UN JOB FOARTE BINE PLĂTIT

Părere critică și rezolvarea problemelor

Pentru a depăși cu succes toate provocările în afacerile moderne trebuie dezvoltată gândirea critică. Este una dintre principalele premise pentru managementul afacerilor de succes, iar cei care o înțeleg de la început au un avantaj semnificativ față de concurență. Rezolvarea cu succes a problemelor este înnăscută pentru unii, în timp ce alții trebuie să își dezvolte abilitățile.

Persoana frecventează cursul care abordează părere critică și rezolvarea problemei

Indiferent de modul în care gestionați situațiile stresante, există întotdeauna loc de îmbunătățire. Gândirea este o activitate prin care oamenii își influențează mediul și îl schimbă în funcție de dorințele lor. Gândirea este un proces complex format din mai multe etape:

  • conștientizarea provocării care trebuie rezolvată – poziția de plecare în timpul procesului de gândire este identificarea unei probleme sau sarcini care trebuie rezolvată în anumite condiții;
  • controlul impulsurilor – după înregistrarea unei probleme care necesită să fie rezolvată este nevoie de abținere de la o reacție impulsivă. Acest lucru este important deoarece este adesea o problemă de provocări complexe care necesită o abordare creativă a găsirii soluțiilor;
  • crearea de soluții alternative – în timp ce se analizează condițiile sarcinii, pot fi găsite soluții alternative. Apoi este necesar să se facă o analiză detaliată a avantajelor și dezavantajelor fiecărei propuneri;
  • alegerea celei mai bune idei – după ce au fost efectuate toate analizele, trebuie să se aleagă cea mai bună soluție pentru sarcină;
  • analiza și verificarea - nu trebuie să uitați niciodată care a fost sarcina inițială, așa ca trebuie să comparați soluția aleasă cu condițiile inițiale care au fost stabilite.

Există numeroase tipuri de opinii, dar gândirea critică în rezolvarea problemelor este deosebit de importantă pentru managementul calitativ al afacerii. Acest lucru este deosebit de important dacă vreți să fiți un antreprenormanager de PR de succes, să vă ocupați de managementul investițiilor sau de un alt domeniu de afaceri.

De ce părere critică este importantă?

O părere critică este o părere al cărei rezultat provine dintr-o evaluare a valorii a ceva care este conținutul părerii. Practic, fiecare proces de gândire conține gândire critică și se poate ocupa de o mare varietate de lucruri.

Cum se dezvoltă gândirea critică

Pentru ca gândirea critică să fie eficientă, trebuie să ne abținem de la luarea deciziilor premature. Se întâmplă adesea ca o provocare să fie rezolvată pe baza unor informații insuficient verificate, ceea ce poate duce la probleme și mai mari. Acest lucru se întâmplă atunci când șeful are o anumită părere care poate să nu fie cea mai bună. În acest caz, subordonații abordează fără îndoială munca fără să se gândească dacă ar putea exista o soluție mai bună.

Atunci pot apărea greșeli catastrofale care ar fi putut fi evitate cu ușurință. Amintiți-vă că și cele mai bune soluții pot fi proaste dacă nu sunt implementate corect. Asta se întâmplă atunci când cineva abordează necritic rezolvarea problemelor, urmând orbește ordinele.

Totuși, chiar și cele mai bune soluții necesită o abordare critică, pentru că uneori trebuie reacționat pe moment pentru a evita o problemă care nici măcar nu a existat în timpul planificării. Acest lucru este vizibil mai ales în timpul managementului de proiect, unde este important să monitorizați implementarea ideii inițiale și să o schimbați din mers, dacă este necesar.

Înțelegerea problemei este un pas important la găsirea soluției

Defalcarea unei probleme și analizarea ei în detaliu este de cea mai mare importanță pentru gândirea critică. Aceasta înseamnă în primul rând înțelegerea semnificației sarcinii de rezolvat. Pentru a înțelege corect esența situației din fața ta, trebuie să fiți capabili de:

  • recunoașterea informațiilor – este important să cunoașteți „regulile jocului”, adică ce reguli se aplică și care sunt condițiile de muncă;
  • revizuirea cadrului de referință și compararea acestuia cu alte soluții la problema analizată;
  • crearea de soluții alternative – aceasta se realizează de obicei lucrând la mai multe propuneri diferite în paralel, ceea ce facilitează compararea reciprocă;
  • evaluarea soluției – când se ajunge la o anumită soluție, este necesară compararea acesteia cu informațiile disponibile pentru a evita greșelile.

