Pripremite se za novo poslovno doba. Prijavite se!

Cum să oferiți feedback-ul bun la serviciu

De multe ori vă puteţi afla într-o situație în care nu sunteţi sigur cum să reacționaţi, deoarece angajații dumneavoastră întârzie permanent din punct de vedere al îndeplinirii sarcinilor de serviciu sau nu-și fac treaba așa cum se așteaptă de la ei. Pentru a vă asigura că angajații nu vă vor înțelege greșit, vă oferim cinci sfaturi care vă pot ajuta să învăţaţi cum se oferă feedback-ul.

Descrieți cu precizie comportamentul angajatului

Rapoartele lui sunt dezordonate? Întârzie la serviciu? Este gălăgios atunci când vorbește la telefon? Când vă întâlniţi, fiţi cât mai precis posibil. De exemplu, nu spuneți „Mihai, mereu întârzii la serviciu". Spuneţi „Mihai, în ultima lună ai întârziat de 8 ori la serviciu cu câte o oră".

Nu mai vorbiţi şi începeţi să ascultaţi

Nu vorbiţi prea mult, trebuie să aflați și părerea interlocutorului dumneavoastră. După ce îi prezentați angajatului comportamentul problematic, urmează să îl încurajați să se autoevalueze, să îl motivaţi și să acordaţi atenție asupra modului în care reacționează - asigurați-vă să înțelegeți atât cuvintele, cât și limbajul corpului interlocutorului dumneavoastră.

Ascultați activ. Concentrați-vă asupra mesajului angajatului și semnificația acestuia, şi nu asupra modului în care veți răspunde. Acordați o atenție deosebită la ceea ce descrie, cum se simte (ce transmite limbajul corpului) și ce metafore și comparații folosește.

feedback-ul

Parafrazaţi. Repetaţi cu cuvintele dumneavoastră ceea ce a menţionat angajatul. Prezentând răspunsul lui cu alte cuvinte, îi veţi arăta că înțelegi ceea ce vrut să spună. Dacă nu aţi înțeles, trebuie să îi adresați întrebări suplimentare până când vă convingeţi că aţi înțeles mesajul.

Stabiliți împreună în ce constă problema

Uneori, comportamentul extern reprezintă o consecință a unei probleme mai profunde. De exemplu, dacă un angajat întârzie la serviciu, probabil că sunteţi împreună de acord că acest lucru este o problemă, dar nu veți identifica cauzele care stau la baza problemei. Poate întârzie la serviciu pentru că se confruntă cu probleme în familie sau pentru că este nemulțumit de serviciu și nu îi place să vină la birou. Poate, pur şi simplu, nu acordă atenție timpului propriu-zis, ci este concentrat să-şi facă treaba. Străduiți-vă, în mod obiectiv, să priviţi asupra întregii imagini înainte de a întreprinde un plan de acțiune. Nu trebuie să vă fie teamă de greșeli. Există posibilitatea ca dumneavoastră să învăţaţi la fel de mult ca interlocutorul din în acest proces, care presupune schimbul de informații și idei.

Ajungeți la un acord privind planul de acțiune

Atunci când identificați problema, puteți colabora cu privire la planificarea planului de acțiune. Planul trebuie să se concentreze asupra rezolvării celei mai directe probleme. În acest caz, angajatul întârzie de multe ori la serviciu, iar comportamentul lui afectează în mod negativ moralul celorlalţi angajați care se prezintă la timp la serviciu.

Preluați controlul

Pentru un angajat, echipa și organizația dumneavoastră, nu încheiați procesul de modificări când se termină ședința. Continuați să verificați cum progresează angajatul și dacă respectă planul de acțiune stabilit. Dacă problema persistă, veţi veți avea ocazia să folosiţi momentele informale pentru a-i da un feedback sau trebuie să recurgeți la unele măsuri mai grave.

Luați în considerare soluții diferite pentru a oferi feedback-ul adecvat. Puteţi:

  • Oferi „morcovul": Găsiţi unele sarcini mai interesante și confortabile pentru angajat, care îi vor servi drept stimulent pentru a ajunge la timp la serviciu.
  • Folosi „bastonul": Pretindeţi-i să fie punctual și stabiliţi consecințe explicite ale întârzierii (de exemplu, la serviciu vor fi reduse unele privilegii).
  • Căuta o alternativă: Permiteți întregului grup să aibă un orar de muncă flexibil, astfel încât toată lumea să dispună de posibilitatea de a veni la serviciu într-un anumit interval de timp.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Translator Cover Letter Example Evaluarea performanţelor - o condiţie a calităţii
Sindromul Apollo Analiza SWOT

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te