UN JOB FOARTE BINE PLĂTIT

Cursul Sănătatea și managementul stresului

Stresul este o parte integrantă a vieții noastre. O cantitate mică de stres poate fi bună – poate încuraja schimbarea și poate influența entuziasmul și acțiunea pozitivă. Totuși, într-un mediu din ce în ce mai solicitant, există mult mai multe situații în care nivelul de stres depășește limitele normale și capacitatea individului de a-i face față și îi afectează semnificativ pe toți cei care sunt expuși la acesta. Cu timpul, dacă organismul este expus constant la stres, poate apărea stresul cronic, ale cărui consecințe pot fi foarte periculoase pentru sănătatea fizică și psihică în general.

Majoritatea oamenilor vor experimenta stresul la locul de muncă la un moment dat în viața lor, iar stresul legat de acest domeniu al vieții poate avea un impact negativ asupra multor aspecte ale vieții unei persoane. Nu numai că poate avea consecințe negative asupra productivității și motivației angajaților, dar poate dăuna bunăstării psihice, sănătății psihofizice și, în cele din urmă, companiei în sine. Tocmai de aceea este important să se acorde o atenție deosebită protecției sănătății și gestionării stresului în mediul de lucru.

De aceea, omul modern ar trebui să dezvolte numeroase abilități care să-l ajute să-și păstreze, în primul rând, sănătatea mintală și să se străduiască să-și dezvolte abilități precum prioritizarea, gestionarea timpului, rezolvarea problemelor, îmbunătățirea abilităților de comunicare, creșterea rezistenței la provocări, creșterea autocontrolului, dezvoltarea inteligenței emoționale și sociale etc.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Marketing and Marketing Management, Sales and Sales Management și Entrepreneurship.

Descrierea și scopul cursului Sănătatea și managementul stresului

Cursul Sănătatea și managementul stresului descrie mai întâi conceptul de sănătate și modalitățile de păstrare a acesteia, care sunt necesare pentru o viață lungă și funcționare în sistemele organizaționale. Cursul prezintă modalități de îngrijire a sănătății în organizații, adică modalități de protecție la locul de muncă, și oferă o imagine de ansamblu asupra conceptelor de boli profesionale și accidentări la locul de muncă, cu exemple relevante. Se referă la conceptele de protecție generală a angajaților, care include obligația morală a organizației, dar și de protecție specială a angajaților, care se referă la siguranța anumitor categorii de angajați.

Apoi, cursul prezintă etapele cheie ale dezvoltării stresului – etapele de alarmă, rezistență, recuperare, adaptare și epuizare. Sunt explicate conceptele de stres acut și cronic, precum și de suferință și eustres. Cursul descrie atât consecințele fizice, cât și psihologice care apar la persoanele care sunt expuse la situații stresante pentru o perioadă lungă de timp.

Apoi, se face o privire de ansamblu asupra celor mai frecvente surse de stres în mediul de lucru, astfel încât se discută despre natura muncii, rolul în organizație, responsabilități, relațiile interpersonale în mediul de muncă etc. O atenție deosebită în cadrul cursului este acordată tehnicilor și metodelor al căror scop este minimizarea sau depășirea totală a situațiilor stresante și se vorbește și despre consecințele pe care un mediu de lucru stresant le are asupra operațiunilor companiei din punct de vedere economic.

Scopul cursului Sănătatea și managementul stresului este ca participanții să se familiarizeze pe deplin cu conceptul de stres, gravitatea consecințelor pe care stresul le poate avea asupra unei persoane și lupta cu succes împotriva stresului în timpul vieții profesionale, pentru a menține sănătatea bună necesară pentru atingerea obiectivelor vieții personale.

Conținutul cursului va permite participanților să identifice sursa stresului în mediul de lucru și să dobândească cunoștințe și abilități pentru a recunoaște apariția stresului în ei înșiși și colegii lor. Acest lucru îi va ajuta să se ajute cu succes pe ei înșiși și pe alții în situații stresante din cadrul organizației în menținerea sănătății lor, care este de neprețuit și de neînlocuit în prezent. De asemenea, scopul cursului este de a analiza consecințele la care duce stresul – atât fizice, cât și psihice, precum și cele de natură economică.

