UN JOB MAI BINE PLĂTIT

Curs Organizare sindicală și nesindicală

Organizarea sindicală a început cu asocierea muncitorilor în organizații la mijlocul secolului al XIX-lea, ca răspuns la impactul social și economic al Revoluției Industriale. Sindicatele naționale din SUA au început să se formeze în perioada post-războiului civil. Sindicatele americane au beneficiat foarte mult de politica New Deal, implementată de președintele american Franklin Delano Roosevelt în anii '30. Legea Wagner a protejat în mod specific drepturile sindicatelor atunci când se organizau. Și anume, sindicatele s-au format pentru a ajuta angajații cu dificultăți la locul de muncă, adică pentru a rezolva problemele salariilor mici, condițiilor de muncă nesigure sau neigienice, orelor de lucru mai lungi decât cele contractate etc.

Angajații au avut adesea probleme cu șefii lor din cauza apartenenței la sindicate, motiv pentru care sindicatele organizau adesea greve pentru a schimba condițiile de muncă ale angajaților. Termenul grevă înseamnă oprirea muncii și și-a luat numele de la cuvântul englezesc strike, care înseamnă o lovitură, deoarece în 1768, marinarii nemulțumiți de reducerea salariilor și-au exprimat furia lovind pânzele navelor din portul Londrei. Procentul de angajați care sunt membri de sindicat variază de la o țară la alta. În 2020, procentul în Statele Unite ale Americii este de 10,8%, adică aproape de două ori mai mulți muncitori față de 1983, în timp ce în Islanda procentul pentru 2020 este de 92,2%, în Mexic este de 12,4%, iar în Canada este de 27,2%.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Executive Business Program, Management și Entrepreneurship.

Descrierea și scopul cursului

Organizarea sindicală este prezentată în acest curs ca parte a unui modul care include patru lecții. În prima lecție este explicat în detaliu conceptul de sindicat, sunt descrise motivele aderării la un sindicat și sunt evidențiate scopurile pe care sindicatul dorește să le atingă prin activitățile sale.

Cursul abordează, de asemenea, evoluția istorică a activităților sindicale în Statele Unite ale Americii și Europa, punând accent pe legile sindicale cheie în diferite etape de poziționare a sindicatului ca organism organizatoric separat, precum și pe cele mai importante asociații care s-au ocupat cu aceste probleme. Participanții vor avea ocazia să afle cum a arătat perioada de susținere puternică a sindicatelor, care a marcat perioada de control de stat sporit asupra sindicatelor și modul în care acestea funcționează în cadrul organizației-mamă.

A treia lecție prezintă etapele stabilirii cooperării între sindicat și conducere sau modul de luptă pentru supremația și afecțiunea angajaților din organizație. Prin campanie și alegeri, liderii de sindicat încearcă să se impună ca reprezentanți ai angajaților, care constă în mai multe etape cheie - contact inițial, formarea comitetului de organizare, începutul campaniei, alegeri. În penultima lecție se vor discuta negocieri colective, negocieri cu bune intenții, etape ale negocierilor, iar participanții vor avea și posibilitatea de a afla ce conține acordul contractual.

Scopul cursului Organizarea sindicală și nesindicală este ca participanții să se familiarizeze cu modul de organizare a sindicatelor, cele mai importante acte privind organizarea sindicatelor și aspectele negative ale sindicatelor, pas cu pas și ilustrativ. Participanții vor ști să distingă părțile bune și rele ale formării unei asociații sindicale în organizație. Scopul este de a aduce mai aproape de participanți modul de funcționare al sindicatului, precum și obiectivele pe care aceștia doresc să le atingă prin formarea și acțiunea acestuia. Scopul final al cursului este de a împuternici participanții în identificarea procesului complet de angajare a sindicatului – de la pașii inițiali, adică cunoașterea angajaților prin întâlnirea inițială, formarea comitetului de organizare, începerea campaniei, până la ultima etapă în care au loc alegerile și se ia decizia dacă un anumit sindicat va reprezenta lucrătorii în fața angajatorului.

