UN JOB MAI BINE PLĂTIT

Managementul echipelor de proiect

Echipa reprezintă un grup de persoane care lucrează împreună la realizarea unui obiectiv comun. Echipa care lucrează la managementul proiectului este un exemplu tipic de echipă și de muncă în echipă, necesară pentru realizarea unei anumite activități sau sarcini. La curs, se abordează noțiunea de echipă și de muncă în echipă, cu accent deosebit pe munca în echipă la un proiect. Se abordează tipuri de echipe, etape în dezvoltarea echipei de proiect și formarea echipei de proiect. De asemenea, cursanții vor învăța despre funcționarea echipei de proiect și motivația membrilor echipei. 

La cursul Managementul echipelor de proiect, participanții se vor familiariza cu noțiunea de echipă și cu echipa de proiect. De asemenea, vor învăța despre importanța muncii în echipă la un proiect, necesară pentru realizarea sarcinilor și a domeniilor care solicită muncă în echipă și forță colectivă mărită.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Management, Project Management și HR Management.

Descrierea și scopul cursului Managementul echipelor de proiect

Cursul începe cu definirea grupului și a echipei, precum și cu noțiunile de bază necesare pentru înțelegerea esenței noțiunii de echipă. Vom indica importanța managementului echipei în mod corespunzător, precum și importanța valorilor de echipă comune. Apoi, trecem la principiile care trebuie respectate la managementul echipei.

Vom aborda în detaliu principiile care trebuie respectate pentru realizarea unei colaborări de succes între membrii echipei. În procesul de afaceri, echipa este formată pentru îndeplinirea cu succes a anumitor sarcini, care uneori influențează calitatea relației dintre membrii. Datorită celor menționate, în cadrul cursului ne vom concentra și pe păstrarea echilibrului dintre executarea sarcinilor și păstrarea bunelor relații reciproce dintre membrii echipei. Într-o echipă, fiecare are rolul lui, așadar, a treia lecție se ocupă tocmai de rolurile pe care le pot avea membrii echipei. Ne vom ocupa de caracteristicile fiecărui rol.

Apoi, trecem la etapele dezvoltării echipelor. Fiecare echipă are etape comune prin care trece de la înființare până la dispariție. Trecerea dintr-o etapă în alta solicită deseori anumite intervenții, pe care le vom aborda în detaliu. Lecția a cincea se ocupă de conflicte. Foarte rar are loc un acord total între membrii echipei, dar nu se recomandă. Vom analiza motiviele apariției conflictelor, precum și modalitățile lor de rezolvare. 

În cele din urmă, vom prezenta ceea ce trebuie să aibă echipa pentru a avea succes. O echipă de succes este gestionată de un management bun, deci vom parcurge modalitățile în care managementul gestionează o echipă de succes. O echipă condusă corespunzător este o cale sigură către îndeplinirea cu succes a sarcinilor. 

Scopul cursului este dobândirea cunoștințelor din domeniul managementului echipei ca una din principalele activități ale managerului. Veți înțelege importanța unei echipe de succes în companie și veți asimila principiile pe care se bazează fiecare echipă de succes. Veți asimila modalitățile pentru depășirea conflictelor și îi veți putea ajuta și pe alții în efortul de a depăși conflictul în echipă. Veți înțelege importanța valorilor comune pe care ar trebui să le împărțiți cu colegii de echipă. Veți înțelege cum se gestionează adecvat o echipă pentru ca aceasta să-și îndeplinească sarcinile în mod eficient.

Cursul Managementul echipelor de proiect vă va răspunde la următoarele întrebări:

De ce este important managementul echipei?

Datorită echipelor din companiei, sarcinile sunt îndeplinite în mod eficient. O echipă motivată, care tinde către același obiectiv și împărtășește aceleași valori, reprezintă un factor semnificativ al succesului fiecărei companii. Este foarte important ca fiecare echipă să funcționeze pe principiile confidențialității, încrederii reciproce și să existe o diviziune a muncii. 

O echipă bună implică o împărțire clară a puterilor și responsabilităților, acces la resursele necesare, egalitate între membri, acces la informații și o atmosferă pozitivă. Managementul companiei este responsabil de motivație, de folosirea potențialului fiecărui individ și sinergia echipei. Principalul obiectiv al echipei este realizarea obiectivelor comune, iar premisa pentru aceasta este posibilitatea colaborării între membri. Managementul echipei înseamnă investiția în propriile succese.

Cum se împart rolurile între membrii echipei?

Echipa este un set de indivizi unde fiecare are anumite caracteristici specifice. Având în vedere diferențele dintre oameni, cel mai bine este ca fiecare să aibă câte o sarcină care se potrivește cu caracteristicile, preferințele și abilitățile sale. Există multe roluri pe care le poate avea fiecare membru de echipă, dar este important să se completeze reciproc. În funcție de natura echipei, o persoană poate avea mai multe roluri. Pentru ca o echipă să funcționeze eficient, este foarte important ca fiecare să contribuie la munca în echipă în acord cu caracteristicile și abilitățile personale. Rolurile pe care le puteți avea într-o echipă sunt: lider, creator, optimist, practician, finisor, controlor, analist și jucător de echipă. 

Cum trebuie aplanat un conflict?

Conflictele sunt o apariție normală în fiecare echipă, având în vedere că echipa este alcătuită din indivizi care au caracteristici, caracter și preferințe diferite. Cel mai important este cum se aplanează conflictele apărute. Conflictele în companie se aplanează în mod constructiv prin următoarele etape:

  • recunoașterea conflictului,
  • definirea subiectului de conflict, 
  • căutarea soluționării. 

Este foarte importantă aplanarea conflictelor pentru continuarea colaborării dintre membrii echipei. Conflictul poate amenința sinergia echipei, dar poate fi și foarte util. Conflictul constructiv este și de preferat datorită prezentării diferitor opinii, oferirea ideilor noi în cadrul echipei etc. Trebuie să nu se depășească limita dorită.

Planul și programa cursului Managementul echipelor de proiect

Modulul 1: Managementul echipelor de proiect

  1. Importanța muncii în echipă 
  2. Etapele dezvoltării echipei și principiile managementului echipei 
  3. Rolurile în echipă 
  4. Conflictele în echipă 
  5. Presupunerile unei echipe de succes

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te