Cursul vă va răspunde la următoarele întrebări

1. Care este diferența dintre bolile profesionale și accidentările la locul de muncă?

Deși acești doi termeni sunt adesea echivalați, sunt concepte diferite.

O boală profesională apare după expunerea la o anumită influență negativă pentru o perioadă lungă de timp și, de obicei, această expunere este continuă și are loc la locul de muncă. Una dintre cele mai frecvente boli este astmul, care apare ca urmare a expunerii la fumuri nespecifice, praf și altele și a inhalării acestora. Pentru a preveni sau a minimiza consecințele negative, este important să se controleze această expunere.

Pe de altă parte, în cazul accidentelor de muncă, se poate stabili ora exactă a producerii acestora. Leziunile la locul de muncă apar din cauza unui mediu de lucru nesigur sau din cauza faptului că locurile de muncă sunt extrem de solicitante (implică mișcări grele, rapide sau repetitive). Ca exemplu de accidentare la locul de muncă, putem menționa leziunile cauzate de lucrul la diferite mașini.

2. Cum se poate depăși cu succes stresul?

Stresul se poate depăși folosind numeroase metode, dar este esențial să acordați atenție mai multor segmente – somn, alimentație, activitate fizică și organizare. Un somn suficient, odihna și trezitul la aceeași oră și dormitul într-o cameră liniștită, ventilată și întunecată va avea un efect pozitiv asupra corpului și minții și va oferi suficientă energie pentru provocările cu care se confruntă o persoană în mod zilnic.

Energia oferită de o alimentație sănătoasă va contribui la menținerea unei greutăți corporale adecvate, la funcționarea normală a metabolismului și la restabilirea forței mentale și fizice. Activitatea fizică regulată are numeroase efecte pozitive, precum scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățirea capacității vitale a plămânilor, îmbunătățirea metabolismului, reducerea riscului de osteoporoză și cancer, reducerea poftei de mâncare și o viață mai lungă și de calitate. O bună organizare va contribui la o mai bună utilizare a timpului, priorităților, obiectivelor și termenelor-limită, ceea ce va afecta pozitiv calitatea vieții și va reduce stresul.

3. Care sunt etapele stresului?

Există mai multe etape prin care se dezvoltă stresul. Prima etapă se numește stadiul de alarmă și în ea individul se confruntă cu un anumit tip de stres – concediere, conflict cu superiorul sau o pierdere financiară. Organismul reacționează cu numeroase simptome fizice – hormonul stresului este secretat mai mult, inima bate mai repede, buzele devin mai uscate. Această fază este denumită în mod popular faza „fight-or-flight” (luptă sau fugi). Urmează apoi faza de rezistență, în care organismul tinde să revină la o stare de echilibru și să reducă reacțiile anterioare pentru a ajunge la faza de recuperare, în care accentul trebuie pus pe repaus.

Totuși, dacă nu se ajunge la faza de recuperare, iar situația care provoacă stres este expusă pentru o perioadă mai lungă de timp, se ajunge la faza de adaptare. În această fază apar afecțiuni grave de sănătate. Dacă continuă, se ajunge la ultima etapă – stadiul de burnout, în care vorbim de epuizare severă, indispoziție, depresie etc.

Sănătatea și managementul stresului

Planul și programa

1. Conceptul de sănătate și o persoană sănătoasă

  • conceptul de sănătate
  • punerea în pericol a sănătății

2. Îngrijirea sănătății angajaților

  • îngrijirea sănătății în organizații
  • protecția sănătății la locul de muncă
  • bolile profesionale și accidentările la locul de muncă
  • protecția generală și specială a angajaților

3. Etape de dezvoltare, tipuri și simptome de stres

4. Surse de stres în organizație

  • natura muncii
  • rolul în organizație
  • responsabilitatea
  • responsabilitatea la locul de muncă
  • schimbările
  • presiunile
  • frustrările

5. Depășirea stresului în organizație

  • managerii și stresul
  • depășirea stresului
  • consecințele stresului

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te