Cursul Organizare sindicală și nesindicală vă va răspunde la următoarele întrebări:

1. Ce sunt sindicatele?

Un sindicat este o organizație bazată pe apartenența voluntară a lucrătorilor, al cărei scop este să protejeze și să promoveze interesele membrilor săi la locul de muncă. Sindicatele au rolul de a negocia cu angajatorii cu privire la diferite condiții de muncă, cum ar fi salariile și programul de lucru, privind schimbările semnificative precum concedierile în masă, de a sprijini angajații în ședințele disciplinare și de apel, de a oferi angajaților consiliere juridică și financiară, de a oferi angajaților formare profesională și anumite beneficii, cum ar fi asigurarea de sănătate etc. Principalele beneficii obținute datorită sindicatului sunt condiții mai bune de muncă prin îmbunătățirea condițiilor la locul de muncă, o pregătire mai bună care contribuie la dezvoltarea carierei și primirea de consiliere juridică profesională.

2. Ce posturi pot avea sindicatele?

Sindicatele pot avea unul dintre următoarele patru posturi:

  • Cerc închis (closed shop) – Compania poate angaja doar membri de sindicat. A fost interzis prin lege în 1947, dar încă există în unele industrii, cum ar fi industria tipografică.
  • Cerc sindical (union shop) – Compania poate angaja persoane care nu sunt membri ai sindicatului, dar la sfârșitul perioadei stabilite, acestea trebuie să adere la sindicat și să plătească cotizația de membru; dacă nu, vor fi concediați.
  • Principiul reprezentării (agency shop) – Angajații care nu sunt membri ai sindicatului trebuie să plătească în continuare cotizația de membru al sindicatului, deoarece se presupune că eforturile sindicatului sunt în favoarea tuturor angajaților.
  • Cerc deschis (open shop) – Angajații nu trebuie să fie membri de sindicat. Însă, membrii de sindicat care sunt angajați de companie trebuie să-și mențină statutul de membru pe perioada stabilită prin contract.

3. În conformitate cu Legea Norriss – La Guardia, ce este considerat o infracțiune legală?

În conformitate cu Legea Norriss – La Guardia, cinci practici neloiale ale angajatorilor împotriva angajaților au fost declarate încălcări ale statutului (dar nu infracțiuni):

  • Este incorect ca angajatorii să obstrucționeze și să îi restrângă pe angajați sau să îi preseze în ceea ce privește dreptul lor de autoorganizare recunoscut legal.
  • Este o practică neloială ca oficialii companiei să aibă cea mai puternică voce în formarea sau conducerea sindicatelor sau să interfereze cu munca lor. Când vine vorba de aceste practici, alte acțiuni manageriale care au fost declarate inechitabile includ mituirea angajaților, utilizarea sistemelor de spionaj, mutarea companiilor pentru a împiedica angajații să se organizeze într-un sindicat și includerea pe lista neagră a persoanelor care sunt simpatizanți ai sindicatului.
  • Angajatorului îi este interzis să discrimineze în vreun fel angajații pe baza activităților lor sindicale legale.
  • Angajatorului îi este interzis să concedieze și să discrimineze angajații pur și simplu pentru că i-au dat în judecată pentru practici neloiale.
  • Este o practică neloială ca angajatorii să refuze să participe la negocieri colective cu reprezentanții aleși legal ai angajaților lor.
Organizare sindicală

Planul și programa cursului

1. Conceptul și obiectivele sindicatelor

  • Conceptul de sindicat
  • Obiectivul sindicatului
  • Avantajele și dezavantajele sindicatului

2. Dezvoltarea organizației sindicale

  • Dezvoltarea activității sindicale în SUA
  • Perioada de sprijin puternic: Legea Norris – LaGuardia și Legea națională privind contractele de muncă
  • O perioadă de sprijin modificat, asociată cu un control mai puternic al statului: Actul Taft-Hartley
  • Reglementări detaliate privind funcționarea internă a sindicatelor: Legea Landrum-Griffin
  • Dezvoltarea activității sindicale în Europa

3. Procesul de formare a sindicatelor

  • Pasul 1: Contactul inițial
  • Pasul 2: Formarea comitetului de organizare
  • Pasul 3: Începerea campaniei
  • Pasul 4: Alegeri

4. Negocierea colectivă

  • Ce este negocierea colectivă?
  • Ce înseamnă a negocia cu bune intenții?
  • Etape ale negocierilor
  • Acord contractual
  • Soluționarea reclamațiilor

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te