca rezultat satisfacţia cumpărătorului, ceea ce creează unele relaţii profitabile cu cumpărătorii.

Învechirea planificată a produselor

Este foarte important să nu forţaţi prematur învechirea produselor înainte de a fi într-adevăr necesară o schimbare. Nu schimbaţi frecvent şi continuu concepetele cumpărătorilor în legătură cu stilurile acceptabile, pentru a-i încuraja la unele cumpărături mai mari (cum sunt, de exemplu, tendinţele modei în industria de îmbrăcăminte şi încălţăminte). 

Preferinţa faţă de cumpărătorii cu posibilităţi mai mari de cumpărare

Aveţi grijă să nu preferaţi cumpărătorii cu venituri mai mari. Trebuie să creaţi unele sisteme de marketing mai bune şi pentru cei care au venituri mai mici. De asemenea, nu trebuie să propagaţi unele valori proaste, nu trebuie să vindeţi o marfă veche ca una nouă sau să calculaţi unele rate ridicate în urma unei vânzari la credit.

Crearea unor bariere la intrarea pe piaţă a concurenţei şi concurenţa neloială

Evitaţi crearea anumitor bariere la intrarea pe piaţă pentru noile organizaţii. Utilizând anumite patente şi prin unele investiţii mari în promovare, furnizorii sau vânzătorii se pot deseori asocia pentru a nu permite intrarea concurenţei pe piaţă. Nu faceţi să vă acuze pentru o practică nedreaptă faţă de concurenţă (concurenţa neloială) astfel încât veţi determina ca preţurile produselor să fie mai mici decât costurile producţiei, sau astfel încât veţi descuraja cumpărarea produselor concurente.

Manipularea prin publicitate

Cu ocazia publicităţii nu trebuie să manipulaţi persoanele sensibile, în special copiii, nu trebuie să suprasolicitaţi în legătură cu caracteristicile produselor etc. Trebuie să vă străduiţi să nu exageraţi cu o publicitate prea frecventă. Oamenii sunt contra unei propagande de "prizonier" în locurile precum şcolile, sălile de aşteptare la medic şi aeroporturile. De asemenea, este important să nu transmiteţi cumpărătorilor costurile publicitare, astfel încât veţi pune unele preţuri mai mari la produse. 

Să puneți semnul egal între marketing și publicitate

Cel mai adesea marketingul se concentrează pe promovare în încercarea de a crește vânzările printr-o publicitate eficientă.

Dar, sarcina marketingului nu este doar de a face publicitate, necesită și concentrare pe crearea de produse care vor satisface nevoile oamenilor. Trebuie să fiți abili și să descoperiți oportunități noi, adică să descoperiți nevoile și dorințele noi ale clienților, care nu au fost încă satisfăcute.

Relații slabe cu părțile interesate

Stakeholderii sunt toate părțile interesate de afacerea companiei. Aceștia sunt angajații, furnizorii, distribuitorii, investitorii, acționarii...

Este important să gestionați bine relațiile cu părțile interesate. Rezultatele economice de astăzi ale companiei dvs. vor depinde de modul în care afacerea dvs. își tratează partenerii (angajații, distribuitorii, furnizorii)...).

Dacă cultivați relații bune cu partenerii dvs., puteți avea acces la idei noi care stimulează afacerea. Dacă doriți să plătiți cât mai puțin un distribuitor sau să oferiți o recompensă mică unui angajat pentru rezultatele obținute, atunci efectele profitului, dacă economisiți în detrimentul partenerului, vor fi de scurtă durată.

 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Final Notice/Ultimatum Funky business pune managementul în mijlocul evenimentelor
Cum să vă schimbaţi viața și să depistaţi cauza nemulțumirilor 7 strategii de formare a preţului unui produs

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te