Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

Ce este copywritingul?

Copywritingul este procesul de scriere a unor mesaje de comunicare. Este singura practică de comunicare cu piața care poate fi măsurată.

Dacă aveți nevoie de un text pentru o prezentare web sau pentru presa scrisă – catalog, afiş sau dacă aveţi nevoie de un text sau de un slogan pentru a vă face publicitate audio sau video, puteţi apela la copywriting.

Copywriting este jobul viitorului?

Scopul copywritingului este de a crea un conținut care atrage, stimulează, asigură și vinde serviciile și produsele dvs. Copywritingul trebuie să vă prezinte așa cum doriți, să vă înțeleagă oamenii și să ajungă la cei la care vreți, ceea ce arată puterea sa și cât este de importantă cunoașterea acestei abilități.

Un copywriter este o persoană care se ocupă de conceperea imaginii unui brand, precum și de comunicarea acestuia în media, totul pentru a face cât mai cunoscut brandul consumatorilor. În plus, copywriterul concepe și scenarii pentru reclame, sloganuri, campanii publicitare.

Obiectivul este să creeze în jurul fiecărui brand o poveste care să emoționeze și care să poată fi continuată cu succes având în vedere faptul că piețele se modifică zilnic.

 

Scrierea textelor

Puterea cuvintelor este enormă. De aceea, este foarte important cum scrieți. În funcție de stilul de scriere - reacţia clientului poate fi înzecită. Un singur cuvânt scris corect poate majora de mai multe ori o vânzare. Și invers. Un singur cuvânt din anunțul dumneavoastră poate cauza eşecul întregii campanii.

 

Scrierea textelor pentru web

Textul sau mesajul pe care îl adresați clienților poate fi scris în nenumărate moduri. Dar cel mai important lucru este să ajungă la cei cărora vă adresaţi și să fie înțeles pe deplin.

Atunci când îl scrieți, nu este nevoie să utilizați un limbaj foarte profesionist, ci unul care poate fi înțeles de utilizatorul mediu, obișnuit care nu are educația necesară în acel domeniu. Pentru ca oamenii să vă înțeleagă, trebuie să utilizați vorbirea obișnuită, cea pe care, de altfel, o și folosiți zi de zi, dar respectând regulile tehnicilor de marketing și ale psihologiei. Totul cu scopul ca mesajul dumneavoastră să ajungă la persoanele cărora le-a fost menit, în forma în care doriți.

Textul trebuie să fie interesant, informativ, să prezinte esenţa. Trebuie să corespundă caracterului produsului sau serviciului pe care îl oferiți. Textul trebuie să fie pozitiv și să reflecte ceea ce poate face produsul sau serviciul dumneavoastră. Ce pierde clientul dacă nu face acest lucru? Nu aveți nevoie de multe cuvinte care să spună același lucru, fără să obțină efectul unui instrument de marketing.

copywritingul, ce este copywritingul

Ceea ce spuneţi și modul în care o faceți poate avea o influenţă semnificativă asupra eficienţei mesajului dumneavoastră. Dar, de asemenea, poate provoca și nerăbdarea clienților. Prea mult text și i-ați pierdut. Prea puțin text sau un text necorespunzător și, din nou, i-ați pierdut.

Cele mai importante părţi ale textului sunt titlul și deschiderea. Primele 50 de cuvinte. În cazul în care potenţialul client citește primele 50 de cuvinte, probabilitatea că va continua să le citească pe următoarele 3000 este foarte mare.

În comunicarea cu clienții, este deosebit de important să stabiliți o relație directă și emoțională cu grupul țintă, adaptată modului său specific de gândire. Aveți nevoie de cuvinte puternice și importante care vor contribui la vânzarea produsului sau serviciul dumneavoastră. Aveți nevoie de cuvinte care să-i încurajeze pe potenţialii clienți să cumpere produsul.

Potențialul dvs. cumpărător sau client trebuie să fie convins că puteți să îi oferiți ceea ce el are nevoie. Cu toate acestea, se întâmplă ca, deși dispuneţi în mod real de ceea ce are nevoie cumpărătorul, mesajul dumneavoastră să nu ajungă la el în mod corespunzător. Atunci cumpărătorul ajunge la concluzia „greșită” că nu aveți obiectul de care el are nevoie ... și evident, pleacă de la dumneavoastră să îl caute în altă parte.

În practică, nu se reuşeşte aproape niciodată transmiterea într-un procent de 100% a conţinutului mesajului persoanei căreia i-a fost menit. Acest lucru se întâmplă din cauza obstacolelor care intervin în transmiterea mesajului în modul imaginat sau dorit, respectiv în descifrarea lui corectă. Și asta din mai multe motive: limbaj inadecvat, atenția interlocutorului, abilitatea clientului de a înțelege mesajul...

 

Cum să eliminăm aceste obstacole?

1. Limbajul pe care îl folosiți trebuie adaptat interlocutorului - nu puteți utiliza același limbaj, stil, jargon ca să vă adresaţi unor populații diferite, mai în vârstă, mai tinere, urbane, educate, mai puțin educate, masculine sau feminine.

2. Trebuie să restrângeți sau să stabiliţi cât mai precis oferta - dacă este prea largă, generală, nu veți reuși să atrageți atenția publicului. Stabiliţi oferta cu exactitate astfel încât să „nimerească” interesului potențialului dvs. client.

3. Stabiliţi cu precizie publicul căruia vă adresaţi - nu toți au aceleași interese și din acest motiv mesajul dumneavoastră trebuie să ţintească un anumit public.

4. Cereți feedback - aceasta este o metodă de control sau de corecție pentru a elimina obstacolele care intervin în comunicare. Prin feedback, controlați dacă interlocutorul v-a înţeles bine, îi direcționaţi și îi mențineţi atenția. În același timp, feedback-ul vă permite să corectați informația și modul în care a fost transmisă. Feedback-ul se obține prin mai multe tehnici: oferte cu sondaje, participarea la forumuri, solicitarea comentariilor de la clienți...

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Cum să vă îmbogăţiţi pornind de la zero? Evaluarea performanţelor - o condiţie a calităţii
Analiza SWOT Stiluri de conducere (leadership)

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te