Astfel, este clar că termenul de „opinie critică” nu reprezintă neapărat o atitudine negativă față de soluția propusă. Dimpotrivă, este un proces în care este important să înțelegeți ideea în cel mai bun mod și să abordați soluția cu onestitate.

Aceasta înseamnă uneori să subliniem o greșeală, dar atâta timp cât se face într-un mod constructiv, vom obține cel mai bun rezultat posibil. În acest proces, este important să ascultați părerile celorlalți, chiar dacă nu sunteți de acord cu ei. Adesea, o idee nouă se naște dintr-o ciocnire de opinii, care este mai bună decât toate propunerile.

Persoana lucrează la calculator

Aplicarea părerii gândirii critice în afacerile moderne

În afacerile moderne este extrem de important să aveți gândire critică. Dacă nu aveți propria atitudine, nu vă veți putea afirma, ceea ce are ca rezultat stagnarea în carieră. Mulți indivizi talentați nu au reușit să-și atingă ambițiile în ciuda numeroaselor lor calități bune, deoarece nu și-au exprimat o atitudine critică față de ceva.

Pentru fiecare sarcină importantă, trebuie să se analizeze critic toate elementele sale pentru a ajunge la cea mai bună soluție în modul corect. Dacă acest lucru nu este posibil, rămâne doar implementarea comenzilor sau aplicarea unor soluții care au fost eficiente în cazurile anterioare (și probabil nu cea mai bună soluție pentru o anumită sarcină).

Și sarcinile mai simple necesită o atitudine critică, pentru că poate cineva nu vrea să cheltuiască 200.000 de euro pentru un proiect, ci 20.000, dar a greșit. Este cel mai simplu exemplu, dar ne dezvăluie cum poate apărea o greșeală dacă nu se gândește, ci doar execută comanda.

Oamenii de afaceri de succes acceptă părere critică a altora

Cei mai mari lideri în afacerile globale nu sunt cei mai deștepți, ci cei care pot accepta gândirea critică și sfaturile altora. Ei sunt conștienți că nu pot fi experți în toate, așa că sunt gata să asculte părerile experților înainte de a-și asuma responsabilitatea și de a lua decizia corectă.

În plus, astfel de directori de companie își încurajează angajații să ia inițiativă și să regândească lucrurile la care lucrează. În acest fel, talentele sunt dezvoltate în cadrul companiei și încurajate să-și exprime creativitatea.

Gândirea critică este importantă atunci când abordați munca de proiect. Atunci sunt create echipe care se ocupă de un anumit segment al sarcinii. O echipă bună va organiza întâlniri creative în care va analiza problema, va oferi sugestii și critici constructive.

Din acel proces creativ, va apărea cea mai bună idee posibilă la care va participa toată lumea. Desigur, această abordare este importantă pe parcursul întregului proces de lucru deoarece, după cum am menționat, chiar și cele mai bune soluții trebuie modificate din mers în timpul procesului de implementare.

Pentru succesul proiectului, este important să existe un anumit conflict de opinii. Dacă toată lumea gândește la fel, este imposibil de găsit „goluri” în soluție. Chiar dacă opinia cuiva este greșită, poate inspira să vină cu idei noi inovatoare. Oamenii de afaceri cărora le pasă de proiect se vor întreba în mod constant pe ei înșiși și îi vor întreba pe alții pentru a se asigura că abordarea aleasă este cea mai bună posibilă. În acest fel, se ajunge la soluții mai bune pe termen lung, deși poate dura mai mult timp și energie.

Pentru gândire critică este nevoie de cunoștințe

Pentru a contribui cu adevărat, nu este suficient să vorbiți despre ceva doar pentru a spune ceva. Critica voastră ar trebui să se bazeze pe fapte și cunoștințe. De la voi se va aștepta nu numai să subliniați partea care are nevoie de îmbunătățire, ci și să oferiți o soluție.

Acest lucru se poate face numai dacă aveți abilitățile și cunoștințele necesare pentru acest loc de muncă. Din fericire, există traininguri și cursuri care vă pot ajuta să dobândiți noi abilități.

În acest fel, veți ieși mai repede în evidență în mediul de afaceri, iar superiorii voștri vă vor încredința proiecte mai importante. De aceea, dacă vreți să reușiți, dedicați-vă dezvoltării profesionale și succesul nu va lipsi.

Chiar dacă doriți să vă dezvoltați propria afacere, aceste abilități vă vor ajuta să vă abordați întotdeauna munca într-un mod critic și să verificați fiecare articol de mai multe ori. Este cheia unei afaceri de succes și a realizării tuturor ambițiilor de afaceri și de viață.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este în curs.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te